kan maar niet wennen

• elfred

“Dat wordt nog een harde dobber”

Een andere vervangende auto bedoel ik dus. Ik heb nog niks gekocht of op het oog.

groet , Elfred

• elfred

Hoi,

Heb ik ook zitten denken Frans, maar dan kom ik te hoog t.o.v. de dak rand en heb ik een grote “blind spot” door de binnenspiegel. Bovendien gaat het stuur niet mee omhoog.

bedankt voor je inbreng in ieder geval.

groet , Elfred.

• hans(jaapaap)

Maar zijn er geen mogerlijkheden met de MCV?

Er zijn Daciaten die de stoel naar achteren zetten.

Dan kan toch ook voor de hoogte worden gekozen door een strip van enkele cm dik te kiezen of zit je dan met het stuur in de weg

• Rudy

Hoi Elfred,

Ik heb sinds een paar dagen een MCV en ben 196 lang en ik verbaas me er over dat ik nog voldoende hoofdruimte heb.

Misschien een tip laat het frame onder de stoel verhogen (er is toch voldoende ruimte), laat dit wel door een prof doen.

mgr

Ruud

• elfred

Hoi,

“Ik heb sinds een paar dagen een MCV en ben 196 lang en ik verbaas me er over dat ik nog voldoende hoofdruimte heb.”

De hoofdruimte is niet het probleem . Ik was altijd gewent om over auto's heen te kijken , of,in geval van ook een hoge auto, op z'n minst door diens raampartij voorruit te kunnen kijken. Als motorrijder leer je, na 290.000 Europamotorkm's. ,dat erg ver vooruit kijken echt van levensbelang is. Dat ik nu dus minder ver vooruit kan kijken dan dat mij lief is gaat me parten spelen , en had ik ook niet verwacht.

groet , Elfred

• bissyboy

hoi elfred

ik voel best wat je meemaakt en wat je bedoeld , ik heb net het zelfde gevoel en het begint al bij het buiten rijden uit de garage 9 kansen op de 10 zie ik niets , ik reed de laatste 25 jaar met minibusjes en had ik daar geen problemen mee en als motorijder heb ik ook de ervaring om ver vooruit te kijken , maar wat meer afstand nemen van je voorligger is een mogelijkheid om het zicht wat te verruimen , het is wennen om iets lager te zitten maar gemakkelijker om in en uit te stappen , en we verjongen niet meer :) .

groet Jaak

• Tine

Ik zit ook hoger als in mijn Opel Astra en omdat ik bij mijn werk schuin naar achter sta geparkeerd moest ik mezelf altijd over een punt heen tillen om uit te stappen. Dat is nu niet meer nodig. Maar ja het is maar net wat je gewend bent en dan is het jammer dat dit de reden voor jou Elfred moet zijn om naar iets anders uit te kijken. Maar misschien zijn de genoemde opties om de stoel te verhogen wel een oplossing, kan je toch Daciaat blijven.

Groet Tine

• elfred

Hoi Tine,

“Maar misschien zijn de genoemde opties om de stoel te verhogen wel een oplossing,”

Heb ik naar gekeken ,maar dan kom ik te hoog t.o.v. de dakrand .

bedankt in ieder geval.

groet , Elfred.

• kees

Dat is zonde nu maar hopen dat je er nog een goede prijs voor krijgt ik denk het niet , dat is een duur jaartje voor je geweest dat geld verdien je nooit meer terug.

Het eerste jaar ben je gewoon 3500 euro kwijt.

• Lidia

Hallo Elfred,

Ik kan me voorstellen wat je bedoeld. Ik ben zelf maar 1.60m en zelfs met

de verhoogde stoel, zit ik nog niet zo hoog als in de Kangoo.

Voor mijn man is het geen optie om de stoel te verhogen, want dan kan hij met zijn knieën sturen. Succes met zoeken, helaas is je volgende auto en stuk duurder dan de Dacia (geen vrekkenkar meer). Het verkopen van de Dacia is vast geen probleem, want voor 1 á 2 duizend euro minder een auto van een jaar oud

daar zijn genoeg liefhebbers voor.