staat bij de garage, wachten op lpg inbouw
Ik dacht dat de Duster (Tweewiel aangedreven) al Gehomologeerd (door Eurogas/Renault) was voor LPG, ik zag op de Dacia fan dag dat bij de Vierwiel aangedreven versie opeens geen gaskabel meer gebruikt werd maar een electronische ‘Gasgeef Kabouter’ dus dat het bij deze uitvoering wat langer gaat duren dat kan ik nog begrijpen.
Afgelopen vrijdag heb ik er in 5 min. tijd ineens 2 gespot, ergens in Brabant op een grote weg (meen de A50, maar zeker weten doe ik dat niet meer). Een bruine en een zwarte, allebei met Pack Look, en allebei met nieuwere kentekens dan de mijne (dus geen testauto's).
Mensen van hier wellicht??
Ik heb een nieuw draadje geopend voor gespotte Dusters trouwens.
Net nog even met de dealer gebeld.
Onze Duster is vandaag ergens in Nederland gelost.
Volgens de verkoper gaat hij nu eerst nog langs een ‘kwaliteitscontrôle’, dit zou 2 tot 4 dagen gaan duren.
Dan moet er nog een trekhaak onder gemonteerd worden.
Ik ga ervan uit dat hij dan eind week 26 of begin week 27 aan ons geleverd wordt.
Wij hebben dan nog ± een week om de auto in te rijden, voordat we met de caravan naar Zuid-Frankrijk vertrekken.
Heeft iemand hier ervaring mee. Kunnen we met de nieuwe Duster, met caravan, naar Zuid-Frankrijk.
Eerlijk gezegd hoop ik dat dit geen problemen zal opleveren, omdat de banden onder onze MCV die we inruilen aan vervanging toe zijn.
Ingrid,
morgenochtend ga ik mijn duster ophalen bij de dealer. De trekhaak laat ik later monteren, omdat er nog een lpg installatie in moet. Deze is nog niet beschikbaar, maar het zal niet lang duren. kwaliteitscontrole van twee tot vier dagen is lulkoek. de auto wordt afgeleverd, even wassen, eventuele radio inpluggen en nummerplaten opschroeven. meer gebeurt er niet. Haak monteren, misschien een uur werk.
De Duster lijkt me, ook met de voorwielaangedreven versie een prima caravantrekker. Heb zelf een caravan met leeggewicht van 860 kilo. Beladen rond de 1100 kilo. Theoretisch misschien niet de ideale combinatie, maar het moet geen probleem zijn. Er zitten lekkere forse Michelin banden onder de auto. Reken wel op een fors brandstofgebruik van 1 liter op de 7 kilometer. Gebruik zo min mogelijk de airco, dat gaat ten koste van het vermogen, zeker als er geklommen moet worden. Vanwege het relatief forse brandstofverbruik gaat mijn Duster op gas en denk dat je rond de 10.000 km al aan een breekpunt kan zitten. Dat is relatief laag, maar dat komt door het ongunstige verbruik. Bij een auto met een verbruik van 1 op 17 ligt het omslagpunt een stuk hoger.
Wel zou ik vooral in de beginperiode de nieuwe auto niet te zwaar te belasten. Liever 2000 kilometer zonder zware belasting te laten rijden om op lange termijn extra slijtage te voorkomen. Veel succes met de Duster.
Ik heb van de verkoper begrepen dat ze de kwaliteitscontrôle doen, voordat hij naar onze dealer wordt gebracht.
Dus op de plaats waar hij nu gelost is…
Vind ik persoonlijk raar, maar misschien is het gebruikelijk?
Als onze Duster maar niet op die verongelukte trein heeft gestaan, ik ga ervan uit dat ze die auto's niet meer afleveren…
Wij hebben met onze MCV 1.6 16V ook al caravan gereden, ik weet dat gaat prima!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?