lage inruilwaardes

• GJvdZ

Mijn ervaring is dat inderdaad niet de waarheid bevat. Zelfs als je een professionele onderhandelaar meeneemt blijft het erg lastig om in de buurt te komen. De anwb lijst bevat volgens mij een hoog wishful thinking gehalte.

• d.planken@chello.nl

De dealer komt inderdaad met het excuus de winst marges zijn laag bij de verkoop van een nieuwe dacia.

Ik kocht in 2011 een nieuwe duster 1.6 16V 105 Aniversare voor 19553 euro met 500 euro gratis Accessoires. Ruilde hierbij een Sandero 1.6 laureate in met 28000 km .De Sandero koste toen 12766 euro en kreeg er 7000 euro voor terug. Moest bij betalen ca 12000 euro , je bent dan wel groter gaan rijden maar is toch wel een hoop geld. Maar koop eens een europeese auto , dan zijn deze verschillen nog groter.

• bvh079

LPG-installatie betekend standaard 10% minder waarde…

• HenkM

Waarom????

Toen we onze MCV inruilden leverde de LPG installatie extra op t.o.v. de koerslijsten, sterker nog die inruil viel alles behalve tegen :-) .

• Barrabas

In Belgie ligt dat wel anders daar krijg je niks voor een LPG-auto,je zou nog moeten bijgeven om er vanaf te geraken.Spijtig genoeg van het al jaren durende lakse beleid van onze VIJF regeringen. :S

• bvh079

Wellicht dat er andere bedrijven anders over denken. Ik zit in elk geval niet te wachten op een LPG-auto in mijn winkel.

Even als voorbeeld: We hebben een Renault Scènic gehad, bouwjaar 2008 (vorige type, phase 2) met een 1600 benzinemotor in het bordeauxrood. Leuke auto om te zien, zat goed in de spullen (elek. pakket, climate, navi etc) en de prijs die we voor de auto vroegen was ook zeker niet verkeerd. We hebben veel reacties gehad van mensen die naar de auto zijn komen kijken, maar bij het zien van de beruchte zwarte LPG-dop haakte iedereen af. De auto heeft uiteindelijk ruim een jaar in onze bedrijfsvoorraad gestaan, heeft meerdere keren in de picture gestaan in weekbladen en op internet, en uiteindelijk hebben we de auto met verlies verkocht aan de handel omdat er gewoon geen geïnteresseerden voor waren.

In die periode hebben we een Scènic in dezelfde uitvoering, alleen puur benzine en in plaats van rood nu brons/bruin-achtig en die was binnen anderhalve week weg… En dat aan mensen die in eerste instantie op de rode afkwamen maar ook nu weer afhaakte op de LPG-installatie.

Zo zijn er nog wel een aantal voorbeelden te noemen, maar deze staat mij het beste bij. Vandaar dat wij bij de inruil van een LPG-auto uitgaan van een handelsbod en de handel bied echt minder op LPG. Wellicht dat je geluk hebt gehad bij een dealer die er wel heil in zag of die er toevallig een klant voor heeft maar een bovengemiddelde waarde voor een LPG-auto is niet erg gebruikelijk.

• delly

kwestie van vraag en aanbod.

Als je elders een hoge prijs kunt krijgen, meteen doen.

Lukt dat niet, dan is de lage inruilprijs correct. De markt bepaalt de prijs.

• HenkM

Vreemd, LPG levert op dit moment een kleine Euro per liter brandstof op t.o.v. benzine. Met name het K4M blok is volledig LPG-proof (en geen vermogens verlies).

Qua milieu is LPG minder belastend dan benzine.

Bij bv een Duster scheelt dit een Euro per ruim 10 gereden km's.

Nadeel: als je naar Engeland gaat mag je niet in de trein maar is allen de boot een optie (duurt langer).

Mogelijk een gevalletje van “wat de boer niet kent dat vreet hij niet” (=marktvraag).

• thei

Ik houd al jaren op Marktplaats meerdere merken op G3 in de gaten,valt meteen op dat de LPG/G3 auto's een stuk duurder zijn dan de benzine auto's,diesels gaan weg voor weggeefprijzen.

Daarbij stonden een jaar geleden meer dan het dubbele van G3 auto's op Marktplaats,of ze zijn eerder weg of men blijft er langer mee doorrijden.

Ook valt op dat een auto met G3 installatie minder afschrijft,want soms vragen ze er echt topprijzen voor die niet meer redelijk zijn.

• Barrabas

Er wat voor vragen en het het er ook voor krijgen is een hemelsbreed verschil,niet alleen voor lpg wagens.