Mankementen Duster bijna 2 jaar

  • Adriaan

    Verder nergens om hoor. Verbaast mij alleen dat m'n Roemeen het zolang zonder enig mankement heeft uitgehouden. Alle dagen dat ie me niks kost, behalve m'n 0.69 ct gas dan, zijn meegenomen.

    Zou willen dat ik minder reed, maar gaat vanwege m'n werk helaas niet. Daarom ben ik nog steeds tevreden met m'n karretje ondanks (of is het juist dankzij) het ontberen van de stoelverwarming, cruise control, climate control, esp, asr, 220pk, navi, xenon, automaat, verstelbaar onderstel enz enz. Ach wat?!! Kan het missen als kiespijn! Satishfied :) Wat niet is kan ook niet kapot.

  • peter stupers

    Adriaan, zo denk ik er ook over, al die electronica daar hoef je niet op staan te kijken.

    Hoe meer poespas er in zit hoe meer er kapot kan.

    Dus ben ook blij met mijn “simpele”Duster.

    Gr. Peter.

  • Barrabas

    Zonder electronica zou u dit hier niet kunnen schrijven en nog met valstroomcarburators en onderdruk ruitewissers rondrijden als je die al had..

  • Avaka

    valstroomcarburators en onderdruk ruitewissers

    Ik heb vandaag weer gelachen! Met dank aan Barrabas! :D

  • plofkip51

    Bijna 70.000 probleemloze kilometers in mijn Duster op hier ingebouwde gasisntallatie. bij 60:000 beurt injectoren vervangen. Loopt als een zonnetje, geen rammeltje te horen en de auto wordt echt als gooi en smijt auto gebruikt. Staat nog steeds op de eerste Michelin banden en die gaan zeker nog 40:000 km mee (in de winter uiteraard op winterbanden)

  • DerRudy

    plofkip51 Schreef:

    ——————————————————-

    > Bijna 70.000 probleemloze kilometers in mijn

    > Duster op hier ingebouwde gasisntallatie. bij

    > 60:000 beurt injectoren vervangen. Loopt als een

    > zonnetje, geen rammeltje te horen en de auto wordt

    > echt als gooi en smijt auto gebruikt. Staat nog

    > steeds op de eerste Michelin banden en die gaan

    > zeker nog 40:000 km mee (in de winter uiteraard op

    > winterbanden)

    @plofkip: wat bedoel je met: ' bij

    60:000 beurt injectoren vervangen' ?

    De LPG-filter vervangen?

    mgr

    Ruud

  • rgrutter

    Hoi Rudy,

    Wat ik denk, dat plofkip zijn injector rail heeft laten vervangen net zo als wij.

    Ook wij hebben de injector rail laten vervangen na 60 000km, deze was stuk.

    Nu komt het: de injector rail is WEER stuk en deze maal na 22 000km.

    Volgende week wordt deze vervangen onder coulance, echter arbeidsloon moet ik wel betalen.

    De garantie is voorbij na 2 jaar, dus toch schappelijk van Eurogas?

    Volgens mij hadden ze beter goede injectoren kunnen installeren ipv. deze snel stukgaande injectoren.

  • DerRudy

    @Rgrutter,

    Wauw, zijn dat wel Keihin injectoren (zoals in ‘onze’ MCV) of zijn dat die injectoren met die kunststof behuizing?

    Waarom vraag ik dit; Keihin geeft eigenlijk een levensduur van minimaal 290.000.000 cycli of 240.000 KM.

    Ik vraag me af wat dit over een aantal jaren gaat opleveren.

    mgr

    Ruud

  • rgrutter

    Hoi DerRudy,

    Vorige week is de injectorrail MED van LPG vervangen. http://www.eurogas.nl/uploads/27/Prijslijsten/afbeeldingen%20prijslijsten/serie%20200%20tot%20300/238095000.jpg

    Deze loopt nu weer als een zonnetje. Echter ben nu aan het kijken wat het verbruik weer is.

    Het was 1 op 8 (LPG) maar zal wel iets beter worden hoop ik.

    Ze hebben bij Eurogas gekozen om er een ander type in te doen, nl. een oranje.

    Wat ik nog moet veranderen, maar de dealer zij dat dit niets uitmaakt, zijn de lengte van de slangetjes van de injectorrail naar het inlaatspruitstuk.

    Cilinder 1 een lange slang van ongeveer 15-20 cm en cilinder 4 een slangetje van max 5 cm.

    Zou dit nog veel invloed kunnen hebben op het brandstof verbruik?

    Volgens de dealer en een LPG inbouw station in Groningen NIET.

    Robert

    ps, of ik moet zo gaan rijden, dat rijd natuurlijk wel goedkoper met de Duster.

    https://lh5.googleusercontent.com/-xKI-YsDDSFA/Ua5pwMqTicI/AAAAAAAAGQM/JEXZsr7C6DU/w709-h532-no/20130601_190405.jpg

  • DerRudy

    @Robert,

    Ik val bijna van mijn stoel, wat ik hier lees:

    > Wat ik nog moet veranderen, maar de dealer zij dat

    > dit niets uitmaakt, zijn de lengte van de

    > slangetjes van de injectorrail naar het

    > inlaatspruitstuk.

    > Cilinder 1 een lange slang van ongeveer 15-20 cm

    > en cilinder 4 een slangetje van max 5 cm.

    >

    > Zou dit nog veel invloed kunnen hebben op het

    > brandstof verbruik?

    > Volgens de dealer en een LPG inbouw station in

    > Groningen NIET.

    Het inbouw voorschrift van Eurogas zelf is wat betreft de lengtes van de slangetjes heel duidelijk:

    • Monteer de injectorrail zo dicht mogelijk bij het

    inlaatspruitstuk (bij de positie van de nozzles)

    echter zodanig dat er zo kort mogelijke 6 mm

    slangetjes naar de nozzles gemonteerd kunnen

    worden zonder dat deze dicht knikken.

    • De 6 mm slangen moeten zo kort mogelijk

    gehouden worden, echter niet langer als 15 cm.

    • De onderlinge slanglengtes mogen niet meer dan 2

    cm verschillen

    Kijk en als er dan bij jou lengte verschillen zijn van 15 CM is dat toch vragen om problemen, de vullingsgraad (hoeveelheid LPG dus de hoeveelheid brandstof) is voor de cilinders niet hetzelfde.

    Resultaat beroerd lopen, vaak afslaan van motor en wat het verbruik tja als de motor op zullen we maar zeggen op 3,5 cilinder loopt ipv op 4 cilinders kan dat uiteindelijk wel invloed hebben op het verbruik.

    Ik zal morgen eens kijken of ik aan het volledige inbouw voorschrift kan komen van Eurogas.

    Gave foto, hoe lang is die combinatie eigenlijk?

    mvgr

    Ruud