Waterlekkage vloer Sandero

• Claudia & Stephan

Een paar weken geleden viel het me bij het stofzuigen van de auto op dat de vloer bij de linker achterpassagier onder het vloermatje zompig nat was. Ook trof ik daar wat schimmel aan. Ik had zojuist de auto gewassen, dus in eerste instantie dacht ik dat ik iets te royaal met het water was geweest. Dit verklaarde echter niet de schimmel (wat mogelijk duidt op een langduriger vochtprobleem). De ramen waren goed dicht, zo ook de deuren zelf. Ik heb vervolgens een krant onder het matje gelegd zodat het meeste vocht geabsorbeerd kon worden. Twee dagen later ben ik eens gaan kijken. De krant was nat en de vloer was weer droog. Niettemin wilde ik dit euvel wel in de gaten blijven houden. De afgelopen dagen heeft het weer geregend, dus ik nam de proef op de som. Helaas, onder het voetenmatje was de vloer weer helemaal nat. Als ik op de vloerbedekking duw, dan komt het water als uit eens spons naar boven. Ik heb in de tussentijd de auto niet bloot laten stellen aan extreme weersomstandigheden én ik ben verder niet meer met de auto tijdens regenbuien op bijvoorbeeld de snelweg geweest. De ramen zijn verder goed dicht gebleven, zo ook de deuren. Ik vermoed dat er toch op de een of andere manier water in de auto komt. Ergens moet een lekkage of iets dergelijks zitten. De deurrubbers vertonen geen afwijkingen. Ik ga maandag de dealer maar eens bellen. De auto heeft immers nog één jaar garantie. Wellicht hebben jullie al ervaringen met dit euvel of zelf al wat tips, hints of oplossingen?

Nog wat info: het betreft een Sandero 1.6 Lauréate uit augustus 2008 met 26000 km op de teller.

• DerRudy

Afvoer Airco misschien verstopt?.

mgr

Ruud

• HenkM

Dan zou de vloer bij de bij-rijdersstoel (rechts-voor) nat zijn.

• Jubbels

Misschien de afwateringsgaten in de achterdeur verstopt, waardoor het water wat dan in de deur blijft staan, zich een weg naar binnen zoekt via de deurbekleding?

• Rick

Misschien een lekkende deurrubber, of via het raam door de binnenkant van de deur en dan via de speakerbehuizing naar binnen? Is je kofferbak wel droog? Succes bij de dealer, ik ben benieuwd.

• Claudia & Stephan

Bedankt voor de tips!

Ik zal de komende tijd de rest van de vloeren (voor, achter, kofferbak) nog eens wat nader bestuderen. …en inderdaad, zeker ook de afvoerkanaaltjes van de deuren. Vermoedelijk is dit niet de oorzaak, maar ik zal dit toch eerst maar eens uitsluiten. Maar ik ga ten eerste morgen de dealer even bellen. Het is een probleem wat al langer speelt, vrees ik. Want al ongeveer sinds de aanschaf dampt de auto aan de binnenkant ook snel aan. Dit wordt iedere winter steeds erger. Aanvankelijk dacht ik dat dit een beetje bij de auto hoorde. Maar nu leg ik toch wel een link naar de vochtige bodem links achterin. Ik heb ook al gezocht op internet, maar het ziet er (gelukkig) niet naar uit dat dit een typisch kwaaltje is bij de Dacia en dan specifiek de Sandero.

Afijn, …wordt vervolgd.

(Tips blijven welkom uiteraard!)

• Opa rené

Claudia & Stephan Schreef:

——————————————————-

> Bedankt voor de tips!

>

> Ik zal de komende tijd de rest van de vloeren

> (voor, achter, kofferbak) nog eens wat nader

> bestuderen. …en inderdaad, zeker ook de

> afvoerkanaaltjes van de deuren. Vermoedelijk is

> dit niet de oorzaak, maar ik zal dit toch eerst

> maar eens uitsluiten. Maar ik ga ten eerste morgen

> de dealer even bellen. Het is een probleem wat al

> langer speelt, vrees ik. Want al ongeveer sinds de

> aanschaf dampt de auto aan de binnenkant ook snel

> aan. Dit wordt iedere winter steeds erger.

> Aanvankelijk dacht ik dat dit een beetje bij de

> auto hoorde. Maar nu leg ik toch wel een link naar

> de vochtige bodem links achterin. Ik heb ook al

> gezocht op internet, maar het ziet er (gelukkig)

> niet naar uit dat dit een typisch kwaaltje is bij

> de Dacia en dan specifiek de Sandero.

>

> Afijn, …wordt vervolgd.

>

> (Tips blijven welkom uiteraard!)

Koop in ieder geval een vochtvreter (b.v. bij de action) en zet deze een poosje in je auto.

Lost je probleem niet op, maar zal wel het vocht uit de auto halen.

René.

• Zorro

Darmpje water achterwisser waar loopt dat?Of langs dakrails.Is maar een idee.

• Allan

Dit probleem heb ik ook gehad maar dan met mijn Renault Trafic. laat ik nou toevallig dakdekker zijn en lekkages opsporen is mijn werk!

Jouw probleem klinkt exact hetzelfde als wat ik had en ik heb het zelfs 2x gehad van verschillende plekken.

1e keer: Mijn voorruit was stuk en deze werd vervangen en daarbij was het rubber los gaan zitten. Hierbij kwam water vrij bij mij zekeringen(!) geen schade gelukkig. Water kwam tot op de bodem aan bestuurders kant.

2e keer: Inbraak via zijruitje. Glas vervangen en vervolgens natte vloer aan passagierszijde. Oorzaak: wederom verkeerd geplaatst rubber. Beide ruiten zijn vervangen door een glasbedrijf met het bekende deuntje.

Ps: Nu ik dit schrijf komt bij mij ook op om je antenne van de autoradio na te kijken. Elke verbinding naar buiten kan kwetsbaar zijn.

Kortom: Laat je rubbers nakijken

Succes verder!

Mijn Renault is al verkocht en een Dacia Van wordt spoedig geleverd :D Off topic maar wou het toch melden

• Claudia & Stephan

Ik heb ondertussen de dealer gebeld. Ik kan er volgende week dinsdag terecht. Ook zijn eerste reactie was dat het geen typische kwaal is voor de Sandero. We zullen wel zien of ze de oorzaak kunnen achterhalen.

To be continude…