onderhoud beurt en prijzen

• deruis/deruis@hotmail.nl

onze auto krijgt van de week zijn eerste jaarbeurt gaat 165.00 kosten

is dit veel !!!!!!

• delly

Geen idee.

Hoeveel gelopen?

ik moest 110 betalen voor de eerste beurt.

Bij de MCV 1.6 v16 (E5 motor type 2011) wordt niet alleen alles nagelopen maar ook het oliefilter en de olie ververst.

Dat is conform het nieuwe onderhoudschema dat vanaf 2011 voor dit type motor geldt.

• Barrabas

Idem maar dan voor de Duster 104 euro in België.

• deruis/deruis@hotmail.nl

Omdat ik veel met de motor naar het werk ga heeft me duster nog niet zoveel km het zijn er nog maar 50000

• J. Buffing

Je bedoelt waarschijnlijk 5000 km i.p.v 50000.

Maar toch vind ik dit vreemd want onze Sandero van 2010 is pas geleden voor de eerste beurt na 1 jaar en 15000 km naar de garage geweest en dit koste € 65.-.

Dit is ook volgens het schema maar er wordt geen olie ververst en filter vervangen en is dus zuiver controle.

Bij onze vorige auto (MCV .6 16v) werd ook pas bij 30000 km. de olie ververst en het filter vervangen en deze beurt was toen ± € 180.-

In 2011 zijn de prijzen van de onderhoudsbeurten iets gewijzigt maar ik vind het toch een vreemd verhaal dat al na 1 jaar en 5000 Km. de olie wordt ververst.

Groetjes

Jan

• delly

zoals gemeld (goed lezen svp) is er vanaf 2011 een NIEUW onderhoudsschema voor de euro5 1.6 v16 motor.

• Ron

Vanmorgen onze Dacia Sandero naar van Kerkhof en Visscher Rotterdam Noord gebracht. Hier hebben wij onze auto ook aangeschaft.

Onderhoudsbeurt kost €166,– Bij 25000 km moest onze Dacia voor een onderhoudsbeurt.

Op dit moment staat onze teller net boven de 20.000km. Als er verder geen bijzonderheden zijn zijn dit dus de kosten.

Onze bolide is van 29-7-2009, dus net 2 jaar oud.

Ron

• Ron

Uiteindelijk betaalde ik voor de All-in klein onderhoudsbeurt €177,91

Hierbij inbegrepen 2x Tank klep rubbertjes ( Die ben ik ergens op een tankstation kwijtgeraakt blijkbaar)

Op zich is het een rekening waar ik best wel mee kan leven.

Volgende beurt 35000km. Gezien mijn kilometerstand nu wordt het gewoon een beurt na één jaar :-)

Ron

• Theo Roeleven

Op 15-02-2012 is bij mijn Dacia-Sandero de kleine beurt uitgevoert,volgens het onderhoudsboekje.

Kosten€199..Ik vind dit veel te veel.Bij Kerres in Heerlen vind men dit ook ,maar zij maken de prijs niet,dat doet Renault Nederland werd mij verteld..ik weet nu al zeker dat ik volgend jaar de grote beurt niet bij een Renault garage laat uitvoeren.

Bij de garages van Auto Car kost een grote beurt €199. en een kleine beurt €99. voor precies de zelfde werkzaamheden.

• RichardMCV

Mijn MCV komt ook al tijden niet meer bij de dealer voor onderhoud. In de garantieperiode was dit wel het geval omdat ik eventuele discussies wou vermijden. Tegenwoordig doe ik het onderhoud zelf zoveel mogelijk. Veel zaken die in het onderhoudsboekje staan kun je zelf uitvoeren als je enig technisch inzicht hebt.

natuurlijk realiseer ik me ook dat niet iedereen een sleutelaar is. Naast de dealer zijn er legio bedrijven die goed werk leveren voor een flink lager bedrag. Het blijft natuurlijk een keus waar je je auto naar toe brengt…

Groetjes,

Richard,www.daciamodellen.nl