@D: Ik had zo mijn eigen redenen om de voorschriften te negeren. Maar allereerst wil ik een ieder nadrukkelijk meegeven zelf te bepalen of hij/zij zich aan de voorschriften houdt met betrekking tot het vervangen van onderdelen volgens onderhoudsplan.
Eigenlijk is het voor mij heel simpel: in het dagelijks leven ben ik monteur. Onderhoud, reparaties, storingen oplossen bij machines hoort tot mijn werk. Van eenvoudige machines tot computergestuurde machines. Veelal zie ik achterstallig onderhoud. Vaak zijn aandrijfriemen in verschillende vormen in gebruik. En vaak komen zij in contact met koelvloeistof, olie, vet. En toch ben ik in die twintig jaar dat ik dit werk uitvoer bij klanten nog bijna nooit een geknapte snaar tegengekomen! Wel beschadigde snaren, soms wel in de breedte gehalveerd. En dan hebben we het over machines die vaak in ploegendienst worden gebruikt/misbruikt. Geef mij dan eens een reden waarom juist bij mijn auto de snaar zou knappen? Mijn auto wordt keurig warm gereden, niet te zwaar belast (ben zelfs heel goed in staat op met de vrachtwagens mee te rijden) en krijgt zelfs een klopje op het spatbord na een lange rit. Ik zeg niet dat het niet kan gebeuren, maar de kans acht ik wel heel klein.
Een fabrikant dekt zich zoveel mogelijk in; de dealer wil natuurlijk de klant ook aan zich binden voor regelmatige inkomsten.
Overigens: De MCV is verkocht; ik rij nu een nieuwe Lodgy Stepway…..(na 10 jaar MCV hoop ik ook met deze auto weer veel plezier te hebben…)