Sandero LPG vanaf fabriek

• atjebart

Dat de computer niet de juiste verbruiks gegevens geeft (op LPG) snap ik, maar gem. snelheid, enz. kan

i wel weergeven. en t moet in de folder staan als t er niet inzit.

• HenkM

Qua absolute waarde geeft de MCV op LPG niet de juiste verbruik-waarde aan. Het verschil van ca. 10% zit hem in de lagere calorische waarde van LPG t.o.v. benzine.

De trend is echter uitermate correct als je rekening houdt met dit verschil.

Resterend aantal kilometers heb je op LPG echter niets aan.

De bestelde Duster (op LPG) heeft gelukkig wel een boord computer. Zou ik deze willen missen: liever niet (naast de dagteller heb je ook nog een separate trip-computer welke afzonderlijk te resetten is). Zou ik hem kunnen missen: waarschijnlijk wel.

De complete SUV kit afdwingen om de computer te compenseren: SUC6 :S

• atjebart

HenkM Schreef:

——————————————————-

>

> De complete SUV kit afdwingen om de computer te

> compenseren: SUC6 :S

als ik hoog inzet, komt er mischien iets uit, als k laag inzet, nemen ze me

niet serieus.

(denk ik)

• opa henk

als je op gas rijd heb je ook een gasmeter waar je op kan zien hoeveel er nog in de tank zit als ik een dacia 1.4 lauriate op lpg zou kopen en er zit geen boorcomputer in dan zou ik hem weigeren als die afgelevert word????????????????

• atjebart

opa henk Schreef:

——————————————————-

> als je op gas rijd heb je ook een gasmeter waar je

> op kan zien hoeveel er nog in de tank zit als ik

> een dacia 1.4 lauriate op lpg zou kopen en er zit

> geen boorcomputer in dan zou ik hem weigeren als

> die afgelevert word????????????????

had m kunnen weigeren, maar na 5 maanden wachten, vond ik t wel tijd om te gaan rijden

in ons nieuwe wagen, en die gasmeter heb je, maar je heb ook een benzine meter,

de boordcomputer is een uitbreiding daarop.

punt is, het is veel vaker voorgekomen dat mensen hier melding van maakte maar

ze doen er niks aan, folder is niet aangepast.

dus doen ze het doelbewust?!? toch?? het is geen onwetendheid

• Sjaak

Beste mensen,

Je mag er niet van uitgaan dat dat een boordcomputer hetzelfde kan presteren op benzine als op LPG, dat is namelijk bij ieder merk zo. Een boordcomputer heeft minder functies voorhanden bij LPG dan op benzine. Met een G3-installatie start de auto op benzine, daarna wordt er overgeschakeld op LPG. Daardoor zijn bijvoorbeeld verbruikscijfers zijn niet meer in beeld te brengen via de boordcomputer.

Gewoon de dagteller inschakelen en de LED-jes in de gaten houden en niet zeuren voor de rest.

Sjaak

• opa henk

daar gaad het niet om sjaak .als ik een dacia lauriate 1.4 koop .op lpg ,waar een boordcomputer niet in zit. maar je heb hem wel betaald .dan zal ik hem weigeren.

• HenkM

“….als ik een dacia lauriate 1.4 koop .op lpg ,…”

Aangezien je er geen hebt gekocht / betaald is dat ook NIET relevant. X(

• Avaka

Hear Hear!

• DerRudy

Misschien heb ik het mis; maar jullie weten toch wel dat de zg boordcomputer slechts het LCD schermpje is (ter grootte van een postzegel) tussen de toerenteller/snelheidsmeter is en deze te bedienen is mbv de druktoets op de rechter handel aan het stuur?

Ik rij zelf MCV op LPG en ik had ook wat andere verwachtingen van een zg boordcomputer.

mgr

Ruud