Verbruik Duster

• ton

wij hebben in november onze nieuwe duster gekregen met de nieuwe moter erin deze komt in de stad uit op ruim 11 liter voor 100 kilometer er wordt gewoon gezegt grote en zware auto ,heb gevraagd om te kijken naar het verbruik kon niet volgen de garage is ingespoten en kan niet worden afgeregeld/afgesteld zwaar ….

ook op de buiten wegen komt hij niet onder de 10 liter per 100 kilometer!

• jdisloo

Hallo allemaal, ik rij met mijn Duster 1,6-16V op LPG

Gemiddeld 110 kilometer per uur mijn verbruik ligt op 8.7 liter /100 kilometer volgens de computer.

ik vind dit wel netjes.

groetjes joop.

• Mark L

jdisloo ,

Boordcomputer geeft bij rijden niet het juiste verbruik weer! in het echt mag je daar gerust 1 tot 1 1/2 liter bijtellen. Je verbruik zal in het echt tegen de 10l/100km zijn.

• Mark L

Ik bedoel dat de boordcomputer niet het juiste verbruik weer geeft bij rijden op lpg.

Vervelend dat je je bericht niet kunt aanpassen.

• EvertK

Duster 4x4 1.5 DCI 110 FAP Laureate :

3310 km met 176 liter diesel is dus 1 liter op 18,8 km ofwel 5,32 liter op 100km.

Veelal buitenweg gereden en weinig verkeer.

Op de boardcomputer 5,5 liter/100km

Netjes toch?

• Peter R

Mijn MCV 1.6 16V gaf telkens 8.4 aan. Maakte niet uit hoe je reed.

Vanmorgen de teller gereset, en nu varieert deze wel, en staat ie op 7.4.

Verbruik valt niet mee, maar je moet ook 105 paarden voeren, die een hoge, ietswat zware koets moeten voortrekken.

Eigenlijk moesten wij 1.6 16V rijders ook belasting vrijstelling krijgen. Wie wil er nog 105 paarden voeren?

Maar ik wil ze niet kwijt.

• EvertK

Bericht kun je wijzigen na het posten onder opties.

Er is een site waar je je brandstofverbruiken kunt bijhouden en vergelijken met anderen:

http://www.autoverbruik.nl/

• henk

Ik had exact hetzelfde 560 km op 41 liter, grappig, hr Henk.

• Ardi

wij hebben op dit moment een verbruik van 1:14,8 hadden we niet verwacht!!

• Marco

Ook wij rijden gemiddeld zo rond de 1 op 14 (Duster 2x4 uitvoering). Vrijwel gelijk aan mijn vorige auto, een Megane.