Het is niet de marge op de Dacia, maar.......

• brumoeer

Een boeiende discussie? Er zijn blijkbaar ook slechte verkopers is mijn conclusie.

Verder zijn er vele tevreden Dacia-rijders, wat blijkt uit de vele verhalen op het prikbord. Zouden die zich allemaal vergissen? De Dacia is een eenvoudige auto zonder al te veel aanstellerij. Daar hebben we voor gekozen. ÉN… Daciarijders hoeven helemaal niet op een paar honderd euro te kijken bij hun inruil-tweede-handsje. Die verdienen ze zo terug op het onderhoud en misschien straks ook wel de Dacia-inruilprijs> wie weet… (Overigens kreeg ik bij Dacia (Zutphen) € 500 MEER dan bij mijn nu niet meer zo vertrouwde Ford-dealer.)

• vh

Als een verkoper negatief doet, is dat een persoon op de verkeerde plek en heb je denk ik de verkeerde getroffen. (helaas 2 keer)

Tenminste mijn opvatting over negatief is dat een verkoper je slecht helpt en geen interessen toont.

Als hij aangeeft om je auto zelf te verkopen en dat hij niet veel met de prijs kan doen, maar wel als je een clio koop, is dat in mij ogen niet negatief..

Wat versta je precies onder negatief?

Een verkoper krijgt niet minder betaald als hij een dacia verkoopt ipv een espace.

Ik dehoop dat je nog het vertrouwen hebt in Dacia en eens een andere verkoper / vestiging bezoekt.

• Diana

Beste vh,

Jij vertegenwoordigt toch de Bohanegroep

• vh

werk er idd.

• Rob

Dan is hij toch een verkoper die positief tegen Dacia aankijkt. Ga shoppen bij een van desbetreffende vestigingen. Heb ik ook gedaan, en ze waren daar heel enthousiast over hun koopwaar.

• vh

ik ben geen verkoper, maar kan me niet voorstellen dat een verkoper negatief doet als iemand een auto wilt komen kopen. Maakt niet uit wat voor een auto een verkoper verdient niet meer bij het verkopen van een gebruikte twingo, nieuwe espace of dacia.

Als je weining met inruil of korting kan doen, dan is de verkoper toch niet negatief. Een tip om de auto zelf te verkopen zie ik als positief.

• Pilo

Bij het oordeel over een verkoper en dus ook over de hele garage, want de verkoper is op dat moment het visitekaartje van het bedrijf, spelen in elk geval

2 zaken.

De eerste is de verwachting die je hebt van: de ontvangst in de showroom, de interesse in wat je wilt en vooral de hoogte van de inruilprijs.

De tweede is de persoon van de verkoper.

Als jou verwachtingen en de reactie daarop van de verkoper niet parallel lopen, onstaan er spanningen.

De verkoper dient daar, als professional, goed mee om te kunnen gaan.

Toch is het goed als koper ook eens naar de haalbaarheid van je eigen wensen te kijken.

Als beide partijen daarin redelijk zijn, heb je veel meer genoegen bij de aanschaf van je Dacia

• Remco Jan

Waarschijnlijk typisch een geval waarin een verkoper in de valkuil van zijn eigen stokpaardjes loopt i.p.v. eerst naar de klant te luisteren.

• Diana

Beste vh,

Een van de negatieve vestigingen was Bochane,

Het gaat mij nog niet zozeer om de hoogte van de inkoopprijs maar te meer om de wijze waarop er wordt omgegaan met een potentiële klant. Nu hoeft echt niet de rode loper voor mij te worden uitgegooid en als ik geen koffie krijg aangeboden maakt me dat ook niet uit. Maar, een beetje op een normale volwassen wijze met elkaar omgaan vind ik wel zo gepast.

Omdat er op deze pagina gesproken wordt over de lage marge ben ik een nieuw onderwerp gestart waarop ik vermeld wat het verschil in marge is en daardoor de benadering vanuit de dealer.

Ik ben het met iedereen eens dat het voor de verkoper niets uitmaakt welke auto hij verkoopt (Renault of Dacia) Als je mijn uitleg over marge leest zul je zien dat dit wel uitmaakt voor het totale resultaat van de dealer.

Verkopers moeten zich ervan bewust zijn dat zij een belangrijke functie vertonen, zij zijn immers het visitekaartje van het bedrijf aangezien potentiële klanten het eerste contact hebben met de verkopers.

• vh

verkoper is inderdaad heel belangrijk, relatie met klant moet goed zijn, anders wil je er niet graag je geld uitgeven.