http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10283
lijkt “echter” dan dat andere ding dat achter de bumper moet worden geplakt. komt ook een beetje uit een soort rariteiten-internetshop
tonnie Schreef:
——————————————————-
> ps wordt morgen bezorgd ,zal m plaatsen en dan
> reactie hierop geven aangezien ik ook n trekhaak
> heb.
>
> mvg tonnie
Ik ben er erg benieuwd naar.
Heb ook een Duster met trekhaak. Vooral mijn vrouw heeft nogal wat moeite met inparkeren.
Ik ben vooral benieuwd naar hoe simpel de bevestiging werkt:
- is boren echt niet nodig?
- hoe aan te sluiten op het achterlicht?
- waar wordt de ‘speaker’ bevestigd?
- kan je de sensor achter de bumper plakken zonder deze te demonteren?
Kortom: ik ben erg benieuwd naar je bevindingen?
heb vanmorgen de sensor geplaatst ,hier de tips ;
de bumper moet gedemonteerd worden (alleen met trekhaak) zie voor montage handleiding de site
http://www.lzparts.de/
verder is de trekhaak geen probleem ik heb de antennestrip ongeveer 1,5 mtr lang en op de hoogte van kruisjes van de sensors geplakt is ong 50 cm v.a. bodem de signalering begint en werkt vanaf zo,n 75 cm pieper zit naast gordel achterbank en is goed waarneembaar
dus de doelstelling is bereikt en de toekomst zal t leren of de 25 euro weggegooit is of niet
groetjes tonnie
Hallo Jan,
Ik zie dat je wilt weten hoe je het beste parkeersensoren in de achterbumper van de Duster kan bouwen.
Ik heb op de site:www.daciamodellen.nl in het vakje Tips & Oplossingen een zeer uitgebreide uitleg voor het plaatsen van parkeersensoren aan de achterzijde van een Dacia Logan MCV, zeer goed uitgelegd en voorzien van een tiental foto's.
Misschien is het wat om je op weg te helpen met jou inbouw van de parkeersensoren.
Ik zelf hoop mijn Stepway te ontvangen in Januari 2011, een ga dan ook zelf de sensoren met camera inbouwen, ik heb hier bewust voor gekozen, en mijn keuze is: Het systeem met camera en display in de spiegel van www.carelectro.nl kosten zijn € 129.– euro.
ik hoop dat je met deze info weer wat meer ervaring rijker bent geworden.
groet Arie.
na n goeie week rijden is mn parkeersensorsetje van 24 euro goed genoeg ,het signaal gaat wanneer de afstand circa 80 cm bedraagd vanaf bumper dus de trekhaak lengte moet hier nog af. maar dan nog ruim van t obstakel 40 a 50 cm
de trekhaak heeft geen storende werking op deze sensor.
t is wel wennen om op de parkeersensor te parkeren ,maar ik vertrouw hier op en tot nu toe met succes
Hallo,
Hoe werkt nu precies de orginele sensor? Is die ook met cameratje of alleen piep?
En is de prijs bij de dealer inclusief inbouw? (330 volgens mij?)
Hoeveel tijd zou ongeveer de inbouw kosten? Of te wel; lijkt mij bewerkelijk; exclusief inbouw is de orginele set168 euro; als ik die door een beun garage inlaat bouwen kan het misschien wel eens meer tijd kosten?
En, met welke niet orginele set is de dusterset vergelijkbaar?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?