LPG G3 installatie

  • Pieter

    Sinds een week ben ik de eigenaar van een Dacia Lauérate 4x2, nieuw type, met een TCe 125 motor.

    Kan iemand mij vertellen of het misschien mogelijk is om in deze auto een goed functionerende LPG G3 installatie

    in te bouwen. Bij voorbaat dank voor de reactie.

    Men kan mij ook mailen op het adres p.dalen@hotmail.com.

    Pieter

  • stitch0709

    Hallo Pieter,

    Er zijn genoeg “goede ”LPG instalateurs die een Instalatie in zouden kunnen bouwen, Helaas vervalt dan je garantie voor je Duster. Renault/Dacia .

    Vraag je dealer maar eens. Heb het ook gevraagd voor mijn Tce125.

    greets wim

  • Pieter

    Greets Wim, bedankt voor jouw reactie. Betreft het vervallen van de garantie alleen voor de motor of gehele auto ?.

  • GeorgesL

    Zulke vragen zou ik altijd aan de dealer stellen en liefst op e-mail of papier, ik vrees dat Wim niet garant kan staan ;)

  • Pieter

    Beste George, daar de importeur niet altijd de waarheid spreekt of je maken krijgt met een receptionist, die niets van de zaken afweet is het m.i. het beste om het te vragen aan een

    ervaringsdeskundige. Het gezegde luidt 'Wie zich aan een spiegelt , spiegelt zich zacht". Bovendien heb ik natuurlijk ook nog een eigen oordee.l

    vr groet

  • GeorgesL

    Indien je het niet op papier hebt van de dealer ga je toch niet ver komen indien het misgaat, misschien… zal de ervaringsdeskundige het dan wel kunnen oplossen …

    vriendelijke groet

    GeorgeS ben geen amerikaan;-)

  • bvisser1949@telfort.nl

    Garantie of geen garantie, ik heb in mijn nieuwe Stepway met de TCe 90 motor gas laten inbouwen. Heb daar inmiddels tot volle tevredenheid 12.000 km mee gereden tot nu toe. Wel een klepsmeersysteem mee in laten bouwen. Ik moet zeggen dat het motortje op gas prima presteert, een gemiddeld verbruik van 1:13 en bij rustig gereden rit tot 1:15. Lange snelwegritten met de toegestane max van 120/130 -1:11.

    Dus: gas inbouwen kan inderdaad.

  • DerRudy

    bvisser1949@telfort.nl Schreef:

    ——————————————————-

    > Garantie of geen garantie, ik heb in mijn nieuwe

    > Stepway met de TCe 90 motor gas laten inbouwen.

    > Heb daar inmiddels tot volle tevredenheid 12.000

    > km mee gereden tot nu toe. Wel een

    > klepsmeersysteem mee in laten bouwen. Ik moet

    > zeggen dat het motortje op gas prima presteert,

    > een gemiddeld verbruik van 1:13 en bij rustig

    > gereden rit tot 1:15. Lange snelwegritten met de

    > toegestane max van 120/130 -1:11.

    > Dus: gas inbouwen kan inderdaad.

    Beste bvisser, ik ben toch wel nieuwsgierig wat voor type LPG-installatie in de auto is ingebouwd.

    Is dit een direct LPG ingespoten systeem?

    Ik vraag dit uit nieuwsgierigheid meer omdat Eurogas eigenlijk nog geen direct ingespoten LPG systeem heeft.

    Zie onderstaande informatie:

    http://dacia.startpagina.nl/prikbord/read.php?527,15833544,15833799#msg-15833799

    Mgr.

    Ruud

  • bvisser1949@telfort.nl

    Der Rudy, er zit inderdaad een autogas installatie in met verdamper, maar zoals ik al zei, het motortje loopt er prima op.

  • jdisloo

    Hoi allemaal,

    Waar staat dat je alleen Eurogas installatie mag inbouwen, i.v.m. de garantie of coulance regeling?

    Ik heb diverse dealers gebeld en de Renault web site nageplozen maar heb dat nog nergens kunnen ontdekken.

    De dealers weten het wel maar het staat nergens geschreven en dat snap ik nou niet.