Hoi Maxu en overige leden,
Ben met vakantie geweest naar Italie. De trekhaak (originele trekhaak Dacia) was op zijn hoogste stand gezet en het trekken van de caravan is goed gegaan. De caravan had een goede afstand tot de grond en de caravan lag er stabiel achter. Ik heb nu nog een caravan van 750 kg. Aankomend weekend krijg ik mijn nieuwe caravan die ledig 900 kg weegt en beladen rond het maximale trekgewicht van de Dacia komt. Ik zal hierover ook nog verslag doen hoe dat is gegaan.
De motor van de Dacia heeft het goed gehouden. Super zuinig, met eco stand zonder caravan rijden wij 5,5 liter op 100km gemiddeld. Met de Caravan was het gemiddeld gebruik 8,6 liter per 100km. In vergelijking met familie die ook met de auto (citroen plus caravan 1000kg ledig gewicht) was het verschil in zuinigheid goed te zien. Zij hebben de helft meer moeten tanken.
Wat wel op viel was dat de motor na een stop of tanken bij het inschakelen een zwaar geluid maakte. Het was niet lang en niet altijd maar het was in ieder geval wel vreemd. Ook hoor je de vering af en toe piepen. De kogel van de trekhaak maakte op de terugweg geluid, mogelijk is het een kwestie van een beetje vet.
De parkeersensoren werken nog maar diegene die bij de ontwikkeling van de Logan heeft bedacht dat je slechts 3 sensoren nodig hebt waarvan er een in het midden zit moet maar eens een extra cursus gaan volgen. Domme zuinigheid! Omdat er toch storing optreed als je de auto in z'n achteruit zet. Ik denk er over om 2 nieuwe sensoren te laten plaatsen en de midden sensor te laten vervallen. Weet niet of ik me hiervoor tot Dacia zal richten omdat zij feitelijk het probleem hebben veroorzaakt door niet goed nat te denken bij de ontwikkeling van de auto.
Binnenkort terug naar de dealer voor een beurtje.