waxoyl behandeling nuttig?

  • autowaxservice.com

    ————moderator

    ongevraagde reclame verwijderd

    ————

    Een feit blijft elke soort van lak bescherming is beter dan niets doen,

    voor mensen die zelf niet graag regelmatig poetsen of wassen is waxoyl een uitkomst.

    Het is alleen best prijzig.

    Zelf regelmatig wassen en een goede wax aanbrengen volstaat ook prima.

    Ieder z'n ding als je er maar plezier in hebt! (tu)

  • bvh079

    Ik werk als verkoper bij een dealer (geen Renault/Dacia) waar wij ook de Waxoyl-behandelingen verkopen.

    Uit ervaring kan ik vertellen dat na een jaar het verschil tussen een auto mét, en een auto zónder behandeling niet van elkaar te onderscheiden zijn.

    Ook wil ik opmerken dat het een gigantische misvatting is dat Waxoyl effectief is op kunststof delen. Waxoyl heeft wat dat aangaat hetzelfde effect als normale wax. Deze slaat wit uit tussen de groefjes in het kunststof, en dit moet er echt uitslijten. Mocht je het willen proberen: NIET doen…

    Dan de prijs, een behandeling bij ons kost om en nabij de 220 euro. Uit ervaring kan ik vertellen dat een Waxoyl-sponsje rond de 20 a 30 euro/stuk kost. Wanneer een nieuwe auto naar de poetser gaat wordt de auto daar gewaxt, maar in plaats van normale wax te gebruiken gebruikt de poetser de Waxoyl-spons.De resterende 190 euro zijn dus arbeids- en eventuele garantiekosten die je betaald.

    Tot slot wil ik nog even terugkomen op de garantie. Wanneer je een beroep wilt doen op de garantie in verband met verkleuringen gooien ze het bij Waxoyl al snel op het feit dat je je auto te vaak hebt gewassen (ja inderdaad, gewassen, nieteens gepoetst). Ook hebben we eens een auto gehad die nog helemaal niet gewassen was (auto was een week of 3 oud) maar helaas aangetast was door de natuur (ik weet niet meer precies wat, maar Waxoyl had het tegen moeten houden in ieder geval). Waxoyl gaf aan dat de eigenaar niet zuinig genoeg op zijn auto was geweest (eigenaar was op vakantie, er was verder geen beschutte plaats waar de auto kon staan dus het was overmacht) dus wederom geen garantie.

    Dus, mocht je besluiten na dit verhaal tóch een Waxoylpakket op je auto te willen hebben, stuur mij dan even een pm. Ik stuur je dan mijn rekeninggegevens zodat je het geld, dat je weg wilt gooien, aan mij kan geven zodat ik er wat leuks mee kan doen! :D

  • LED-Lightning

    Hahaha goeie, ik blijf dus vrolijk bij m'n regelmatige was en wax beurten ;)

  • kelly

    De auto mag na 8 dagen gewassen worden maar wees slim

    En gebruik een milde auto shampoo en spoel je auto na met

    Water wat onthard is dus in een wasbox bijv.

    Dan hoef je je auto niet af te drogen en was altijd met een schoone spons!

  • HenkM

    M.I.: neen.

  • rjman

    Begint u er niet aan. Mijn ervaring is dat het geen enkele toegevoegde waarde heeft. Na de gloednieuwe auto opgehaald te hebben begon ik na enkele weken al te twijfelen aan het zogenaamde lak pantser wat Waxoyl pretendeert te zijn. Het vuil had zich letterlijk in de witte lak ingevreten. Gelukkig was ik nog net op tijd en heb de auto in de wax van een ander merk gezet. Sindsdien geen enkel probleem meer gehad. Waxoyl in niets meer dan een ordinaire paint sealant en een money spinner voor de dealer, opgenomen in de toch al absurd hoge afleverkosten. Laat u niet verleiden door de mooi geplakte Waxoyl stikkertjes, de mooie praatjes en de dure verpakking, het is gebakken lucht.

