Roest ??

  • oscar54

    Mijn Dacia Logan MCV 1.6 16v is van 30 november 2007.

    Heeft geen enkele extra behandeling gehad.

    Wassen doe ik gewoon met waterslang met borstel erop, gebruik geen shampoo.

    Op wat kleine deukjes na (portier van naast mij geparkeerde auto) ziet hij er nog als nieuw uit.

    Geen roest, geen lakproblemen.

    Ooit een keer een deukje weg laten halen door uitdeuken zonder spuiten.

    De monteur had vanwege het sterke plaatwerk moeite om het deukje weer naar buiten te drukken.

    Zijn opmerking was: "Dit plaatwerk is sterker dan van de BMW die ik net gedaan heb".

    Oscar (:P)

  • Don56

    Ik heb in oktober 2013 een Sandero Stepway uit juni 2010 voor een erg leuke prijs bij een Renault-dealer Stokman gekocht. Deze had wat roestvorming rond de ruitenwisseraansluitingen, probleem is prima opgelost door de dealer. De ‘voortrein’ is behandeld en opnieuw gespoten inclusief 2 nieuwe ruitenwisser-aandrijvingen (het blijkt dat bij het verwijderen van deze een onderdeeltje kapot gaan wat niet los te vervangen is). Al met al was het een aardig prijzig klusje dus voor de dealer, maar nog steeds ziet alles er als nieuw uit.

  • dickrijke

    Hoezo ROEST , Mijn DAAS is bijna 9 jaar jaar oud ,geen spikkeltje roest !!!!!!!!!

    en ik verwacht het ook niet

    Mijn Daas bevestigd steeds meer zijn kwaliteit , goede prijs kwaliteits verhouding

  • Marika

    Dacia's vertonen geen roest?

    Heeft Renault/Dacia jou ingehuurd om dit soort onzin uit te kramen?

  • Marika

    Heel verstandig besluit!

    Vorige week Dacia Logan ontmoet van net iets meer dan 5 jaar, waarvan de bodemplaat compleet is doorgeroest.

  • Avaka

    Ik schrijf nooit onzin. En heb geen aandelen Renault of van welk merk dan ook.

  • Avaka

    Kan zijn, maar dan ben je de eerste Dacia tegen gekomen waarvan de BODEM-plaat!!!!!!!!! is doorgeroest. Is wereldwijd nog niet gebeurd / voorgekomen. Bijzonder geval en zonder foto's of ander bewijs ook zeer onwaarschijnlijk. Kan ook zijn dat de eigenaar zijn accu per abuis op de kop heeft gehouden natuurlijk. Kan allemaal. Moet dan wel binnen de auto zijn gebeurd. Vragen vragen.

  • Dordtenaar

    “Dacia's vertonen geen roest” is wel een erg optimistische benadering. De importeur zal je dankbaar zijn voor deze opmerking. Mijn ervaring is echter anders. Onze MCV had al na een paar maanden roest bij de achterlichten. Mijn vader had een Sandero en die had ook al vrij snel last van roest op diverse plaatsen. Ik denk dat Renault de kostenbesparingsknop af en toe iets te ver doordraait bij de productie.

  • oscar54

    Heb mijn MCV nu bijna 7 jaar.

    Geen extra behandeling of iets dergelijks laten geven.

    Nog steeds geen roestplekje te bekennen, ook niet van onder, ondanks meerdere winters met sneeuwval en heel veel pekel.

    Oscar.

  • RichardMCV

    Helaas kan ik je mening niet delen Avaka. Hoewel ik nog steeds heel tevreden ben met mijn MCV uit augustus 2007 (nu dus 7 jaar jong) en ik de auto goed onderhoud, heeft de roestduivel zich toegang verschaft tot mijn automobiel.

    Was daar in de garantieperiode al roest onder de raamrubbers (keurig opgelost door dealer), daar is nu toch veel meer bijgekomen! Het zit al op de scharnieren van de achterdeuren, ook achter de benzineklep komt het onder de boutjes vandaan. Onder de raamrubbers aan rechterzijde bij de bijrijderplek komt het ook te voorschijn. En ik kan je ondertussen ook melden dat het portier linksachter al niet meer te redden is; afgelopen winter is het heel snel gegaan. Het is ontstaan aan de binnenzijde boven de felsrand bij de afwatergaten. En de beide deuren aan rechterzijde vertonen ook al plekjes bij de afwatergaten. Aangezien het van binnenuit komt is er geen kruid meer tegen gewassen…….

    Het kan heel goed exemplarisch wezen, maar voorlopig nog maar geen nieuwe dacia….

    Groetjes,

    RichardMCV

    www.daciamodellen.nl