Motor slaat af bij lage temperaturen

  • LED-Lightning

    …en nog zo bescheiden ook, die Henk toch ;)

  • RemcoZ

    Er zit geen choke in….

  • RemcoZ

    Komt dit eigenlijk ook voor bij Renaults met dezelfde motor. Het is geen nieuwe techniek die Dacia gebruikt, dus de kinderziektes zouden er uit moeten zijn. Zou je zeggen….

  • koekoek

    Hallo Beste

    Wat mij opvalt is dat diverse 1.6 motoren last hebben van het koude winterweer , bij het afslaan van de motor bij de eerste KM , zijn er ook sandero 1.2 rijders waar dit luxe probleem zich voor doet ,

    Mijn sandero 1.2 heeft dit probleem tot nu toe niet .

    groet Dirk

  • jackmol

    Ja das logisch Koekoek….die 1.2 Sandero s hebben een zelfdenkend gaspedaal en zeggen altijf vroem …vroem……vroem als je optrekt………maar slaan nooit af das waar

  • ger 52

    ach……….. beter afslaan dan plan dan plankgas als een Toyota

  • henk

    als je de mooter start dan loop die harde dan normaal dan denk ik dat die toch een automatische choke heb als de mooter op temperetuur is dan slaat tie automatische af zou die dat niet hebben dan kan ik begijpen dat die afslaatals tie kaud is

  • Peter.H

    Afslaan doet de motor bij ons maar 1x.

    Daarna geen probleem meer. Ik denk eerder dat het een producteigenschap.

    En doet zich alleen voor bij strenge vorst.

    Er valt prima mee te leven. Onze Citroën BX had een carburateur en een luchtfilter dat je in de winterstand moest plaatsen.

    Bij temperaturen onder nul bevroor de carburateur. Dan sloeg de motor gedurende een half uur af.

    Dat was pas irritant!

    We zijn dus met onze Dacia met beproefde technieken best wel vooruit gegaan.

    Hij heeft ons nog nooit in de steek gelaten.

    Kijken of we zaterdag Xanten kunnen bereiken.

    Helaas gaat mijn neef Remco niet mee.

    Zijn opa geeft een etentje ivm zijn 80e verjaardag.

    En Henk, je neemt toch zeker je BMW op winterbanden mee naar Duitsland?

    Groeten,

    Peter en Margot.

  • HenkM

    De Dacia motoren hebben inspuiting en dus GEEN choke.

  • Karl

    Ken het probleem ook, starten geen probleem wegrijden en na 70 meter een zijstraat, afremmen of van het gas af (voor zo ver je dat doet) en hij slaat af.

    Bij de dealer het volgende advies.

    Starten dan rustig de ramen van ijs of sneeuw ontdoen en dan wegrijden.

    Een keer geprobeerd en inderdaad geen probleem.

    Maar tja uit milieu oogpunt niet zo goed (en volgens mij ook niet goed voor een auto).

    Ik neem het afslaan maar op de koop toe.