One-touche raambediening

  • Jack

    Beste Kees,

    Ik begrijp uit de berichten dat je een adres hebt voor one touch bediening van de ruiten van de Dacia Duster.

    Vraag, hoe kom aan deze schakelaars?

    Alvast bedankt,

    Jack

  • Dacioot

    Vanwege de nieuwe reacties en interesses hierbij het hele verhaal:

    In de Dacia's zitten schakelaars voor het bedienen van de electrische ramen die niet voorzien zijn van een one-touch functionaliteit. Dit betekent dat deze zeer eenvoudige schakelaars alleen maar iets doen als je ze ingedrukt houdt. De allereerste MCV's hadden schakelaars die wel slimmer werkten: kort aanraken naar boven of beneden, en het raam gaat helemaal dicht of open. Langer ingedrukt houden werkt net als de huidige schakelaars; als je ze los laat stopt het raam. Deze slimme schakelaars zijn toen vaak bijbesteld voor nieuwere MCV's maar waren al snel niet meer leverbaar. Ik spreek hier over de tijd toen de illustere site van Ger nog bestond (:P).

    In de zomer van 2010 bleek er een manier te bestaan om de bestaande schakelaars te voorzien van de gewenste mogelijkheid door de toevoeging van een stukje electronica. De handige Vladimir Stojaković had hiervoor iets in elkaar geknutseld. Bovendien verkocht hij deze modules ook. Door de enthousiaste verhalen op dit forum wilde ik ook wel van deze modules. En er bleken er meer te zijn die dat wilden. Het leek toch wel lastig om ze te bestellen (de kosten voor de betaling naar Servie, de communicatie met een onbekende particuliere leverancier, de kosten voor verzending, etc). Daarom heb ik daar toen een gezamenlijk project van gemaakt. Daardoor werden de betalingskosten in ieder geval per persoon veel lager. Uiteindelijk kwamen de kosten op ongeveer 31 euro per module. De hele bestelling duurde uiteindelijk nogal even omdat er een grote bestelling uit Duitsland kwam en Vladimir bovendien problemen had met de levering van zijn materiaal. Maar net na de jaarwisseling had dan toch iedereen de gewenste verbetering voor de Dacia in huis. En gezien de reacties naar volle tevredenheid.

    En waar gaat het hier nou om? We hebben het hier over een brok electronica dat vrij eenvoudig tussen de bestaande schakelaar en bedrading wordt aangesloten. Per raam heb je één zogenaamde loga2 module nodig. Vladimir heeft inmiddels ook een site waar je alle technische info kunt vinden. Zo eenvoudig als het voorgespiegeld wordt is het echt.

    Mocht het zo zijn dat er weer mensen zijn die dit ook graag willen in hun MCV fase1, fase2, Sandero of Duster dan wil ik best nog eens een groepsbestelling doen. Stuur me in dat geval een privébericht met je emailadres en dan hebben we nader contact. Maar je kan dit natuurlijk ook altijd zelf met de maker regelen.

    Kees.

  • HenkM

    een grote bestelling uit Duitsland kwam

    Oeps sorry, mijn schuld…. ;) . Een stapel duitse Dusters die nu ook met zo'n module rondrijden.

    Mocht er behoefte zijn om het stuk over de LOGA2 modules op de site van Vladimir in het Nederlands te kunnen lezen dan wil ik wel proberen dit met Vladimir te regelen.

  • Dacioot

    Er blijken toch nog wel een paar mede-Daciarijders te zijn die mee willen doen aan een collectieve bestelling. Vanwege de verdeling van de kosten is het handig om dit met zoveel mogelijk te doen. Als er nog andere gegadigden zijn dan hoor ik het graag.

    groeten, Kees.

    Dacioot Schreef:

    ——————————————————-

    > Mocht het zo zijn dat er weer mensen zijn die dit

    > ook graag willen in hun MCV fase1, fase2, Sandero

    > of Duster dan wil ik best nog eens een

    > groepsbestelling doen. Stuur me in dat geval een

    > privébericht met je emailadres en dan hebben we

    > nader contact. Maar je kan dit natuurlijk ook

    > altijd zelf met de maker regelen.

    >

    > Kees.

  • Avaka

    Wat zijn de kosten dan?

  • Dacioot

    Dat is natuurlijk pas echt precies te zeggen als bekend is over hoeveel modules het gaat. De kosten bestaan overigens uit de kosten voor de bank waarvandaan betaald wordt, de kosten van de bank van de ontvanger, verpakking en transport uit Servie, herverpakking en transport bij mij vandaan.

    Zoals ik eerder aangaf kwam dit in totaal per module op ongeveer 31 euro per module. Als er weinig gegadigden zijn zal dit een paar euro per module meer worden.

  • Dacioot

    Het is de bedoeling dat ik dit weekend de gezamenlijke bestelling ga afronden. Als er nog Daciarijders zijn die hun ramen ook automatisch willen openen en sluiten dan kunnen ze nu nog aansluiten. Laat het mij dan even weten via een privebericht met je naam, emailadres en aantal gewenste modules.

    Kees.

  • Geinponem

    Lijkt me geweldig!

    Ik heb me dus net aangemeld!

  • Avaka

    Lijkt me ook geweldig maar ik vind het knetter duur.

    Die kosten begrijp ik ook wel hoor. Materiaal, het maken ervan en het versturen per post.

    Van het voorjaar maar eens kijken of er nog een oude Renault op de sloop staat.

  • Chilles

    Ik heb een PM gestuurd.

    (nu m'n bestelde Duster nog..)