waxoyl behandeling nuttig?

  • cees

    Wij hebben een vuurrode Toyota Aygo en hebben die op aanraden van de dealer, m.n. om verkleuring tegen te gaan, een Waxoil behandeling laten geven. De auto is nu ruim 3 jaar en de kleur en glans zijn nog steeds als nieuw. Mogelijk als gevolg van de behandeling, maar dat is moelijk bewijsbaar. Je zou dan moeten vergelijken met eenzelfde niet behandelde auto van hetzelfde bouwjaar.

  • mcvjournaal

    Vroeger verkleurden normale lakken (vooral) rood, inderdaad na een aantal jaren.

    De laatste jaren worden deze lakken afgewerkt met een blanke lak en behoort het verkleuren dan ook tot het verleden.

    Inmiddels is mijn MCV ook 3 jaar “jong” en van verkleuren is geen sprake.

    http://mcvjournaal.punt.nl/

    Herke & Brigit

  • Rick

    Heb je metallic lak? Is het antwoord: Ja? Dan is het, als je het mij zou vragen, weg gegooid geld.

  • Ron

    “Inmiddels is mijn MCV ook 3 jaar ”jong“ en van verkleuren is geen sprake.”

    Bovendien ziet je MCV er nog als nieuw uit ! Ook zonder waxoyl behandeling.

    Lijkt mij ook niet nodig. Ik maak onze Sandero schoon bij http://www.bubblescarwash.nl/

    Gewoon in een wasbox met een hogedrukspuit. Voor een paar euro staat die ook nog eens in de Hotwax.

    Ron

  • Willem

    Ger 52 Schreef:

    ——————————————————-

    > Steeds meer garages bieden een waxoyl behandeling

    > aan, kost meestal tussen de 200 en 225 euro.

    > Flesje van dit produkt schijnt 35 euro te kosten

    > en wordt over de auto uitgesmeerd. Is dit een

    > middel om de marges voor de dealer te verhogen?

    > Heeft waxoyl werkelijk enig nut? Is wassen met een

    > emmertje water niet net zo goed? Klopt het dat je

    > er niet mee in de wasstraat mag? Waarom dan niet?

    > Waarom dan wel? Mag je dat spul toepassen op nog

    > niet echt uitgeharde laklagen op een nieuwe Dacia?

    > Wie heeft hier ervaring mee en kan op dit forum

    > lezers overtuigen dat dit de meerprijs meer dan

    > waard is?

    Is het laten doen door een poetsbedrijf niet goedkoper dan laten doen door de garage?

    De garage besteed het ook uit aan het poetsbedrijf.

  • bart

    mijn vraag aan jullie, heb een Fiat Panda gekocht, moet nog afgeleverd worden a.s Dinsdag, heb nog niet besloten hem in de wax-oyl te laten zetten i.v.m. de kosten van 200 euro.

    De panda heeft een zwate kleur metalic. is het dan wel beter om te doen?

    als zo'n potje 35 euro kost kan ik het toch ook zelf doen, en weten jullie hoe zon'n behandeling eruit ziet?

    graag jullie expertise en een behandeling uitleg.

    groetjes Bart

  • LED-Lightning

    De eerste paar weken niets aan doen, beter de lak nog wat uit te laten harden. Daarna wassen en een laag wax aanbrengen. Lijkt mij voldoende!

  • Ben

    De duurzaamheid deze producten (Waxoyl of WaxGuard) valt of staat vaak met de wijze waarop het is aangebracht!

    Mijn zoon heeft tientallen Renault's en Dacia's voorzien van dit spul.

    De auto moet eerst zeer grondig gereinigd worden met de meegeleverde reiniger en daarna minutieus goed ingewreven worden.

    Veel intensiever dan we gewend met normale autowas. Echt kleine cirkeltjes maken, stukje voor stukje.

    Ook bij de dealer gaat dit proces niet altijd even goed! Te controleren valt het niet.

    Bij vaak en intensief wassen is de bescherming veel eerder verdwenen dan de bedoeling was.

    Als je auto voor de aflevering al in de één of andere afleverwas is gezet, is het resultaat van het daarna aangebrachte product veel minder. Het is bijna niet mogelijk om de lak zodanig te reinigen dat het product ook werkelijk in iedere porie van de lak komt .

    Met vr. gr.

    Ben

  • Ray

    Nu heb ik een nieuwe auto gekocht een ford mondeo en heb deze een waaxoyl behandleing laten geven. Ik heb strek mijn twijfels of dit wel goed is gedaan. Nu slaan de kunststof onderdelen wit uit.

    Ik ga dit opnieuw laten behandelen in diezelfde garage waar ik die auto heb aangeschaft. Maar als de behandeling die reeds 3 weken geleden is ondergaan mag de auto dan door de wasstraat of moet je hem met de hand wassen. Ik heb mij laten vertellen dat het raadzamer si om een s5 'a 6 weken te wachten met het door de wasstraaat te halen. Kan iemand daarnu een seindelijk het juiste antwwoord op geven.

    B.v.d

    M.vr.gr.

    Ray

  • Harry

    Waxoil is oplichterij: er scheet (excuus voor dit woord) een enorme vogel over mijn motorkap.

    Een lange streep zure uitwerpselen van zo'n 40 cm, 4 cm breed en een halve cm in hoogte.

    Auto stond daar een paar uur mee op de kap: boodschappen doen.

    Je raadt he al: niet meer weg te poetsen, dus een beroep op garantie, Waxoil.

    Nul op rekest: ik had de auto binnen moeten laten staan of de uitwerpselen er direct af moeten halen………….

    Een stompzinneger antwoord zelden gehoord: Belgisch mailadres, verder niet te traceren.

    Geen Waxoil nemen is mijn advies