onderhoud beurt en prijzen

• Paul Molleman

Ik heb mij Dacia ingeruild. Ik heb sinds gisteren een Dacia Logan MCV 1.6 16 v blackline limited. Mijn eerste schade heb ik ook. Er heeft iemand tegen mijn meegspoten bumper gereden. In mijn optiek misschien wel bij de garage. En er zitten ook twee lakafwijkingen in mijn auto.

Ik kreeg het meeste bij mijn nw dealer Bochane in Driebergen Zeist. Kerkhof visscher en Stam zaten 1800 en 1850 euro lager.

Vandaag werd bij Micpoint mijn Dacia voorzien van een parrot. We raakten aan de praat. Zij zeiden ga zo snel mogelijk naar je dealer. Een uur later bij Bochane. En wat denk je. Het is garantie en de bumper. Nemen ze mee.

Een puike goede start voor Bochane. Verder wat is die auto gewijzigd. Rijdt beter en is iets zuiniger en ziet er meer af uit. de goedkope knopjes zijn verandert in design.

Dus als Bochane zo door gaat dan petje af. Overigens was de service bij Kerkhof Visscher ook uitstekend. Maar met inruilen vallen ze tegen. Er is tussen het rivierengebied en het noorden een verschil.De richtprijs van effen bellen sms kenteken klopt aardig.

Dacia was voor mij na alles wat ik gehad heb een goedkope degenlijke auto. En zoals ik al eens schreef. Met geen maandagmorgen auto maar met een dinsdag auto red je het ook. En de kosten vallen erg mee.

gr. paul

• rgrutter

Goedendag Turbootje,

Is er ook een schema van een duster op benzine?

Deze zou prima in het rijtje passen.

Robert

• tbone67

Gisteren mijn duster 2x4 1.6 op lpg een 30000 km beurt laten geven bij maifat almere en ik was 348 euro kwijt . Gasfilter en bougies vervangen .

• tbone67

Gisteren mijn duster 1.6 op lpg een 30000 km beurt laten geven bij maifat almere . Ze hebben de bougies.en gasfilter vervangen . De kosten waren 348 euro .

• leo en brigitte

Ik moet binnenkort voor mijn 1e onderhoudsbeurt 15000 voor mijn Duster 2x4 laureate benzine.

is er ook een lijstje van dealers wat de kosten voor deze beurt zijn.

Ik ga zelf naar Segering en Wolbers in Harderwijk

• tbone67

Ik heb bij maifat. Almere voor duster 4x2 35 euro betaald .bij 15000 km beurt . Ik zit nu aan de 30000 km maar hoorde dat de 45000 km beurt 65 euro koste .

• uul

Auto INDUMIJ Barendrecht.

30.000 km beurt.

Oliefilter

pakking

motorolie

koelvloeistof

bougies

Dacia stepligt instaplijsten 2x.

186,00 Euro. (tu)

Kon er op wachten, bovendien had ik mijn medicijnen in de auto laten liggen die ik om 10 uur moest innemen en precies op tijd liet de monteur(tu)de brug zakken en kwam mij vertellen dat ik mijn medicijnen moest innemen(tu) Ben dus ZEER tevreden over INDUMIJ Barendrecht.(tu)

• piet

mijn service beurt liep anders als dat ik wilde

na dat ik aan mijn eerste apk keuring toe was en pas 30.000 km op de teller vertelde mijn dealer dat het nogal wat zou gaan kosten t.w.groot onderhoud 194 eeuro

bougies 56 euro

luchtvilter 20 euro

VERVANGEN DISTRIBUTIERIEM EN ROLLEN 348 EURO

WATER POMP(ADVIES) 215 EURO

EN NOG WAT KLEINE ONDER DELEN

VOLGENS MIJN DEALER IS DAT NORMAAL NA 4 JAAR EN NAAR 8 JAAR

DUS IK BESLOOT ALLEEN DE SERVICE BEURT EN DE APK TE LATEN DOEN

als ik weer bij kennis ben zal ik eens nadenken over de rest wat zij zonder dat ze de auto zien voorschrijven

• Jubbels

Onzin die distributie.

Volgens een document welk ik kreeg bij de aflevering van mijn MCV staat het volgende:

Vertrouwelijk Dacia

Model Logan

Benzinefilter - levenslang

Airco controle en reinigen - 3 jaar

Servicebeurt - 15000 of 1 jaar

Interieurfilter - 30000 of 2 jaar

Kleine onderhoudsbeurt - 30000 of 2 jaar

Oliefilter motor - 30000 of 2 jaar

Motorolie - 30000 of 2 jaar

Bougies - 60000

Grote onderhoudsbeurt - 60000 of 4 jaar

Remvloeistof - 90000 of 4 jaar

Koelvloeistof - 90000 of 4 jaar

Luchtfilter motor - 90000 of 4 jaar

Distributieriem en rollen - 120000 of 6 jaar

Aandrijfriem en rollen Hulporganen - 120000 of 6 jaar

En die € 215,00 voor de waterpomp: indien de distributieriem vervangen wordt is het raadzaam

om de waterpomp ook te vervangen, ligt de boel toch open.

Een waterpomp kost enkele tientjes en als de boel open ligt stelt de montage ook niets voor.

Dus: distributie en waterpomp en bougies ——> onzin

• mcvjournaal

Voor de 1.6 16 v klopt dit verhaal helemaal.

Maar - helaas - Piet heeft een 1.6 MPI en daar “moet” de distributieriem na 60.000 km of 4 jaar vervangen worden.

Ik heb hetzelfde probleem. In november is de mijn MCV 4 jaar oud en 45.000 km ver.

Tja, kies je voor zekerheid vervangen, maar je kan natuurlijk ook nog een jaar doorrijden, maar gaat het mis (die kans is overigens klein) dan heb je grote schade die je nergens kan verhalen.

Herke

http://mcvjournaal.punt.nl/