Ai, Aad. (on)Behoorlijk kl*te voor je..! Ben hier (op het prikbord) een tijdje niet geweest maar het is idd. precies zoals Vincent (en Adriaan) zegt. Die groen-metallic Logans (op je -sorry - wat onscherpe foto's zag ik het nog niet, maar in het filmpje werd de kleur me duidelijk) zijn écht heel ‘vroeg’, als in: behorend tot de allereerste series. Ga maar ‘s kijken op autoscout24.nl of zoiets; je komt er echt héél weinig tegen. Van de MCV bv. zijn er alleen maar zgn. voor-serie exemplaren in die kleur gemaakt (de auto’s waarmee een fabrikant de auto test in allerlei gebieden, van steppe tot noordpoolcirkel). Dacia's zijn goede auto's, goed ontworpen, goed gebouwd en vanuit het ontwikkelings- en kwaliteitscontrolecentrum van de fabrikant zelf is er altijd alert en qua oplossing adequaat gereageerd op kinderziektes, die er uiteindelijk maar heel weinig bleken te zijn. Helaas waren een aantal specifieke roestprobleempjes op vroege Sedans daar wel onderdeel van..!
Probleempjes, zeg ik, omdat - wanneer goed opgevangen door importeur en dealer-organisatie - er eigenlijk niet zo heel veel aan de hand was. Het is echter vermoeiend en plaatsvervangend beschamend om steeds maar weer te merken hoe weinig trots Renault Nederland en een (steeds weer in alle verhalen terugkerend) aantal dealers is op het ‘product’ Dacia, wanneer het om méér gaat dan omzet. En zelfs bij die omzet laat men nog steken vallen, want sommige dealers zijn zó slecht dat je de deur alweer uitloopt voordat een verkoper je nog maar aangesproken heeft…
Terug naar jouw probleem. Het is leugenachtig dat Kerhof & Visser jou nooit verteld heeft dat ze je een winkeldochter verkochten, en het is typerend voor de desinteresse voor hun eigen merk dat ze ‘vergeten’ zijn dat jouw model onderhavig was aan een officiële (en, zoals ik al zei: door de fabriek wél juist geïnitieerde..!) terugroepactie. Het zou Dacia sieren wanneer ze je probleem kosteloos verhelpen. Ik krijg neigingen om iets te zeggen als: “…was het mijn auto, liet ik hem pontificaal voor de deur van de dealer achter, zou ik ze de sleutel geven, en zeggen: ik kom ‘m wel weer halen wanneer jullie het kosteloos voor me hebben opgelost. En vervolgens een paar (lokale) media en ’s wat publiciteit zoeken…” Maar ja. Zo moet je maar in elkaar zitten, brutalen hebben de halve wereld. Maar of je daar nou zo blij van wordt…
Het is een geruststelling voor andere Daciarijders dat dit specifieke roestprobleem behoorlijk exemplarisch is (er zijn er ook andere, bij Dusters lees ik vooral, maar die hebben andere oorzaken) maar des te l*lliger voor jou..! Veel sterkte, succes, doorzettings- en uithoudingsvermogen bij het verkrijgen van een volledige oplossing..!