Prijs parkeersensoren

• petervd

petervd Schreef:

——————————————————-

> Moet alleen straks nog uitzoeken hoe dakbekleding

> zit van Duster i.v.m. met doorvoeren van het

> display snoertje van achteren naar voren.

Avaka Schreef

——————————————————-

>Dat is niet zo moeilijk Peter. Het interieur lampje bij de spiegel even loshalen. Dan kan je de draad via de voorruit onder het hemeltje doorhalen en via het gat van het interieur lampje naar binnen voeren. Dan de >bovenste deur rubbers even naar beneden trekken. Met een stuk installatie draad doorsteken (vóór de ouwelullengreep) vanaf de deur naar het lampje. Dan trek je de kabel naar de deurkant. De kabel is dan >simpel via de rand van het hemeltje naar achter te voeren. Het plastic op de deurposten kan je makkelijk een beetje openen om dan de kabel daar achter te stoppen. Deur rubbers terug drukken en klaar.

——————————————————-

Bedankt voor deze informatie, scheelt weer uitzoek-, en onnodig demontagewerk.

• DirkW

Ik heb het setje binnengekregen (de bedrade versie) en even droog getest en het werkt prima. Nu heb ik met het bijgeleverde boortje een proefgat geboord in een stuk plastic van 3 mm dik, maar die sensor klik je daar niet zomaar even in. Moet je gewoon veel kracht gebruiken of de gaten nog iets uitvijlen zodat 'ie wat makkelijker makkelijker klikt?

Dirk

• Avaka

Nee, zeker niet de gaten groter vijlen. Gewoon al heen en weer draaiend de sensoren erin drukken. Het laatste stukje, drukkend met je duim op de sensor, op zijn plek draaien (heen en weer). Die rubbertjes op de sensoren zorgen ervoor dat ze mooi vrij liggen maar toch vast zitten en trillingsvrij.

• Jubbels

Klopt dat je wat kracht moet gebruiken.

Maar wat voor plastic is het proefstukje?

De bumper is redelijk zacht, en ik denk zo'n 2 mm dik, maar je moet wel, zoals gezegd, wat kracht gebruiken.

Vallen ze er ook niet uit (:P) of worden eruit getrokken.

Is ook maar een éénmalige aktie.

Wel zoveel mogelijk op de rand van de sensors drukken om beschadiging te voorkomen.

Succes met de definitieve inbouw.

• DirkW

Bedankt beiden voor de reacties!

Het was een hard plastic ijskrabber van 2,5 mm dik. Probleem met het indrukken en draaien is dat de uiteinden van die 4 rubbertjes niet mee naar binnen willen en dus aan de buitenkant “opstropen” waardoor ie niet klem komt en netjes aansluit. Inmiddels door het vele proberen zijn er al wat stukjes afgesleten van die rubbertjes en past íe inmiddels wel en zit nog goed klem. Dus dat gaat wel lukken. Mocht het te los gaan zitten dan doet een druppelje secondenlijm hopelijk wel zijn werk.

Nog een andere vraag: heb je bij het boren van de gaten genoeg ruimte zodat die binnenboor nergens tegenaan komt? Of hebben jullie die binnenboor nog wat ingekort (is bij mij zo'n 15 mm)

Bedankt maar weer, Dirk

• Jubbels

DirkW Schreef:

——————————————————

> Nog een andere vraag: heb je bij het boren van de

> gaten genoeg ruimte zodat die binnenboor nergens

> tegenaan komt? Of hebben jullie die binnenboor nog

> wat ingekort (is bij mij zo'n 15 mm)

>

> Bedankt maar weer, Dirk

Ik had de bumper eraf gehaald, maar 15 mm lijkt me geen probleem.

Misschien kan Avaka meer zeggen……………

• Avaka

Als je de door mij genoemde maten aanhoudt kan je je boormachine er helemaal doorheen gooien.

Gewoon rustig te werk gaan. Er zit niks achter wat je kapot kunt maken. Het freesje is erg scherp dus je bent er zo doorheen.

• DirkW

OK, bedankt!

Dan heb ik geen excuus meer om het van het weekend niet in te bouwen:D

Ik zal hier wel verslag doen.

(Ik zit hier trouwens wel vreselijk hier een andermans draadje te kapen, sorry aan de topicstarter!)

Dirk

• Petervd

Ben benieuwd of iemand al sensoren geplaatst heeft bij een Duster en hoe ging dit ?

• HenkM

Is ook maar een éénmalige aktie.

Uhhhh, in jouw geval is dit misschien niet helemaal correct B)- .

Mijn setje is inmiddels ook aangekomen B)- maar omdat de vakantie is afgelopen is het zoeken naar tijd 8-) .