  • Marcel

    Vandaag heb ik mijn auto ingeruild voor een mooie (bijna 4 jaar oude) Sedan met een metallic lak. Geen krasje en geen spatje roest en volgens mij nog nooit in de wasstraat gewassen omdat ik geen sporen/krasjes kon vinden die wijzen op mechanische borstels in één richting. Het sluit wel aan bij mijn vermoeden gezien de eerste eigenaar een oudere man was en niet meer dan 25.000 Km heeft gereden in 4 jaar tijd….Rookvrij en slechts 1 heel klein putje steenslag op de motorkap. Ik kreeg ook de waxoyl aangeboden (gratis) en had de folder al gelezen en het leek me wel wat! Nu niet meer en ga dat morgen gelijk afzeggen…….heb inmiddels voldoende gelezen en vertrouw het product niet zoals het wordt ‘verkocht’! Maar wat nu………….Ik blijf deze auto toch met de hand wassen en twee maal per jaar poetsen, wat is nou een goede shampoo icm wax en een goed poetsmiddel. Da's deze auto zeker waard en wil graag de conditie van de lak e.d. in optimale conditie houden………..

  • Adriaan

    Voor het geld dat je aan een dergelijke behandeling uitgeeft hoef je het niet te doen.

    De meerwaarde is, ook te lezen in de voorgaande reakties, gering.

    Ook ik heb bij de dealer, toen ik het contract tekende voor de levering van een nieuwe Duster, gevraagd naar de mogelijkheden van een Waxguard.

    Hij gaf mij ook de mogelijkheid van een Waxoyl-behandeling.

    Een kennis van mij is autocleaner en dealer van enkele gerenomeerde poetsmiddelen. In het verleden is hij tevens dealer / distributeur van Waxoyl geweest. Hij heeft positieve ervaringen met Waxoyl. Ook kraakt hij het niet af, maar je moet het zo bekijken:

    De werking van een dergelijke waxguard is in de eerste maanden het beste. Daarna neemt de bescherming zienderogen af. Een dergelijk bedrijf kan dus nooit garantie geven voor een aantal jaren. Daar moet ook duidelijkheid in bestaan.

    Nu heb ik hem gevraagd of het überhaupt nuttig is om een waxlaag op een nieuwe auto aan te brengen. Volgens hem is dat zeer zeker zo.

    Daarop vroeg ik hem of die vlieger dan ook bij pas afgeleverde auto's opging, aangezien er wordt gezegd dat de lak dan nog niet uitgehard is.

    Zijn antwoord was dat er tussen spuiten en afleveren van een auto doorgaans een aantal maanden zit en de lak dan wel in een dusdanige mate is uitgehard, dat je daar een waxlaag op aan kunt brengen.

    Het voordeel van een waxbehandeling op schone lak is denk ik wel duidelijk. Er hoeven geen uitgebreide voorbehandelingen met Clay enz. aan vooraf te gaan en het resultaat is dan ook mooier.

    Voor mijn nieuwe Duster heeft mijn poetser een waxguard waarmee hij veel betere resultaten heeft bereikt dan met Waxoyl. Dit merk laat er ook geen duidelijkheid over bestaan dan een dergelijke laag in de loop van de tijd zijn functie verliest.In de eerste 10 maanden neemt de werking 10% af en het merk geeft dan ook 1 jaar garantie.

    Wassen van de wagen kan tussendoor altijd en de wagen zal dan als nieuw glanzen (door het gladde oppervlak hecht vuil zich minder snel en is veel gemakkelijker te verwijderen).

    Ik heb slechte ervaringen met de kwaliteit van het poetsen bij een standaard afleveringsbeurt bij nieuwe auto's en heb in plaats daarvan bij de dealer de waxguardbehandeling (nee geen Waxoyl) kunnen bedingen bij de aflevering van mijn Duster.

    Het verschil heb ik al mogen zien bij een vorige aflevering en dat zag er bijzonder fraai uit.

  • Adriaan

    Adriaan Schreef:

    ——————————————————-

    Kleine wijziging (oeps foutje!)

    >(…)

    > geweest. Hij heeft geen duidelijke positieve ervaringen met

    > Waxoyl. (…)

  • Mensen

    wat is nou een goede shampoo icm wax en een goed poetsmidde

    Wij hebben een tijdje geleden het assortiment van de action ontdekt. Een prima auto shampoo en speedWax is daar te koop voor een paar euro.