Inbouw van parkeersensoren in een phase II, zonder de achterbumper te demonteren, vindt je hier: http://mcvjournaal.punt.nl/index.php?r=1&id=447460
Herke & Brigit
http://mcvjournaal.punt.nl/
Ik heb de bumper er wel af gehaald omdat ik niet wist hoe het uit zou zien.
Heb ook een trekhaak dus vanuit het midden de 2 binnenste sensors op 22 cm.
Nadat ik de bumper eraf had zag ik dat het ook zonder demontage zou zijn gegaan.
Als je de maten aanhoudt zoals als Avaka aangeeft moet het goed gaan.
Je zult toch de bumper iets los moeten maken om de draden naar binnen te voeren.
Overigens valt het best mee om de bumper te demonteren.
Bedankt mcvjournaal en Jubbels!
Ik word opeens helemaal enthousiast! Heb er wel wat tijd voor over om > EUR 300 te besparen. Ben al vaste klant bij Conrad dus ik ga me er serieus in verdiepen….
Dirk (die met zijn vorige MCV in een lege parkeergarage een betonnen paal niet zachtzinnig heeft geraakt bij het achteruitsteken en sindsdien wat onzeker is met achteruit rijden)
Phase 2 is hetzelfde. Vermoedelijk zit het bij de Duster soortgelijk.
Eigenlijk was het trekken van de 2e sensor (van links) het lastigste omdat deze achter een stalen profiel zit. De eerste sensor was makkelijk omdat ik een stuk installatie draad had doorgestoken naar die kant. Aan de onderkant van de bumper zitten een stel schroeven. Deze kan je losdraaien en dan kan je de bumper een beetje ‘openen’. Handig om dan de draden weg te werken. Waar je een beetje durf voor nodig hebt is het doorboren van een gat naar binnen toe. Vanaf het verwijderde achterlicht kan je makkelijk met je boormachine er bij. Maar je moet dat wel durven.
Toen ik de bumper eraf had zat aan de rechterachterkant van de auto een ovale stop. Daar heb ik wat inkepingen in geknipt en de draden hierdoor naar binnen. Je komt dan uit in de ruimte die ook bereikbaar is door het ventilatierooster aan de zijkant van de auto eruit te wippen.
Deze ruimte is volgespoten met een vettige substantie en je kunt de draden vanaf de achterlichten naar boven hengelen.
Dan hoef je geen gat te boren, maar ja, dan moet wel de bumper eraf.8-)
Er zijn dus diverse mogelijkheden.
Iedereen bedankt die afgelopen dagen gereageerd heeft op mijn verzoek voor raad en hulp bij keuze van parkeersensoren.
Mijn keuze is gevallen op de Conrad uitvoering met display en opstelling hiervan bovenop de binnenspiegel.
Moet alleen straks nog uitzoeken hoe dakbekleding zit van Duster i.v.m. met doorvoeren van het display snoertje van achteren naar voren.
petervd Schreef:
——————————————————-
> Moet alleen straks nog uitzoeken hoe dakbekleding
> zit van Duster i.v.m. met doorvoeren van het
> display snoertje van achteren naar voren.
Dat is niet zo moeilijk Peter. Het interieur lampje bij de spiegel even loshalen. Dan kan je de draad via de voorruit onder het hemeltje doorhalen en via het gat van het interieur lampje naar binnen voeren. Dan de bovenste deur rubbers even naar beneden trekken. Met een stuk installatie draad doorsteken (vóór de ouwelullengreep) vanaf de deur naar het lampje. Dan trek je de kabel naar de deurkant. De kabel is dan simpel via de rand van het hemeltje naar achter te voeren. Het plastic op de deurposten kan je makkelijk een beetje openen om dan de kabel daar achter te stoppen. Deur rubbers terug drukken en klaar.
Vandaag eens even gekeken hoe het zit.
Allereerst ben ik van plan het eerder in dit draadje genoemde draadloze systeem aam te schaffen (eigenlijk alleen omdat dat de enige is die ik kan vinden met zilveren sensoren)
- Gaten in bumper boren en draden allemaal naar rechts trekken lijkt me geen probleem met de gegeven tips..
- Ik kwam er achter dat ik de draden langs de rechterbinnenkant van de bumper omhoog kan trekken naar de achterlichtunit (zie trekdraad op foto)
- Dan zou ik op de plek van het blauwe kruisje een gat kunnen boren om de sensordraden naar binnen te leiden.
- En dan op de plek van het groene kruisje (ik denk net onder de bovenste plastic “schroefstang” van de unit) de sensordraden plus voedingsdraden als één kabelbundel naar het compartiment voeren….
Ziet iemand hier problemen?
Nog een vraag: is die roze/oranje draad de geschakelde plus van het achteruitrijlicht of een permanente plus? Heeft de parkeerunit een permanente plus nodig?
Bedankt alvast,
Dirk
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?