afgeleverde duster

• frans5

Mijn Dacia Duster Ambiance besteld op 1 dec 2010, en bij Dealer opgehaald op 23 Febr 2011.

De auto stond keurig gepoetst in de Dacia ruimte (showroom) maar de in ontvangst neming van de auto had wel wat beter gekunnen.

De auto werd gewoon zonder dat deze onder een hoes stond , aangeboden, wel een flesje wijn erbij, maar verders echt geen poespas.

Bij mijn vorige nwe auto,s (3 stuks )van andere merken ( ook low budgetauto.s) was dat heel wat uitgebreider, boeketje bloemen voor mijn vrouw , gratis en paar wasbeurten en het bekende flesje wijn.

Het gaat niet om de wijn of de bloemen maar om het klantvriendelijk zijn, want de lowbudget auto,s kosten toch ook wel 16.000 euro,s .

Voor de rest ben ik dus dik tevreden met mijn Duster, het wachten was de moeite waard.!!

• Marco

Sorry Frans, dit klinkt wel heel kinderachtig, voor dat soort theater moet je toch echt bij Hans Klok zijn! Ik heb meerdere nieuwe auto's gekocht (in diverse prijsklasse), heb gelukkig deze kermis nog nooit meegemaakt. Maar wens je veel rijgenot in de Duster, ons bevalt ie boven verwachting.

• stitch0709

Ieder zijn ding, ook bij ons onder kleed met wijntje. Is mijn allereerste echte nieuwe, dus wel speciaal.

Hebben er nu zo rond de 1100 km mee gereden, Zelf in de Waxyoil gezet, pakketje lag nog onaangebroken in de kofferbak.

bandenspanning verlaagd, zat 3 bar in ipv 2. Geniet van elke kilometer, verbruik volgens autocomputer 8.4 op 100 km (stads/snelweg)

• remcora

Stich0709, je bandenspanning wat hoger laten scheelt een hoop brandstof. Zelf kies ik ervoor om de spanning min. 10% hoger te laten zijn.

• LED-Lightning

Ja maar niet zo'n groot verschil in bandenspanning zoals stitch had… dat is echt niet goed.

• stitch0709

Klopt, heb nu dus ook de middenweg gekozen, 2,5 bar, Hou altijd slijtagepatroon in de gaten en pas op die wijze de spanning naar behoefte aan, Iets meer is inderdaad beter /zuiniger, vakantieritten ook altijd iets meer.

• Barrabas

Pomp de mijne op 30 psi is ietsje meer dan de aangegeven 2.0 namelijk 2.10 bar.

30 psi is een groot rond getal op de bandendrukmeters.

In beladen en trektoestanden is dat natuurlijk wel wat anders + 0.2 bar, wordt dan 34 of 35 psi.

• edu47

Beste Dacia vrienden en vriendinnen

4 Maart 2011 is onze Duster Laureate gris basalte afgeleverd door Stokman Alkmaar er werd rustig de tijd voor ons genomen,samen met de verkoper werd alles uitgelegd van de bedienings knoppen tot de radio enz.

Nadat de laatste papieren waren ingevuld kregen ook wij een flesje wijn.

Na een handdruk en de wens veel rij plezier met U nieuwe auto van de verkoper zijn we onze eerste rit gaan maken.

De Duster bevalt ons prima.

Veel rij plezier met jullie Dacia.

hartelijke groet Eduard

• gerard

Hallo daciavrienden,

Afgelopen zaterdag 26 maart heb ik mijn prachtige navyblauwe duster in ontvangst genomen bij renaultdealer Blokhuis in Bunschoten. Auto stond keurig gepoetst in de showroom en de aflevering verliep heel netjes. Er zitten continentalbanden onder, ik had gehoopt op michelins maar ik moet zeggen dat er van enige geluidsoverlast geen sprake is. Al met al een stoere auto, lekker hoog, wel even wennen na 9 jaar citroën xsara break. Heb inmiddels zo,n 200 km gereden binnenweg en snelweg en zoals gezegd het geluid in de cabine viel mij alles mee ook bij snelheden (heel even) boven de 120. Over het verbruik kan ik nog niks zeggen maar hij zal wel wat dorstiger zijn dan de zuinige xsara. Interieur van de laureate met leren bekleding vind ik ook erg mooi. Ik hoop dat ik hem met net zo veel plezier en net zo lang zal bereiden als zijn voorganger, gerard

• Dustertje

Hallo Dacia fans

Zaterdag 26 maart na vele maanden wachten de Duster Laureate Gris Basalt opgehaald bij Nieuwendijk in Hillegom.

Naar huis en snel de radio en speakers ingebouwd.

De Duster is perfect afgeleverd met lpg instalatie,moet alleen 500 km wachten om deze te gebruiken:?

Verder nog even de spartbord verbreders monteren en de raamschermpjes.

Hans