100ooo km doorrijden en hoelang nog.

  • Martin en Richard de Goeij

    Onze Dacia Logan MCV is nu 2 jaar en 9 maanden oud.Gisteren de 105000 km inspectie gehad!

    Voor t eerst wat defect De remschijven voor en remblokken voor versleten en stuurkogel (re) defect .

    De eerste extra kosten ….was effe schrikken 541 euro incusief de inspectie beurt.

    Maar goed deze Voortreffelijke Daas heeft het tot nu toe altijd probleemloos gedaan:).met lage onderhoudskosten.

    Nu nog over 15000 km de distributie riem vervangen en dan hoop ik op de volgende 100000km,want als ik een

    nieuwe wil kopen krijg ik weinig terug hoorde ik . In augustus 2009 19500 betaald voor de laureate 1.6 16 V 7 persoons met extra,s (inclusief 1995 voor t LPG )en nu (juni 2012) 7000 retour ,dat vind ik een heel behoorlijke afschrijving!.

    Of mijn geldboompje moet gaan groeien! Trouwens door nieuwe milieu belasting(op uitstoot en verbruik) wordt dezelfde auto /en die met dezelfde motor (Duster) een kleine 2000 euro duurder in Juli. Dan gaat niemand meer voor een Logan of Duster,maar voor de dan prijs-aantrekkelijkere en zuinigere en schonere Lodgy.(maar die is zo heel groot! en heeft geen achterdeurtjes :()

    Wie rijdt er ook veel en rijdt zijn Daas ook op …

  • Avaka

    Ikke, gewoon oprijden.

    Waarom zou je hem weg doen? De kosten zijn gewoon heel laag. Zeker als je net als ik op LPG rijdt.

    Na 100k een rekening van 500 Euro is helemaal niks……….. toch?

    Als die niet begint te roesten denk ik dat ik er wel 12 jaar mee kan rijden of nog langer (ging uit van 10 jaar).

  • Mark L.

    Ook hier word met de Dacia gewoon doorgereden tot hij “op” is.

  • peter.h

    Hoi, M & R

    Ook wij rijden verder, bijna op de ton! Gewoon op benzine.

    Op de site van Dacia NL kan je net doen of je een nieuwe wilt bestellen, dan komt de inruilwaarde te voorschijn.

    Dat was voor onze geweldige Daas ook niet veel bij inruil Duster. € 3800.00

    Nou zijn we niet bij onze dealer langs geweest en dat kan mogelijk wel gunstiger uitpakken.

    Toch wordt de volgende auto zeker weer een Dacia! We hebben nog niet eerder zo'n probleemloze auto gehad.

    En de aanschaf was ook niet hoog.Na 100.000 km. kan je best wel wat gaan verwachten.

    Wij gebruiken hem vaak onder zware omstandigheden. Verre reizen met de caravan.

    Nog geen nieuwe banden, remblokken e.d. wel altijd de voorgeschreven controle en onderhoudsbeurten uit laten voeren.

    De distributieriem moest bij onze motor bij 90.000 km. worden vervangen.

    Morgen weer naar Gent in België!

    Groeten uit Alphen aan den Rijn.

    Peter en Margot.

  • Avaka

    peter.h Schreef:

    ——————————————————-

    > Morgen weer naar Gent in België!

    >

    > Groeten uit Alphen aan den Rijn.

    >

    > Peter en Margot.

    Wie geeft jullie bloemen thuis eigenlijk water?

    En wie sorteert de post enzo? :)

  • Louis Dörr

    Laat ik om te beginnen me even voorstellen, Louis Dörr - sinds 12-2007 een zeer gelukkige en tevreden MCV rijder.

    Daarnaast ben ik momenteel werkeloos, maar hiervoor ruim 20 jaar gewerkt als After Sales Manager in diverse automobielbedrijven en voor diverse merken, zie mijn c.v.

    Als je inderdaad verder geen kosten hebt gehad, anders dan het normale onderhoud zijn deze kosten te verwaarlozen ten opzichte van andere merken.

    Inderdaad zal je bij de volgende onderhoudsbeurt de distributiesnaar moeten vervangen teneinde de bedrijfszekerheid van de Daas te waarborgen.

    Echter…. dit is een onderhoud/reparatie die ‘in de toekomst’ geld oplevert. Ik bedoel hiermee dat je dan weer 60.000 km kan gaan rijden maar als je denkt om in te ruilen is dit natuurlijk een dure reparatie.

    Daarom adviseer ik je nog eens te overwegen vóór dat je deze snaar laat vervangen (± 500.00) besluit je echter (net als ik) de auto 10 jaar te houden dan moet deze vervanging geen probleem zijn.

  • Mark

    Martin en Richard de Goeij Schreef:

    ——————————————————-

    > …. als ik een

    > nieuwe wil kopen krijg ik weinig terug hoorde ik .

    > In augustus 2009 19500 betaald voor de laureate

    > 1.6 16 V 7 persoons met extra,s (inclusief 1995

    > voor t LPG )en nu (juni 2012) 7000 retour ,dat

    > vind ik een heel behoorlijke afschrijving!..

    > …

    Mijn MCV, Laureate, Phase 1, augustus 2008, 1.5 diesel 85 pk, 7-plaatsen. Gekocht augustus 2008, prijs 15 300€

    Vorig jaar midden september een offerte laten maken bij de plaatselijke Renault dealer. Ik wilde gewoon eens weten wat ik nog zou krijgen voor mijn MCV dus is speelte m'n stukje toneel en ging voor een Duster. Weet niet meer welke versie juist maar was de hoogste versie in de diesels.

    Ik kreeg prompt exact 10 000€ aangeboden, op papier zonder twijfel.

    Waar zitten dan toch die enorme verschillen tussen BE en NL?

  • Martin en Richard de Goeij

    Zou die idiote BPM bij ons in Nederland OOK DE IN RUILPRIJZEN (negatief) beinvloeden.

    je zou zowat eens net over de grens in Belgie kijken of ze ook Nl auto,s inruilen en de invoer van je nieuwe regelen

    en wat de kosten daar aan verbonden zijn!

    EEN EUROPA en nog steeds NL BPM !!!! Wij snappen er niets van!

  • vleutmans

    Je auto oprijden is in 99% van alle gevallen goedkoper dan een andere auto aanschaffen…..tenzij je torenhoge reparaties begint te krijgen, maar aangezien het een Dacia betreft lijkt me dat wel mee te vallen..

    Gr.

    Michel

  • jorrit01

    vandaag 1e APK keuring.

    112.000 op de teller en geen bijzonderheden. remmen zijn nog als nieuw.

    ik was in de veronderstelling dat de remschijven/blokken wel op zouden zijn, maar blijkt nog lang niet het geval.

    airco was ook nog prima.(airco en remmen op verzoek even laten controleren)

    73 euro betaald en we gaan weer verder.