parkeersensoren duster

• HenkM

De originele Dacia set zonder display (welke ik op de MCV had laten monteren door de dealer) was aan de gevoelige kant. I.c.m. trekhaak niet bruikbaar.

Nu zelf (met hulp) een setje van Conrad, met display, gemonteerd. Deze werkt perfect (ook i.c.m. trekhaak). Het prijsverschil is echter enorm.

• inge

Kun je de sensor niet uitschakelen wanneer je de trekhaak ‘gebruikt’?

Weet nog niet wat ik doe; dealer vraagt 493 inclusief montage; dat waarschijnlijk dus niet… Eigen garage hier in het dorp is geen fan van sensoren inbouwen; helaas! Trekhaak scheelt bij hem wel de helft vergeleken met bij de dealer:)

• HenkM

Kun je de sensor niet uitschakelen wanneer je de trekhaak ‘gebruikt’?

De originele set (Dacia) alarmeerde met de trekhaak (afneembaar) gemonteerd (zonder aanhanger o.i.d). Zonder trekhaak vond ik de set ook te gevoelig (piepen wanneer nog niets aan de hand is). De gevoeligheid van deze set is volgens mij wel in te stellen.

Bij de MCV werd indertijd een mooie prijs gemaakt voor de parkeersensors. De trekhaak was me toen te duur en afneembaar was niet leverbaar. Bij een bekende vakgarage heb ik toen voor minder als de helft van de prijs een Bosal afneembare laten monteren.

Bij de Duster heb ik de sensors niet laten monteren omdat ik de prijs versus voordeel te hoog vond. Voor de trekhaak was de prijs OK.

Parkeersensors dus “zelf” (met hulp van Jubbels) gemonteerd. minder als 3 uur werk en minder als €50,- . Systeem werkt perfect.

Voor het prijsverschil kun je m.i. een hele bumper verprutsen.

• tonnie

t setje van onderstaande link werkt ook met trekhaak (vaste) goed, geen geboor onzichtbaar en simpele installatie nu voor 29,95 euro

http://www.gadgetsdiscount.nl/Webwinkel-Product-1503403/Electromagnetische-parkeersensor.html

• inge

ger 52 Schreef:

——————————————————-

> ik heb deze besteld:

> http://lzparts.de/index.php?page=product&info=301

>

>

> Niet de goedkooptste maar wel origineel Dacia met

> uitvoerige beschrijving. de display in de

> vormgeving van de spiegel en geen felle

> lichtparade van gekleurde ledjes. zodra geleverd

> en geinstallerd komen de bevindingen.

Raar; volgens de dealer was de orginele dacia set alleen met sensoren en piep!

• Zorro

B)Heb persoonlijk voor de kleur/infrarood video camera 99 euro gekozen als optie op mijn Geosat5 APRS gps systeem.Gaat aan/uit bij het achteruit schakelen.Mijn huisgevel is 25 meter lang met nog eens 25 meter scheidingsmuur en tijdens het achteruitrijden beginnen natuurlijk parkeer sensoren hun werk te doen,maar ook te piepen dat het een lieve lust is,getest met een Laguna.Je kan dat natuurlijk uitschakelen maar dat is nu eenmaal niet de bedoeling van een sensor.Had natuurlijk ook liever die sensoren gehad,onzichtbare plaatsing,vooral goedkoper en verschil in toon/afstand.:)

:

• DerRudy

Zeg Zorro ben jij een grootgrond bezitter, een oprit van 25 Meter.(tu)

mgr

Ruud

• Zorro

(tu) Grootgrondbezitter verre van dat.Maar in de diepte is mijn stuk zelfs 100 meter maar smal 16 meter.Met aan één zijde één lange strook 3 meter afgewisseld door huisgevel en betonmuren waar alles langs moet.Van die 100m is 50m in gebruik voor akkerbouw,waar ik na de maïs de Duster eens ga op loslaten in 4x4.U hiermede van dienst geweest te zijn,hi. (:P)

• Roland

Hallo tonnie en anderen,

Werkt dat setje goed bij jullie (die van gadgetsdicount dus van EUR 29,95)?

Ik heb hem ook gekocht en geinstalleerd. Het enige dat ik krijg is een piepje als ik de achteruit inschakel (dat krijg jij ook?). Maar daar blijft het bij, geen enkele reactie als ik iets nader…. (overigens niet gemonteerd op een Duster maar op een Peugeot 307 SW).

• Roland

Roland Schreef:

——————————————————-

> Hallo tonnie en anderen,

>

> Werkt dat setje goed bij jullie (die van

> gadgetsdicount dus van EUR 29,95)?

> Ik heb hem ook gekocht en geinstalleerd. Het enige

> dat ik krijg is een piepje als ik de achteruit

> inschakel (dat krijg jij ook?). Maar daar blijft

> het bij, geen enkele reactie als ik iets nader….

> (overigens niet gemonteerd op een Duster maar op

> een Peugeot 307 SW).

Uiteindelijk bleek de zender/ontvanger defect te zijn. De webshop heeft me kosteloos een nieuwe opgestuurd en na aansluite ervan doet hij het goed!