is er iemand die weet hoe die op lpg loopt
en of er problemen mee zijn.
wil graag een sandero op lpg kopen.
Hallo Mark.
Wat betreft het trillen bij het wegrijden , dat ondervind ik ook bij mijn Duster van medio 2011, wel heeft er 2 maal een storingslampje gebrand wat duidde op een storing in het electronische circuit.
De dealer heeft de storing gelocaliseerd , het was of de pingelsensor of de electronische regelunit van het gaspedaal.
Vooral bij een koude start ondervind ik dat, maar raar genoeg niet altijd.
Na het resetten bij de Dealer is het wat minder geworden maar niet helemaal verdwenen, en ik heb er dan zelfs nog geen ahw of caravan erachter hangen.
Ik ga nu wel andere benzine tanken, want ik tank meestal de goedkoopste ( al jarenlang) maar iemand zei mij dat ik dat maar eens moest proberen, want het kan te maken hebben met de diverse electronische componenten zoals lambdasonde , luchtmassa regelunit en pingelsensor.
Je kan natuurlijk ook de dealer raadplegen om de electronica te resetten, misschien is het dan ook verholpen?
Wagen is nageken door de dealer, zijn geen storingen gevonden (echt een goede service daar).
Nadat is afgevinkt wat het zeker niet kan zijn blijft eigenlijk enkel de koppeling en 2 bedienings pompjes over.
Koppeling en deze pompjes worden dan ook vernieuwd binnen 6 maanden bij het volgend onderhoud, kosten tegen de 1000€ voor de koppeling en toebehoren + daar komt het onderhoud nog bij.
We weten waar we voor kunnen gaan sparen.
Mark L. Schreef:
——————————————————-
> Wagen is nageken door de dealer, zijn geen
> storingen gevonden (echt een goede service daar).
> Nadat is afgevinkt wat het zeker niet kan zijn
> blijft eigenlijk enkel de koppeling en 2
> bedienings pompjes over.
> Koppeling en deze pompjes worden dan ook vernieuwd
> binnen 6 maanden bij het volgend onderhoud, kosten
> tegen de 1000€ voor de koppeling en toebehoren +
> daar komt het onderhoud nog bij.
> We weten waar we voor kunnen gaan sparen.
=========================================================================================
Hoi Mark,
Het is wel even een paardenmiddel, maar als je het volgende eerst even wil proberen:
Zet de auto in z'n hoogste versnelling en laat door wat extra gas te geven de koppeling snel een paar keer opkomen totdat de motor bijna af slaat. Zet de auto vervolgens weer in de 1e versnelling en ondervind of het trillen minder is geworden bij het optrekken.
Indien dit zo is, dan is de koppelingsplaat wellicht vet of de voering is te hard geworden, de trillingsdempers liggen los of de veering is tussen de voeringen uit. Het is dan gebruikelijk dat de koppelingsplaat drukgroep en druklager vervangen worden, dit noemen ze ook wel een koppelingsset en deze kost kompleet ongeveer € 150,= bij de betere auto materialen zaken , dus dat deze reparatie zo veel moet gaan kosten is wel schandalig. En de 2 koppeling cylinders behoeven normaliter als deze niet lekken niet vervangen te worden.
Deze dealer heeft dus niet alleen goede service maar ook zeer goede prijzen om hun zakken te vullen
Mijn advies is dan ook; Laat je niet afzetten vraag eerst een second opinion bij een andere dealer.
Veel sterkte en succes ermee.
Turbootje
Helemaal mee eens, een erg riante prijs.
Als de storing komt door vette platen, losse trillingsdempers lijkt het me een typisch garantie geval (onzorgvuldige montage en materiaal fout).
Koppelingscylinders zijn m.i. ook garantie plichtig, gaan normaliter een auto-leven mee.
Als er al vervangen moet worden laat dan eerst de koppelingsset vervangen. Mocht het dan niet baten kunnen de cylinders altijd nog (garantie!!!).
Harde platen (verglazen) wordt veroorzaakt door langdurig slippende koppeling (voet nooit op het koppelingspedaal laten rusten).
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?