Het is niet de marge op de Dacia, maar.......

• remcojan

Mochten ze willen. En als dat zo zou zijn wil ik meteen aandelen Renault kopen ;-)

• A3aan

De conclusie lijkt me voor de hand liggend….

Verkoop je auto particulier, en steggel bij de dealer nog een beetje over de prijs, dan heb je het hoogste rendement.

• Diana

Beste A3aan dan heb je het niet helemaal begrepen.

De conclusie is dat je een groot risico neemt om een auto te kopen waar de verkopers niet positief over zijn.

Wat kun je dan in de toekomst verwachten…….

• a3aan

beste Diana, het gaat erom hoe je de hoogste prijs kunt krijgen voor je oude auto, en dat is particulier.

En de verkopers zijn er misschien niet enthousiast over, (volgens mij scheelt dat ook per vestiging hoor), maar lees alle verhalen en revieuws van gebruikers eens.

Al deze mensen zijn dik tevreden over hun auto, en de meesten (waaronder ik) hebben volgens mij de intentie om lang in deze wagens te rijden, hierdoor wordt je afschrijving minimaal en heb je het meeste plezier van je geld (maar dat is mijn mening hoor), en denk nou niet als je 10 jaar in een wagen gereden heb dat je er bij een andere dealer (lees merk) dan nog eens de hoofdprijs voor krijgt.

Natuurlijk vang je bijvoorbeeld voor een mercedes meer dan voor een Dacia, maar kijk ook even naar de aanschafprijs, en bereken dan hoeveel geld je voor het ene merk en voor het andere betaald heb. Ik denk dat de afschrijving van je Dacia heel wat gunstiger uit komt dan van andere merken.

Jammer dat je zo'n slechte ervaring heb gehad, maar dat doet volgens mij niks af aan de auto zelf.

• Pilo

Als je toch naar de kosten van je auto kijkt, vergeet dan ook de verzekering en het onderhoud niet.

Ik betaal voor m'n MCV met LPG € 37. p.m voor een allrisk verzekering.

De eerste beurt bij 15000 km kost € 35.- De overige beurten en ook de onderdelen zijn goedkoper dan bij Renault en andere merken.

Laat je niet afleiden door een (onwillige) verkoper, maar maak je eigen plan.

Verkoop je auto via Marktplaats, koop een Dacia en geniet.

• Diana

Beste A3aan,

Ik was enthousiast over de auto na een proefrit. Was voornemens om mijn gebruikte auto (oud wil ik nie noemen) in te ruilen.

Ook ik had het voornemen om de Dacia een jaartje of 8 te gaan rijden, misschien wel 10 jaar.

Maar, toen ik de stap wilde zetten om de auto aan te schaffen begon de verkoper negatief te doen. Dit bleek niet een geval op zich te zijn, want een andere dealer deed ook zo. Dat schrikt behoorlijk af.

Ik vind het jammer dat je het zo uit z'n verband probeert te trekken door vergelijkingen te maken met een Mercedes.

Daarnaast heb ik niet gezegd dat ik de auto slecht vind!

• Pilo

Beste Diana,

Ik heb ook beroerde ervaringen met de inruil van m'n vorige auto. (Overigens heb ik nog nooit iemand ontmoet die in één keer tevreden was over de inruilprijs).

Eerst dacht ik ook;“Laat ze maar barsten”. Maar andere garages (en ook ander merken) gaven ook geen geweldige inruilprijs.

De zaak nog eens op een rij gezet, waarom ik een MCV wilde en besloten me niets te laten beínvloeden door een verkoper. Hij wil namelijk iets anders dan ik. Hij wil zo goedkoop moegelijk inkopen en zo duur mogelijk verkopen. Dat is handel.

Toen heb ik besloten de wagen via Marktplaats aan te bieden. Ik ben absoluut niet technisch of handig, maar het lukte vlot, voor een aanzienlijk betere prijs dan bij de garage.

De MCV met LPG heb ik nu 3 maanden en hij bevalt me prima. Heb er elke dag plezier van en die verveldende verkoper ben ik allang vergeten.

Het plezier en het voordelige rijden in een echt geweldige auto blijft.

• a3aan

Beste Diana,

ik gebruikte de Mercedes maar als voorbeeld, je mag er wat mij betreft ieder automerk invullen, ik wilde alleen maar aangeven dat je afschrijving etc. beduidend lager is, gewoon omdat de aanschafprijs laag is, als je dat uitzet over 8 of misschien wel 10 jaar denk ik dat die voor de Dacia gewoon gunstig uitpakt. Geloof me, ik heb genoeg dure bakken gereden (zie een eerdere post), en je loopt er financieel behoorlijk op leeg, mijn wagen voor de Dacia was een Rover, heerlijke wagen, dat zal ik altijd blijven zeggen maar heeft me ook heel veel centjes gekost.

Daarnaast zou ik me zeker niet laten beïnvloeden door een negatieve verkoper, daar doe je voorlopig toch geen zaken meer mee, uiteindelijk maak je je afspraken voor onderhoud en dergelijk met de receptie, en daarna heb je alleen nog contact met technisch personeel en receptie(bij een grote dealer tenminste). Als je dus nog 8 jaar in je auto rijdt, zit er tegen die tijd allang een andere verkoper, waar het misschien wel prettig zaken mee doen is. Hoe dan ook, ze willen allemaal verkopen, want daar worden ze voor betaald, niet waar?

Zoals Pilo al aangaf, het gaat om het met plezier in je auto rijden, of heb je soms liever een aardige verkoper, en een auto die je veel meer geld kost?

Ik zou zeggen; slaap er nog eens rustig een nachtje over, en ga desnoods nog bij een andere dealer langs.

Succes met je keuze…

• Wiend

> Beste A3aan dan heb je het niet helemaal begrepen.

>

> De conclusie is dat je een groot risico neemt om een auto te

> kopen waar de verkopers niet positief over zijn.

>

> Wat kun je dan in de toekomst verwachten…….

Hoe vaak zal het voorkomen dat verkopers een auto verkopen waarvan ze bij voorbaat al weten dat kopers terzijnertijd problemen met die auto zullen krijgen, maar daar stijf hun mond over dicht houden en wat extra korting geven op het inruilertje? Die korting verdient zich toch wel terug door frequent en noodzakelijk garagebezoek…….. Maar de klant voelt zich bij aankoop wel koning omdat hij niet 1500 maar wel 1750 euro terug kreeg voor een oude auto………

• Remco Jan

Je moet eigenlijk niet kijken naar de mening van de verkopers, maar naar de mening van de eigenaar van het bedrijf die er kennelijk showroomruimte voor over heeft. Die gaan die kostbare ruimte niet gebruiken voor een slecht product waar ze weinig op verdienen.

In andere branches kom je ook van de verkopertjes tegen die negatieve verhalen vertellen over producten die ze zelf waarschijnlijk geeneens kunnen betalen.