Verbruik Duster

• Sjaak

Ik rijd nu iets meer als één maand in mijn Dacia Duster 1600 CC 4x4 benzine rond en het verbruik is gemiddeld stad en grote weg 8,8 liter per 100 km in automatic all wheel drive stand. Dat is 1 liter benzine per 11,4 afgelegde kilometer.

Vind ik erg netjes.

Sjaak

• Willem

Sjaak Schreef:

——————————————————-

> Ik rijd nu iets meer als één maand in mijn Dacia

> Duster 1600 CC 4x4 benzine rond en het verbruik is

> gemiddeld stad en grote weg 8,8 liter per 100 km

> in automatic all wheel drive stand. Dat is 1 liter

> benzine per 11,4 afgelegde kilometer.

> Vind ik erg netjes.

>

> Sjaak

Hoi Sjaak,

Ik ben een toekomstige 4x4 rijder, waarom rij je in de automaat stand? in de 4x2 stand rijd het toch zuiniger?

• Willem

Rik Schreef:

——————————————————-

> Mijn wagentje verbruikt 5,5 bij een normale

> rijstijl. diesel 107 pk

Is dat een 4x2?

Wat is je kruissnelheid op de snelweg?

Groet.

willem

• Rik

Dit is bij een rustig rijgedrag en geen snelweg. Mijn duster is een 4x2 107pk

• ghostDuster

Rik Schreef:

——————————————————-

> Mijn wagentje verbruikt 5,5 bij een normale

> rijstijl. diesel 107 pk

Dan moet je haast wel aangeduwd worden , want dat red ik echt niet …….( ik heb dan geen diesel ) , maar toch ???????

• Zorro

:DMijn Hummer verbruikt helemaal niks,het paard van Zorro doet het werk voor een klats havermoutpap.:)

• eeddy

duster 4x2 2 maand 7000km zit regelmatig op 6,1 liter

• LED-Lightning

Met de diesel is zo'n verbruik echt wel mogelijk… ga maar na, met een VW Passat Variant (geen kleintje dus) 1.9TDI haal je al makkelijk 1 op 18.

• Geinponem

Hoe goed ik mijn best ook doe, krijg ik mijn verbruik momenteel niet gemakkelijk onder de 9 liter per 100 km.

Ik heb het vermoeden dat dit door de kou komt. Ik schakel namelijk snel op (ongeveer bij 2000 toeren) en probeer vervolgens zo constant mogelijk te rijden.

• Bernard

Hier precies hetzelfde, ik heb nu bijna 2000 km met m'n Duster (2x4, benzine) gereden en het verbruik is steeds ergens tussen de 8,7 tot 9,2 ltr per 100 km.

Gisteren een lang stuk gereden (2 x 100 km) met redelijk constante snelheid van 90 tot 110 km/uur, wel op wegen met stoplichten en rotondes maar het verbruik werd er echt niet beter op. Het maakt ook maar een paar decimalen uit (0,2) op een tank benzine of je voorzichtig gas geeft en heel rustig op trekt of wat pittiger rijdt.

Dus het verbruik valt me wel tegen, ik had toch echt wel gehoopt op 8,2 ltr / 100 km … :-(