Snel optredende roest op ongebruikelijke plaatsen

• Aad Knulst

Zojuist 4 foto's gelinkt naar de volgende website. Ik weet niet of het werkt, maar niet geschoten is altijd mis.

http://imageshack.us/v_images.php?uploads=4

• Aad Knulst

Eindelijk een manier gevonden om mijn schade te laten zien. Ga naar Youtube en tik het nu volgende nummer in: hdKyewjJAWM

Dan krijg je een filmpje te zien.

• Vincent van Bruggen

Beste Aad,

Er is één ding dat me verbaast. Jouw auto is zeker niet van 2008. Aan de achterzijde is te zien (achterlichten in combinatie met uitvoering Laureate) dat jouw auto voor december 2006 is gemaakt. Daarnaast is donkergroen metallic ook een kleur van voor die datum en volgens mij alleen buiten Nederland geleverd. Is de auto door de dealer ingevoerd? Of is het een demo die pas heel laat op kenteken is gezet? Van de allereerste modellen van 2004 - 2006 is bekend dat ze wel eens last hebben van roest. Later zijn het incidentele gevallen.

Ik hoop dat je er iets mee kan. Aan kunsstof onderdelen kun je vaak de productiedatum ongeveer bepalen.

Vincent

• Aad Knulst

Dank je wel Vincent. Hier zou ik inderdaad v. Kerkhof en Visser mee om de oren kunnen slaan. Dit gaat ik ook zeker doen. Overduidelijk een geval van dat die dealer niet te vertrouwen is. Ze hebben mij een auto verkocht als een nieuwe. Nu blijkt dit niet te kloppen. Naar mijn weten was het ook geen Demo. Deze stond bij hun in de showroom. Het zou de laatste zijn volgens de verkoper. Dit riekt toch sterk naar oplichting.

Nogmaals mijn dank voor jou tip.

• Mensen

voor zover ik het kan beoordelen is het roest wat is ontstaan na een beschadiging waar verder geen aandacht is aan besteed. Lakschade vraagt om behandeldeling, geen behandeling is vragen om roest

• Aad Knulst

Het probleem alleen is, dat deze roest van binnenuit komt. Wanneer er misschien en onverhoopt op de deuren wat steenslag zo hebben gezeten, zou het nog steeds niet hebben gemogen, Mijn ingeruilde Honda Civic van bijna 12 jaar oud had deze roestvorming niet eens ondanks dat die toch wel wat van die steenslag had. En zoals iedereen kan beoordelen, zou het getuigen van enorm slecht CQ ondeugdelijk materiaal wanneer deze roest binnen 5 jaar al voorkomt. De moderne auto moet daar tegen opgewassen zijn. Wanneer men voor ieder stukje steenslag naar de spuiter moet omdat hij anders gaat roesten zou het, zoals ik kan bekijken, een enorm dure auto worden die je moet kopen en daarna naar je garage laten brengen om hem daar nooit meer uit te halen om roestvorming te voorkomen.

• Vincent van Bruggen

Er is voor deze kwaal (wielkasten achter) bij de bouwjaren 2004 - 2006 zelfs een terugroepactie geweest…

• Aad Knulst

Ze hebben mij inderdaad 1 1/2 week later teruggeroepen omdat ze die tectylbeurt waren vergeten. Het is alleen heel vervelend dat tectyleren achteraf nadat een auto al in weer en wind heeft gereden geen zin meer heeft omdat de roestvorming dan al in gang is gezet en gewoon doorgaat met wel of geen tectyl. Het is gewoon een gemiste kans van Dacia om een goed product te brengen. Spijtig.

• Vincent van Bruggen

Het is jammer dat ze slechte service verlenen op een product dat niet aan de verwachtingen voldoet, de latere bouwjaren zijn veel beter. Maar heb je deze auto als nieuw gekocht? Ik heb deze kleur in NL nog nooit gezien.

• peter stupers

Mooi klote voor je als ze je die auto voor nieuw hebben verkocht toendertijd. Hoop voor je dat je nog ergens je gelijk kunt halen.