trekhaak onder sandero LPG kan niet!!!!

• Bert

even geduld… het komt wel goed..

vaak kleine aanpassingen….(tu)

• Avaka

ger 52, dit zegt nog niks.

Zij hebben nog geen pasklare oplossing. Een ander kan dat wel hebben.

Vermoedelijk komt er wel iemand met een goede oplossing. Geen zorg daarvoor.

• ger 52

kijk maar eens op http://automobile.challenges.fr/essais/article.php?idArticle=2988

daar zie je extra bedekking van de lpg tank. de normale trekhaak past niet meer en je kunt deze niet lijmen of zo.

Ik betwijfel of het ooit mogelijk wordt.

• Wil

Hallo, is dit niet zelf op te lossen met eventueel zelf te maken afstands bussen, beugels of iets dergelijks?

Weet niet precies wat het probleem is, zit de tank in de weg?

Wil ook graag een Sandero gaan aanschaffen op LPG, en heb een trekhaak nodig, of word het dan als voorheen een standaard Sandero waar LPG ingebouwd word achteraf, met de tank in de koffer dus.

Weet ook wel dat eventuele aanpassingen wettelijk niet mogen, maar er mag zoveel niet.

Alvast bedankt, groet, Wil.

• Remco Jan

Heb je niet te maken met typegoedkeuring e.d. voor trekhaken en LPG installaties? Het zal best wel gaan passen met zelfgemaakte hulpmiddelen, maar het is de vraag of het dan nog een goedgekeurde oplossing is.

• berry

Begin september 2009 heb ik een Dacia Sandero LPG met trekhaak besteld bij een dealer bij mij in de buurt. De auto zou ongeveer half januari geleverd worden. Begin december belde de dealer dat het de eerste week van maart zou worden. Begin februari belde de dealer dat de auto binnen was en half februari afgeleverd zou worden. Omdat ik her en der op internet gelezen had dat er twijfel bestond of er een trekhaak mogelijk was onder de LPG uitvoering vroeg ik de dealer daar naar. Die ging er van uit dat dat geen enkel probleem was. Voor de zekerheid belde mijn vrouw naar Renault Nederland waar aanvankelijk niets bekend was over problemen met een trekhaak op de Sandero LPG, maar men zou de vraag voorleggen aan de productmanager, die zelf geen klanten te woord mocht staan.

We werden door de klantenservice van Renault Nederland teruggebeld dat het inderdaad niet mogelijk was een trekhaak te monteren en als dat toch gebeurde de Renault garantie zou vervallen. De dealer heeft toen advies gevraagd aan een LPG inbouwstation waarmee ze altijd samenwerken, en die heeft, na demontage van de LPGtank een trekhaak gemonteerd waarbij ook kleine aanpassing aan een onderdeel van de tank moest worden gedaan, waarna de tank probleemloos weer geplaatst kon worden. Vervolgens werd ons de auto aangeboden met de normale garantie plus een extra garantie op de aanpassingen van de LPG installateur.

Foto's van de trekhaak constructie zijn door de dealer naar Renault Nederland gestuurd.

Weer Renault Nederland gebeld om advies of we op dit aanbod in konden gaan. Het antwoord was dat we op dit moment de Dacia nog niet moesten afnemen, maar dat er overleg gaande was met het hoofdkantoor in Frankrijk, dat er een oplossing voor de trekhaak gevonden was, dat die oplossing anders was dan die

onze dealer aangedragen had, en dat men wachtte op homologatie uit Frankrijk.. wordt vervolgd..

• ger 52

berry, laat me de verdere ontwikkelingen weten. bij welke dealer heb je de auto gekocht?

• berry

Beste Ger 52,

Er wordt op dit prikbord niet met naam en toenaam geschreven, vandaar dat ik het ook niet juist vind de naam van mijn dealer te noemen. Aanspreekpunt voor deze zaak is Renault Nederland. Zodra zich nieuwe ontwikkelingen voordoen laat ik dit hier weten

• ger 52

Berry, regelmatig zie ik op dit prikbord namen van dealers langskomen. Ik heb zelf de berichtgeving geopend met betrekking tot de problemen met het monteren van een trekhaak op een sandero lpg. Ik ben/was namelijk van plan deze te kopen. Maar vermoedelijk zal ik afhaken. Ik heb er namelijk geen zin in om ergens iemand te vinden die er met moeite een haak kan monteren met het risico garnatie te verliezen. Brink trekhaken zegt ook dat montage niet mogelijk is. Ik heb eigenlijk geen haast. Moet eind mei mijn leasebak inleveren en voor de time being gebruik ik de smart forfour van mijn partner. Maar op zich is de sandero op lpg een zeer interssant aanbod. tanken doe je iedere week ern daar zit een enorme besparing in. Omdat de installatie van fabriekswege is ingebouwd zal je er ook geen problemen mee behoeven te verwachten.

• Bert

Antwoord van mijn garage:

Ik heb goed nieuws!

Vandaag stond er op ons renault.net de technische werkplaats handleiding voor het monteren van de trekhaak, voor de Sandero met LPG.

Dus….. het is vanaf nu wel mogelijk!