trekhaak onder sandero LPG kan niet!!!!

• ger 52

er is al op een van de andere items sandero op LPG uitvoerig over geschreven, maar gelet op de importantie en de velen vragen het verlossende antwoord van de importeur die ik zojuist heb ontvangen:

Een Sandero op kan dus NIET voorzien worden van een trekhaak. Hier moest ik zelf achterkomen door diverse sites, waaronder de Duitse site van Dacia uit te pluizen!!!!!

Geachte heer K,

De veronderstelling was juist, er kan geen trekhaak onder een LPG Sandero.

dit stond nergens vermeld, dank voor u oplettendheid.

Helaas is het niet mogelijk.

Met vriendelijke groet,

Willem Hoekstra

• Bert

Ik geloof niets van…

Het wordt geen probleem.. ze lossen wel op met aanpassing.

In Frankrijk kan wel, dus hier ook.

Ik heb besteld met trekhaak… dat gebeurt ook…

• ger 52

Bert,

Ik hoop er het beste van, maar gelet op de mededeling van Dacia en de info uit Duitsland heb ik hier geen goed gevoel over.

Bij een Sandero in Frankrijk wordt ook een grotere tank in de koffer gemonteerd. In die situatie maakt het niet uit en kan volstaan worden met een normale haak. Ik durf nog geen Daas te bestellen op LPG

Groeten

Ger

• HenkM

Ik ken het specifieke probleem bij de Sandero niet.

Bij de MCV kon het wel eens een probleem zijn als eerst de LPG tank werd gemonteerd en hierna de trekhaak.

In mijn geval was eerst de TH aan de beurt en is de LPG er later ingekomen. Ik kan me voorstellen dat als de tank niet exact in de midden zit dat de trekhaak bevestiging te weinig ruimte heeft.

Verder is het mogelijk dat je door de tank niet bij de gaten komt om de trekhaak vast te bouten.

In de meeste gevallen lijkt me e.e.a. op te lossen (behalve als er natuurlijk geen plaats meer overblijft door de tank). Of er extra kosten aan verbonden zijn is natuurlijk maar de vraag.

• wanderer

Lijkt me stug, voor zovfer ik weet kunnen alleen hybride auto's en de smart niet voorzien worden van een trekhaak. Op de plek waar normaal het reservewiel lig zit nu een lpg tank. Het monteren van een trekhaak zou toch geen probleem mogen zijn. De fabrikant van de trekhaak zal hier best een oplossing voor hebben.

• ger 52

Bert,

Laat, via dit prikbord weten, of jij de sandero, lpg gergaranderd met trekhaak geleverd krijgt?

Ik begin nu echt mijn twijfels te krijgen en heb aankoop opgeschort.

Bovendien heb ik dan nog de gelegenheid om de Duster te beoordelen. Schijnt vanaf een 15 mille hier op de markt te komen.

Groet

Ger 52

• bert

antwoord van mijn garage:

Het is inderdaad op dit moment nog niet mogelijk.

Maar het is wel in ontwikkeling, en technisch is het al wel mogelijk.

Ze zijn bezig met de type goedkeuringen en garantie voorwaarden voor elkaar te krijgen.

Dus hopelijk volgt hier snel het antwoord op.

• ger 52

Bert,

Ik stond op het punt deze auto te bestellen, want ik zou hem eind augustus willen hebben voor mijn vakantie in Frankrijk. Gelet op de onduidelijkheid heb ik de aankoop even opgeschort, want een sandero op lpg zonder trekhaak is voor mij onbruikbaar.

Het lpg rijden lijkt mij zo interessant, want de tankbeurten komen wekelijks terug. Ik lever dan liever in op de lichtmetalen velgen. Laat s.v.p. op dit prikbord weten als je bericht krijgt dat men er uit is. Groet Ger

• ger 52

Beste mensen die een trekhaak willen op de sandero op lpg

Heb vanmiddag navraag gedaan bij Brink, de enige fabrikant van trekhaken en toeleverancier van de meeste merken.

Hier kreeg ik dan de bevestiging dat zij eveneens geen trekhaken kunnen leveren voor de Sandere. Ik hoop niet dat de dealer van Bert er een slinger aan hebben gegeven en straks met een auto zit zonder trekhaak. Ik begin er dus duidelijk niet aan.

Hieronder de korte, duidelijke maar zeer snelle reactie:

Goedemiddag,

Helaas in onze trekhaak niet geschikt voor voertuigen met

gasinstallatie.

Ik hoop dat u hiermee voldoende geinformeerd bent

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u kontakt met ons opnemen.

Met vriendelijke groeten / With kind regards

Johan Rodermond

Internal Sales Department

Thule Towing Systems B.V.

Industrieweg 5, 7951 CX Staphorst

PO box 24, 7950 AA Staphorst, The Netherlands

• Jubbels

Bij MVG-trekhaken wordt alleen een uitzondering gemaakt voor de 1.6 MPI. met LPG.

Vraag eens na bij deze fabrikant. Ligt op 30 km vanaf Heerlen.

Voor de tabel zie: (even het pdf-je vergroten) staat ook emailadres op.

http://www.direkt.mvg-ahk.de/pdf/dypdf_v2/Dacia.pdf