Waterlekkage vloer Sandero

• Claudia & Stephan

Ik zie dat Jaap met zijn Duster een soortgelijk probleem heeft; Zie: http://dacia.startpagina.nl/prikbord/13018834/natte-plek-achter-de-bijrijdersstoel#msg-13018834

Vanmorgen heb ik nog eens gevoeld of de plek nog vochtig was, maar het meeste was alweer opgedroogd. Ik vermoed daarom dat het toch regenwater is dat ergens z'n weg naar binnen weet te vinden.

• Rick

Deur en kofferbakrubbers , als de auto uiteraard droog is, insmeren met talkpoeder. Daarna met de tuinslang of een hogedrukspuit de auto helemaal afspuiten en wachten tot de auto weer droog is. Een lekkende deurrubber is dan snel gevonden. Ik heb lang geleden deze methode toegepast met een niet droogde gekleurde “lak” waarvan ik de naam helaas ben vergeten.

• Claudia & Stephan

Het probleem is keurig netjes opgelost. Het linker achterportier was niet goed afgesteld. Deze is nu weer waterdicht. Probleem opgelost.

Ik moet toch dan wel weer even terugdenken aan dat filmpje uit de Dacia-fabriek:

• Rick

Mooi dat het door de dealer snel is verholpen, was dus toch een, in de loop van de tijd, slecht sluitende deurrubber……maar ik ben ook benieuwd hoe het afloopt met je roestprobleem.

Mvgr,

Rick

• LED-Lightning

Goed dat het is opgelost. Weer een zorg minder. Is de vloer en het eventuele metaal eronder nu weer goed droog? Wat doen ze als daar later eventueel nog problemen ontstaan?

• Claudia & Stephan

Die vraag hebben we ook gesteld. Maar volgens de dealer was het plaatwerk daar goed beschermd. Ik probeer het wel in de gaten te houden.

• Claudia & Stephan

Ai, een tegenvaller… vanmorgen, een paar dagen na de reparatie, nog maar eens gevoeld of de vloer nu wel droog blijft. Het heeft hier gisteren en vannacht flink geregend. Dus tijd om even de proef op de som te nemen. Helaas, alles was weer drijfnat. Aangezien we toch met de auto weg moesten, zijn we meteen maar even langs de dealer gereden. Er wordt nu een nieuw deurrubber besteld. Het zit op dit gebied even niet mee, jammer genoeg. We mogen dus nog niet spreken over een “eind goed al goed”.

• henk

ik heb het met de airco gehad er zitonder de aanjager een schuifje als het lings staat kan die zijn water niet kwijt het moet dus rechs staan heb je ook de water afvoer nagekeken naar eventuwele verstoping

• jaap

Mijn Duster heeft ook lekkage rechtsachter. Is 2 weken geleden terug geweest maar helaas zonder resultaat. Weet ook niet wat er toe aangedaan is. Gaat komende donderdag wederom terug en zodra ik iets weet waar het water weg komt laat ik het op via dit medium weten.

• Claudia & Stephan

Met de grote hoeveelheden aan regen deze week is de auto links achterin nu écht een zwembad geworden. Nu heb ik een krant onder het matje op de vloer gelegd. Deze absorbeert dan het meeste vocht.

Maarrrrr… ik heb nu waarschijnlijk de oorzaak ontdekt. De onderste horizantale spleet tussen het raam en de deur is bij het linker achterportier groter dan bij de andere portieren. Vermoedelijk stroomt het regenwater van het raam rechtsreeks omlaag via deze ruime spleet de deur in en komt het onderin via de afvoergaatjes op het onderste gedeelte van de deurrubber. Vervolgens vindt het z'n weg naar binnen op de vloer. Volgende week lever ik de auto weer in bij de dealer. Hopelijk zijn we dan voor eens en voor altijd van dit euvel verlost.