Lage trekhaak het vervolg
Na gesprek met mijn dealer heb ik ook in eerste instantie gekozen voor hulpveren. Ik vondt toch al dat de wagen bij volle last ver achterover ging hangen.
Toch zat het trekhaakverhaal mij niet lekker, 33.5 cm hart kogel-wegdek valt nu eenmaal buiten de Europese norm
Tijdens de mei vakantie hebben we ook diverse keren “aan de grond gezeten” met de aanhanger. Daarna het eea weer voorgelegd aan de dealer.
Deze heeft ons het volgende toegezegd. Dacia (Renault) schijnt bezig te wezen met een gemodificeerde versie van de trekhaak, als deze op tijd klaar was
,voor mijn vakantie, zouden ze die monteren en anders een trekhaak van een ander merk.
De auto is vorige week weggeweest en nu terug. Hij is voorzien van hulpveren van MAD (op eigen kosten, het was mijn beslissing) en een trekhaak van Thule.
De trekhaak zit nu gewoon op 42 cm, zelfs iets meer maar dat kan komen door de hulpveren. Maw alles is keurig opgelost en ik kan met een gerust hart op vakantie.
Als ik lees dat een neuswiel onbelast nog maar 10 cm vrij is, zou ik er zo niet mee weg willen gezien mijn ervaringen in de meivakantie en ik zou er ook niet mee akkoord gaan.
Nadeel is wel dat als ik nu een dop op de trekhaak doe, de achterruit rij sensor alarm geeft, zonder dop is ok en daar kan ik mee leven.
Ervaring met het rijden met de hulpveren heb ik nog niet. Ik heb er nog niet veel mee gereden.
mvg Maxu