@ DerRudy
Kun je eens aangeven hoe dit gaat het resetten van de boordcomputer?
Frits
Jubels:
Wat voor claims, bekeuringen ? Als je pas bij 3 of 4 km te snel een bekeuring krijgt, mag de snelheidsmeter bij nieuwe banden wel 1% te snel aangeven en bij versleten banden 1% te langzaam. Nog even en iedere auto heeft standaard navi en kan dat ook voor de snelheidsmeting gebruikt worden, geen afwijing meer door de banden!
En uit de gegeven rekenvoorbeelden blijkt dus ook dat het geen zin heeft om de maximum snelheid te verhogen naar 130 kmh….
Groetjes,
Richard, www.daciamodellen.nl
Geinponem Schreef:
——————————————————-
> GJvdZ Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Kan er ook niet een afwijking zijn in het punt
> > waar de pomp afslaat? Dus dat de tank bij de
> ene
> > pomp voller kan raken dan bij een andere. 250
> km
> > is niet zo heel ver voor een echt nauwkeurige
> > meting (ca. een halve tank benzine).
>
> Dit speelt inderdaad OOK nog een rol: de ene pomp
> slaat sneller af dan de andere.
Waneer een pomp afslaat is irrelevant.
Getankte liters/aantal kilometers.
Dus niet 55 (opgegeven tank inhoud) /aantal kilometers.
René.
Doorgaans houden wij ons braaf aan de snelheden die op de borden aangegeven staan.
En dan is de mcv mpv 1.6 toch redelijk zuinig. De boordcomputer geeft eigenlijk alsmaar 6.9/100km aan = 1 liter benzine voor 14,5 km.
We rijden veel naar oma in Noord-Nederland of naar oma in Zuid-Nederland over de A50. Op de A50 rijden we gewoon 120 km/h. En dan zijn er nog wat ritjes over de lokale wegen in de buurt. Dat gaat met 60 tot 80 kmh.
In ons dorp gaan we op de fiets of te voet.
Het nieuwe rijden is een leuk spelletje. Ik heb de computer altijd op het verbruik staan. En als ik op binnenwegen rijd en het gaspedaal zeer omzichtig gebruik haal ik wel eens 5.8/100km = 1 liter benzine voor 17,24 km.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?