Flitspalenmelding uitzetten in TomTom op iPhone4

• Barrabas

En de Belgen de vazallen van La douce France zullen wel weer opnieuw vlug volgen als het om boetes innen gaat.

Bij het zien van een France police steek ik de gps in mijn zak of je weet wel waar :) of gooi hem door het raam.Voor die max.1500 euro boete koop ik wel wat anders.En hoe gaat die police in mijn multimediasysteem zoeken?Weet er zelf alles nog niet eens van.

• Jubbels

Ik rij morgen naar Spanje.

Om mijn Tomtom zijn de franse flitspalen vervangen door de toegestane gevarenzone's.

De verplichting om 2 alcoholtesters bij te hebben geldt echter al vanaf 1 juli.

Zal morgen bij een tankstation wel 2 kopen (€ 1,60 per stuk)

• Barrabas

Kijk je dan ook even of daar een tot wanneer datum opstaat of “levenslang” ? Tnx.

• Jubbels

Ik heb ergens gelezen dat ze ongeveer 1 jaar “houdbaar” zijn.

Laat het vanaf de camping in Spanje wel weten.

• Ronald-2008

reactie van de helpdesk van TomTom ontvangen, zie hieronder.

Als je dus (zoals ik) versie 1.10 van TomTom op je iPhone hebt geïnstalleerd, dan zijn de flitspalen al verwijderd uit de app, en vervangen door waarschuwingen voor ‘gevarenzones’.

Ik kan dus met een gerust hart navigeren in Frankrijk met onze TomTom. (:P)

reactie helpdesk TomTom

Goed dat u hierover navraag doet, er is inderdaad een wetswijziging in Frankrijk welk de oude manier van flits meldingen verbied.

Wij hebben in overleg met de franse justitie een software update uitgebracht (tegelijk met de GPS update van laatst) welk ervoor zorgt dat de flitspalen niet meer direct worden getoond maar als een gevarenzone. U hoeft daar helemaal niets meer voor te doen, dit is van onze kant zo aangepast zodat u met een gerust hart kan rijden in en door Frankrijk.

Lees hier het officiele TomTom bericht omtrent eerdergenoemde: http://www.tomtom.com/5567

Wanneer u de applicatie van TomTom heeft bijgewerkt van versie 1.9 naar 1.10 dan bent u in bezit van deze door ons gemaakte aanpassing.

• Jubbels

Vanmorgen bij een tankstation vlak voor de spaanse grens 2 stuks gekocht.

Zijn houdbaar tot maart 2014 dus volgende jaar vakantie ook nog geldig.

€ 1,65 per stuk.

Verder nergens meer Euro95 te krijgen, alleen E10 of Euro 98.

Dus gewoon E10 getankt, € 1,63 op de tolweg.

• Jubbels

Nou, vandaag in Spanje aangekomen.

Die gevarenzone's stellen dus niets voor.

Van Luxemburg tot aan de spaanse grens heeft de Tomtom welgeteld 4 gevarenzone's aangegeven.

Je hoort dan een piepje en ziet een zwarte driehoek met een uitroepteken erin.

Binnen 4 kilometer inderdaad een flitspaal.

Op het traject Luxemburg-Spanje staan tientallen flitspalen!

• Barrabas

Bedankt voor de uitstekende info,ook over die “gevarenzones” dat weten we dan ook al weer.