afwijking km teller

• kees

Regelmatig schrijven div Dacia rijders hun ervaringen op dit forum en wat mij opvalt is dat het verhaal van de afwijkende km teller steeds weer terug komt.

Wordt het nu niet eens tijd dat Dacia Nederland hier eens aandacht aan besteed wat zo zit je wel heel snel aan je kilometers wat nadelige gevolgen kan hebben bij inruil omdat de totaal teller meer aangeeft als dat oorsroklellijk gereden hebt.

Dit komt natuurlijk ook voor met je beurtjes.

Misschien weet jij een oplossing Ger is de teller electronische of werkt deze via een kabel op de versnellings bak.

• piewie

De meeste merken hebben een afwijking. Op termijn valt de inruilwaarde wel mee, immers: Over een paar jaar is het bekend dat de MCV's “met gemak” 250.000 km (eigenlijk 237.500) rijden, Ruil je je auto dan in met 100.000 km (eigenlijk 95.000) dan gaat ie ‘nog anderhave ton’ mee, terwijl de gemiddelde auto er na 142.500 km de brui aan geeft.

• kees

Het is allemaal wel leuk deze verhalen maar wat of wie moet je nu geloven de orginele teller of de GPS ,wie vertelt nu de waarheid van de afgelegde kilometers.

• arno

Volgens mij kan ik b,v een site als die van de ANWB wel degelijk als een redelijk betrouwbare informatie bron beschouwen.

Zie ook de eerdere opmerking is dit onderwerp.

En oja, ik rij op de fabriek af geleverde banden

Groet, Arno

• Reginald P.

Hoi Kees,

En die GPS is accuraat binnen een marge van enkele meters; anders zou je nooit aankomen waar je wezen wil..! Geloof die dus maar gerust.

;)

Reginald

• Michel

Een Gps heeft ook altijd nopg een afwijking hoor. Wees niet bang ik werk profesioneel met deze apparaten en deze hebben gerust een afwijking van 7meter. dat kan dus zijn 7meter rondom het punt dat hij aangeeft. als je deze afstanden bij elkaar op zou tellen op een kilometer kom je ook snel op 700m. Dit moet je overigens niet doen want het werkt niet zo maar ok. even om te laten weten dat je niet 100% op je GPS moet vertrouwen. Licht gewoon aan de grondstationen en de soorten satelieten die je gps gebruikt.

• pilo

We zijn al een hele tijd bezig over dit onderwerp.

Hebben we misschien zelf ook een afwijking?

• Avaka

7 Meter op wat? Zijn werkelijke positie?

Als je nu eens aangeeft wat volgens jou de werkelijke afwijking op de snelheids meting is hebben we in ieder geval een referentie punt.

Ik bedoel: Als de navigatie aangeeft 120km/h, hoeveel kan de werkelijke snelheid dan maximaal afwijken?

(NB: ik vermoed ook die 7 meter namelijk….. :) )

• Reginald P.

Ja. :+

• Reginald P.

Mijn idee, Avaka..! ;)