Vocht

• Rick

Hallo Ben, ik heb lang geleden een Opel Ascona gehad met roosters zoals jij beschreef en inderdaad, ik kan mij niet herinneren dat ik met deze Auto een vochtprobleem heb gehad.

“Maar ja, als je rijdt zonder hoedenplank heb je effect denk ik. ”

Het is natuurlijk het proberen waard maar ik vraag mij wel hoe het zit met de veiligheid met bagage in de kofferbak zonder bescherming.

Mvgr,

Rick

• Rick

PS: ik weet niet of het mag maar ik heb het plaatje van internet gehaald. Je kan op de foto mooi de luchtrooster op de ascona zien zitten.

• Ben

Hoi Rick,

Dat vind ik leuk die foto!

Ik denk dat het voor de veiligheid niet uitmaakt, als er maar geen losse dingen uit kunnen vliegen!

Op deze link zie je de roosters van de Record heel smal naast het raam.

http://www.cardomain.com/ride/2862554/1971-opel-rekord-puebla-mx

En zo rijden wij: http://www.daciast.nl/dedaciavan/Ben

De rolstoel en de zuurstof ligt dan achterin.

Groetjes,

Ben

Ps.

Ik weet niet eens hoe je hier een foto laat zien! Uit een online fotoboek?

• Rick

Hoi Ben,

ook na het zien van jouw foto's, kan ik alleen maar zeggen: de Sandero is een opvallende auto, een beauty als je het mij vraagt.

Vooral deze foto vind ik prachtig:

Nu begrijp ik waarom je met een neergeklapte achterbank moet rijden, heel veel sterkte gewenst en alle respect voor jullie situatie !!!

Ik had vandaag nog eens achter m'n bumper gekeken maar ik zie geen rubberen flappen zitten, misschien zal het lukken met een spiegeltje of iets dergelijks. Ik heb mij voorgenomen om eerst maar eens wat meer te gaan ventileren tijdens de ritten door bijvoorbeeld het achterraam op een kiertje te zetten, maar ook de tip van Avaka is de moeite waard om te proberen.

Mvgr

Rick

• Ben

Hoi Rick,

Bedankt voor je warme woorden en compliment!

Het zou kunnen dat er geen rubberflappen o.i.d. zitten, maar dat de openingen naar buiten een eindje verder in de kokerbalk zitten en zo een soort sluis vormen. Ik heb ook al getracht te kijken, maar bij ons zit er ook nog de trekhaak-balk voor, dus ik zag niets!

Zoals je al zei; jouw plannen zullen wel werken; je moet er alleen altijd zo om denken als je een raampje open zet.

In ieder geval veel succes!

Groetjes,

Ben

• Claudia & Stephan

Wat een ongelooflijk goede tip, Avaka! Dat verdient een pluim! We hebben meteen een zak van die kattenbakvulling gekocht. Toch maar eens proberen. Nu ik de substantie zo zie, herken ik ze ook van de zakjes die ook in de verpakking (dozen) zitten van electronica en huishoudelijk apparatuur. Hoe lang gaat dat spul zo ongeveer mee?

• Avaka

Ik heb jaaaren zo rond gereden.

Soms even opschudden (ook geen grap) en in de zomer bij mooi weer een paar uur in de zon leggen.

• remcora

tip is inderdaad erg goed, alleen hou er wel rekening mee dat je aardig wat vocht in de je auto bewaard. Dus, bij lange stilstand, zou ik de zak af en toe tussentijds laten drogen.

• frankieboy001

Is er iemand die een merk van dit spul prijs wil geven.

Ben niet zo thuis in de kattenwereld.

Gr

Frank

• Rick

Een silicaat kattenbakvulling zal volgens mij het beste werken, dit vanwege een goede hygroscopische eigenschap.

Ik ga komend weekend maar eens een petshop bezoeken. ;)