lage inruilwaardes

• Martin en Richard de Goeij

Wie heeft geprobeerd zijn Daasje in te ruilen voor een nieuwe en kreeg ook zo weinig terug?

of is dit alleen onze ervaring??

• Tom

Dat is normaal (bij de dealers toch).

Een Duster van van amper 3 maanden oud gaat al onmiddelijk +-3000€ in prijs zakken als je m aan de garage wil overlaten.

Het is niet logisch maar de dealers willen ook iets verdienen,zeker?

Ja dat ze wat willen verdienen ok maar…. 7000 euro bij inruil geven en voor dezelfde,van de zelfde maand en bouwjaar met maar 20000km minder dan 12900 vragen…

begrijp jij dat??!!>:D<

• Mark

3 maand geleden wilde ik ook wel eens weten wat ik nog zou krijgen voor mijn wagen: MCV Laureate, phase1, 1500 diesel, 85pk, 7 zit, geblindeerde ruiten behalve vooraan.

Lente van dit jaar ik naar garage en deed de test.

Ik wilde een nieuwe Kangoo, diesel, full option. Voor mijn Dacia kreeg ik het ronde bedrag van 10 000€ aangeboden.De Kangoo kostte 18 500€, moest dus enkel 8500€ opleggen.

Nu, enkele weken geleden ik terug naar dezelfde garage voor de Lodgy.

Lodgy, zou net geen 16 000€ kosten (diesel, laureate, …..) en ik kreeg voor mijn MCV het mooie bedrag gepresenteerd van …. 4000€ ,!?!

Dus zou de Lodgy me 12 500€ kosten aan opleg terwijl de Kangoo mij maar 8500 zou kosten in opleg?!

Toen ik de verkoper om meer uitleg vroeg ivm het enorme verschil was z'n enige uitleg “Ja meneer, maar dat komt door de winstmarges”.

Het is inderdaad niet echt slim te noemen om een Dacia te kopen als je nadenkt over inruilwaardes, erg maar zo is het.

• Barrabas

Hoe duurder de nieuwe wagen hoe hoger de inruilwaarde.

Dealer kosten,opslag is verlies,plaats,onderhoud,garantie,risico etc..

Vragen soms meer dan het dubbel om uit de kosten te geraken.

Accessoires tellen niet mee.

Een particuliere verkoper heeft verder geen kosten meer aan zijn verkochte wagen.

Dat is zo bij alle merken en in andere marktsegmenten.

Ben absoluut GEEN dealer/verkoper en vind ook alles te duur in de autobranche. :S

Er zijn ook uitstekende aparte Dacia en Renault/Dacia dealers,waar je de beste voorwaarden kan gaan vergelijken.

• Mensen

Dus de dagwaardekoers van de ANWB klopt in de praktijk totaal niet ?

http://www.anwb.nl/auto/koerslijst

Ok het bovenstaande begrijp ik maar…..

Ik krijg na nog geen 3 jaar en 105000 km maar 7000 euro terug en heb 19750 betaald

en dan staat in die zelfde garage een zelfde MCV op LPG zelfde bouwjaar en maand (alleen 18000 km minder )

te koop voor 11950 euro .

Dat in bijna 7000 euro meer dan ik terug krijg voor mijn Daas .

Dat is niet te begrijpen en zo lijkt Dacia een klant die denkt goedkoop auto te rijden niet tot zijn klantenkring

te willen behouden in de toekomst.

Dus zullen weinig mensen hun zuinige LPG Logan MCV inruilen op een nieuwe Dacia,want dan ben je een dief van je portemonnee,zeker omdat de prijs per km rijden veel hoger ligt bij de nieuwe zuinige(?) 12.benzine turbo motor dan de on zuinigere 1.6 16 V met LPG installatie.

Dat zou veranderen als de 1.2 turbo op LPG zou kunnen rijden ,maar daar komt volgens de dealers geen lpg voor!

Dus wil je huidige Dacia rijders in een nieuwe Dacia zul je betere inruilprijzen moeten handhaven anders blijft de huidige

Dacia rijder goedkoper rijden in wat hij nu al heeft!

Herstel dat is bijna 5000 euro meer dan ik voor mijn auto zou krijgen …..geen 7000 euro!!

\

Sorry niet goed nagelezen voor plaatsing!!!

Zoals het er nu uit ziet lijkt dat inderdaad het geval.Volgens de ANWB is onze auto ook een kleine 2000 euro meer waard en dan is de(volgens de verkoper waar we de auto lieten taxeren veel gevraagde) LPG installatie nog niet mee berekend. :S

(Let ook nog op dat de ANWB koerslijst vaak alleen de populaire dure merken nog veel waard laat zijn tweede hands—

Skoda was in hun ogen ook niets 8 jaar geleden en ik kreeg bij iedere Skjoda dealer toen al veel meer terug dan volgens hun toen berekende inruil waardes. )

Leuke anti reclame hier voor de Dacia dealers naar hun bestaande klantenkring.

Zo lijkt Dacia rijden dus helemaal niet zo goedkoop op de lange termijn als we altijd gedacht hebben! (td)

Klanten binding op de lange termijn moeten ze dus nog leren !

• GJvdZ

Vooralsnog hebben ze we duizenden euro's geinvesteerd in voorrraad terwijl het niet bekend is wannneer ze de auto verkopen. Als ze de voorrraad ook nog op krediet moeten financieren zitten er naast de winst ook nog risicofactoren inde vraagprijs (die waarschijnlijk ook nog wel omlaagonderhandelt wordt).