Goedemorgen allen,
Al eerder plaatste ik in een draadje het probleem van mijn Duster; roest.
Het verhaal bereid zich steeds verder uit en ik wil peilen of er meer mensen last zijn van deze dooddoenende kwaal en ik wil mensen in Dusters oproepen om de auto goed onder controle te houden.
De auto: Een Dacia Duster, kleur Blanc Glacier uit december 2011 met nog geen 20.000 kilometer gereden.
Het euvel:
Ik heb meerdere roestplekjes geconstateerd op diverse delen van de auto. Het gaat hierbij om roestplekjes op de achterklep aan de binnenzijde boven de achterruit, in de “dorpel” van de achterklep naast het achterlicht, achter de stootrubbers waar de achterlichten omheen vallen, in de dakgoot naast de ‘bevestiging’ van de dakrails, aan de onderzijde van de motorkap naast de haak van de vergrendeling, aan de randen van de opening waar de vergrendelhaak zit en onder het rubber onder de motorkap bij het parafaan over de hele rand. Daarnaast zit de auto vol met vliegroest, en dat terwijl de auto niet in de buurt staat van een bouwplaats, een treinbaan of iets anders waar je vliegroest verwacht. Wanneer ik mij een weekend boos maak op de auto met de nodige poets en waxmiddelen is dát weg. Echter, een week later ben ik weer de pisang want dan zit hij rondom weer onder.
Dit is wat ik weet. Ik heb de bodem een dag na aflevering gereinigd en getectyleerd. Dit doe ik eigenlijk standaard met de auto's. De bescherming van de onderkant maak ik mij dan ook geen zorgen over.
Ik heb contact gehad met Renault/Dacia Nederland. De lakgarantie is 2 jaar op de auto. Renault/Dacia Nederland vertelde mij doodleuk dat er geen enkele vorm van garantie meer van toepassing is op dit probleem wanneer de auto 2 jaar is geweest. Oftewel: vind ik na 1 dag weer een roestplek dan kan ik zelf opdraaien voor de kosten. Een dikke tegenvaller van de importeur. Overigens niets dan lof over dealer AutoHaag Zeeuw Zoetermeer, die steeds zorgen dat de plekken worden gerepareerd.
Ik hoor jullie graag!