Prijs parkeersensoren

• Avaka

Het is juist de bedoeling dat de parkeerhulp alleen maar werkt als je de auto in de achteruit zet. Daarom zit deze ook afgetakt vanaf het achteruitrij licht. Tenminste dat is bij de door mij gebruikte set zo. Hoe dat met dat draadloze setje zit weet ik niet.

Al je de trekdraad via het vierkante gat (waar nu de achterlicht bedrading uit komt) naar beneden steekt kom je bij die rubberen dop uit. Scheelt het boren van een gat en de bedrading komt niet ‘tussen’ het achterlicht en het chassis.

• DirkW

Aaahh, sorry, ben wat langzaam van begrip, maar nu snap ik het. Begreep al niet waar dat dopje uitkwam 8-). Dat maakt het nog simpeler (tu)

Ga nu de bestelling plegen, zal binnenkort verslag doen.

Bedankt, Dirk

• Avaka

Dat draadloze setje is volgens mij van dezelfde fabrikant als het door mij (en Jubbels en Toine) gebruikte setje. De vormgeving van het display is hetzelfde, de leds zitten een beetje anders. De stekkertjes zijn hetzelfde, de sensoren zien er hetzelfde uit.

Kortom, zal best goed werken denk ik. En 55 Euro valt nog mee voor een draadloze variant.

Moet ik er wel bij zeggen dat het echt niks voorstelt om de kabel van voor naar achter te trekken. Scheelt toch weer 15 Euro……

• DirkW

Tja, Ik had deze besteld omdat je er zilveren sensoren bij kon kiezen, maar nu zie ik dat dat ook kan bij de bedrade versie. Ik realiseer me nu ook dat ik bij de binnenverlichting geen plus heb die via het contact loopt (ik wil 'm ook op mijn binnenspiegel plakken). Dat is dus niet slim. Of zou het verbruik van die ontvanger zo laag zijn dat íe dagen aan kan staan. Of ik moet zien dat ik daar een plus bijtrek die via het contact loopt, maar ik heb geen idee waar ik die vandaan kan halen….

Maar allereerst ga ik een mail sturen naar de leverancier of ik 'm nog kan omwisselen voor de bedrade versie.

Dirk

• Avaka

Ik vermoed dat het display op een batterijtje werkt.

• DirkW

Ik hoop en denk het niet, want de ontvanger zou dan toch snel het batterijtje leegvreten. Ik zie op de detailfoto ook een aparte rode en zwarte draad onder het display uitkomen.

Enfin, ik heb via de mail om omruil gevraagd voor de bedrade versie. Ben benieuwd…

Dirk

• Ronald-2008

tip: denk er aan om een schakelaartje te maken waarmee je het geheel even uit kunt zetten.

Anders krijg je de hele tijd “alarm” als je iets op de trekhaak hebt staan (bijv. fiets) en 'm in de achteruit zet.

:-)

• Avaka

Op het eerder genoemde Conrad setje zit een schakelaartje achterop de display. Hiermee kan je desgewenst het luidsprekertje uit zetten.

• Morris

Zelf ben ik van plan om parkeersensoren op mijn Duster te monteren. Er is - af dealer - bij aflevering een terkhaak onder gezet. Deze zit achter de bumper gemonteerd.

1. Weet iemand of er voldoende inbouwruimte overblijft tussen de bumper en de dwarsbalk van de trekhaak?

2. Als dit positief is, dan ook het merk/type van het gebruikte systeem erbij?

• Avaka

Hallo Morris,

De trekhaak zit ruim achter je bumper gemonteerd. De sensoren zijn ongeveer 2,5 cm diep. De trekhaak zal nooit in de weg kunnen zitten.