Motor slaat af bij lage temperaturen

  • remco

    Die oplossing had ik ook al een keer ontdekt en lijkt met zoals je zelf aangeeft niet de juiste oplossing. Daarnaast kan ik deze oplossing bijna niet gebruiken omdat mijn ramen eigenlijk nooit bevroren zijn. Tja om nu eerst de motor te starten en dan mijn tanden te gaan poetsen gaat me iets te ver ;)

  • Avaka

    Het structureel afslaan van een automotor is niet normaal en zeker niet acceptabel.

    Gewoon klagen bij de dealer, deze moet het oplossen.

  • remco

    ….en dat is precies wat ik ga doen. Eens kijken wat ze hierop gaan zeggen.

  • Martin.N

    Ik heb dit probleem al ruim 2 jaar met mijn Dacia. Na 175 mtr. slaat de motor bij een temperatuur lager dan 5 graden af. Dit hoeft geen probleem te zijn. Gewoon opnieuw starten. Maar na 175 mtr. sta ik stil op een op een drukke doorgaande weg. Er hebben zich al een paar hachelijke momenten voorgedaan. Zeker met de gladheid van afgelopen weken. Ik ben twee keer bij een Dacia-dealer geweest. Een keer bij Stokman in Alkmaar. Hier dacht men het probleem te hebben verholpen. Nee dus. Daarna na Autozenter in Schagen. Hier kon men niets vinden. Dat je zoals iemand opmerkte, je airco en radio moet uitzetten om het probleem te voorkomen!!!??? Wij hebben het toch niet over auto's die gemaakt zijn in de jaren vijftig/zestig. Jammer Dacia, maar vooral voor de rijders van Dacia.

  • cunningham

    wij hebben het zelfde probleem maar ook op de snelweg zer konden niets vinden

    en toen klregen we te horen dat de koppeling was versleten met ?????dit was bij de 30,000

    kilometer beurt vraag mij af of iemand dit ook te horen heeft gekregen

    groetjes wil cunningham

  • Alexzzz

    Exact het beschreven probleem heb ik ook: motor slaat aan wanneer hij koud is, en valt steeds uit. Na grofweg 5 minuten blijft hij wel keurig draaien. Zou het vervangen van het gasklephuis (door een nieuwe) een oplossing kunnen bieden? Het begon bij mij in de zomer al, dus toen was er niet bepaald sprake van strenge vorst. Ik heb een Dacia Logan MCV 1.6MPI (de 8-klepper) met net 90.000km op de klok, bouwjaar is juni 2011. In die 8.5 jaar tijd is dit het eerste euvel, en het is bloedirritant en zelfs gevaarlijk…….je rijdt op een kruispunt/stoplicht af, en moet remmen en gasgeven tegelijk…..