gebeld door dealer: hij is er!!

• Herke & Brigit

Dat Lien een van de eerste Duster rijd(st)ers wordt, klopt wel, maar de eerste: Nee, dat niet, die eer is vermoedelijk voorbehouden aan Frits: http://mcvjournaal.punt.nl/index.php?gr=770909#481552

Die rijdt al sinds 21 mei in zijn Dacia Duster.

Herke & Brigit

http://mcvjournaal.punt.nl/

• ger 52

Hij komt, de Duster Laureate Zwart, morgen bij de dealer binnen. Veel eerder dan verwacht. Moet nog afstemmen met betrekking tot de LPG installatie, men denkt dat deze half juni kan worden ingebouwd. Anders wordt het later. Heb afgesproken dat ik de auto liever in een keer laat afleveren, kompleet met LPG. omdat anders weer kentekenbewijs weer moet worden aangepast. Wacht nog even af.; trekhaak moet er ook nog onder.

• Avaka

Ongevraagd advies:

Ik zou er lekker mee gaan rijden. Kan de motor alvast een beetje inlopen op benzine. Het inbouwen van LPG duurt ongeveer een kleine week, dat is net zolang als het aanpassen van je kenteken. Als je dealer het slim aanpakt ben je straks de Duster 4 of 5 dagen kwijt en krijg je hem terug incluis het nieuwe kenteken. Daarbij moet je maar afwachten of half juni wel gehaald wordt met de type goedkeuring voor LPG op de Duster.

• Mark L.

Inrijden moet steeds op benzine gebeuren, na een goede 1000 kilometer kan je dan lekker op lpg gaan rijden.

• Lien78

Hoi Ger, allereerst: beterschap en sterkte met je operatie. We duimen allemaal voor een goede afloop, toch?

En proficiat dat jou Duster er ook is. Kon haast niet anders dan dat er meer ineens snel geleverd zouden worden. Ze hebben een keer de vaart erin in Roemenië. :D

Ongevraagd advies: ik zou ‘m lekker ophalen en op benzine minimaal 1000km voorzichtig aan inrijden. De lpg wordt echt pas in juli heb ik me laten vertellen. Dit ivm. de typegoedkeuring die op zich laat wachten. Mij is verteld dat ik ’m dan twee weken kwijt ben. Mogen ze gelijk de trekhaak voor me regelen dan. Ook die ga ik pas gebruiken na het inrijden, dus het geeft niet dat die er morgen nog niet onder zit.

Ben vandaag trouwens even stiekem gaan kijken bij de dealer (was in de buurt) en hij staat daar pontificaal in de showroom! Tenminste, ik neem aan dat er geen twee Lauréates in Bleu Minéral zijn daar. Er hing netjes een bordje ‘verkocht’ aan. Haha, aan mij dus!

Morgen om 10 uur ga ik 'm halen. Spannend!!!

• richard

Heb hem vanmiddag gehaald ,rij er nu in.

Nog een beetje wennen

• ger 52

Lien,

Nogmaals gefeliciteerd, en ga niet zenuwachtig worden morgen, het blijft tenslotte maar een auto. Hij trekt veel bekijks want vrijwel niemand kent de auto.

Trekhaak monteren na de installatie van LPG is een goed idee. Immers, er bestaat een kans dat de haal er weer af moet als de tank er onder wordt gehangen. Ben trouwens benieuwd waar Eurogas de vulopening gaat maken. Mocht hij achter het tankklepje komen, moet je er wel rekening mee houden dat er iedere keer een adapter moet worden opgeschroefd. Bij montage in de bumper is dat niet, maar dat is niet de mooiste oplossing. Niet iedereen hoeft te zien dat je slim bent met de keuze van de brandstof. Omdat de Duster geen zuinigheidswonder is verdient de LPG installatie zich snel terug. Maf prikbord eigenlijk, je gaat iedereen een beetje kennen! Groetjes uit de Randstad

• Lien78

HIJ IS ER!!!

Gisteren opgehaald, en nu al goed in gebruik (lees: goed vies geworden door een stukje onverharde weg in een nieuwbouwwijk waar ik zijn moest). Hij bevalt tot nu toe prima. Enorme laadruimte (achterbank kan helemaal plat, waardoor je een vlakke laadvloer hebt) en hij rijdt prima. Zit ook goed (met mijn kreukelrug érg belangrijk). En mijn zoontje viel er gelijk in in slaap, dus qua herrie valt het ook reuze mee (maar ik had wel een Terios als referentiekader, dus… ;) ).

Moet binnenkort nog wel even terug naar de dealer, want de plug tussen radio en antenne ontbrak (slordig) en ze zijn me vergeten een vrijwaringsbewijs voor mijn Terios te geven (erg slordig) en ze deden moeilijk over de accessoirescheque (die ze me wél beloofd hadden). Daar is het laatste woord nog niet over gezegd dus.

Conclusie: mooie, fijne auto. Service van dealer (ws. ligt dat grotendeels aan de verkoper): matig. Zeer matig. Jammer.

Ohja, en ik trek aardig bekijks: zie links en rechts nekken draaien als ik langrijd. Erg grappig! :)

• tonnie

lien,

ik denk dat je dit wel kunt vergeten ,ik heb er n hele discussie over gehad en kreeg de cheqeu niet omdat er zogenaamd 500 euro extra inruil is gegeven ,dit dus zelf betaald ,heb alles uit de kast gehaald met internetkopieen etc. ben er nog steeds kwaad om

• ger 52

Inderdaad, voer voor juristen. Heb hier al, ook via dit prikbord voor gewaarschuwd. Of het was financiering, met een maximum van 10.000 euro over drie jaar tegen 2,9% rente of voor de BKR fans 500 euro aan korting, dus trekhaakje, radio of zoiets, dus alles wat ze niet in de fabriek hebben gedaan. De zogenaamde 500 extra inruil kan je niet toetsen, want het is precies wat de gek er voor geeft.