100ooo km doorrijden en hoelang nog.

  • vleutmans

    Ik ga mijn Dacia ook oprijden, deze is juist net lekker ingereden ongeveer 207.000 op de teller op LPG (had je waarschijnlijk al gezien in ander draadje).

    Hij rijdt eigenlijk nog net zoals ie de dealer verliet bij aankoop, geen rammeltjes, geen spelingen…niks.

    Bij 180.000 is de koppeling vervangen en bij 150.000 ongeveer de remschijven en blokken alleen voor.

    Ik heb de auto in aug 2006 nieuwe voor 11.400 euro aangeschaft, incl. LPG installatie en afleverkosten, het was de goedkoopste uitvoering van de Logan sedan 1.4MPI.

    Verder betaal ik 40 euro/maand wegenbelasting (lpg g3) en allrisk verzekering (na geleidelijke verhoging) 280euro/jaar. De Daas rijdt rond 1:12 gemiddeld op LPG en eigenlijk nooit eronder.

    Uiteraard krijgt de auto wel regelmatig onderhoud, ook klepstellen iedere 15000km (dat moet bij 8klepper) bij een reguliere garage hier in de buurt.

    Mijn motto: het is “bijna altijd” goedkoper om een auto zo ver mogelijk op te rijden. Voor je het weet moet je toch weer minimaal 10.000 erbij leggen voor, en voor veel minder geld kun je je auto nog lang laten onderhouden en veel componenten laten vervangen. Vergeet niet dat een nieuwe auto ook de eerste jaren naar een dealer moet die “dealerprijzen” hanteert en je maar af moet wachten of deze auto net zo goed is als je huidige.

    Ik weet dat mijn mening slecht is voor de economie, maar die is nu toch al waardeloos door het hele eurozone concept ;-)

    Hand op de knip en lekker doorrijden dus.

    Gr.

    Michel (zeer tevreden dacia rijder)

  • Barrabas

    (tu) Daar kan ik niks aan toevoegen,op naar de 300.000 km. B)

  • Traveltjes

    Mag ik vragen of jullie de Dacia Duster 4 x 4 hebben of de 2 x 4.

    Wij willen binnenkort ook overgaan tot aankoop, en twijfelen welke uitvoering we moeten kiezen.

    We hebben een licht bootje, wat zo af en dan eens erachter moet, en dat is al.

    Hoop dat iemand mij het antwoord kan geven op wat het beste te kiezen in deze.

  • Louis

    reCAPTCHA

  • Louis

    Beste Dacia rijders,

    Vandaag even in mijn Duster een kort ritje gemaakt en viel mij op dat ik alweer 300375 km gemaakt had met mijn Duster, hij is uit 2010 en wordt verzorgd door Bochane uit Arnhem ( Renault dealer ) volgende grote beurt in junni 2020 dan gaat de waterpomp, distributie riem en multieriem ook weer nieuw. Budget 1000 euro. Dan staat hij waarschijnlijk op 320000 km

    Fijne auto Dacia Duster 15dci uit 2010.

    Post was bewerkt op 08-10-2019 15:31 door Louis