Apart de stelling hier in ons kikkerlandje heb je geen winterbanden nodig, Ik moet voor 7 uur morgens op mijn werk zijn en ik verwacht echt niet dat dan alle wegen sneeuwvrij zijn (zie situatie vorig jaar heel Nederland in rep en roer).
Dan zal je toch je ‘eigen broek’ op moeten houden, of je moet je omdraaien en pas rond een uur of negen (met je zomerbandjes) op de weg bewegen.
De grootste verlakkerij: ach als ik dan al mijn collega’s zie prutsen omdat ze niet eens de oprit (vorige winter tweemaal) opkomen dan weet ik nog zo net niet of het een slechte keuze is die ‘Sneeuwbandjes’.
Voor onze Daasjes niet van toepassing, maar vorig jaar een tijdje met een achterwiel aangedreven auto moeten rijden, en geloof me als je dan met een beetje vorst of sneeuw nog denkt dat die winterbandjes slecht zijn dan denk ik Droom lekker verder.
Misschien is dat ook wel de oorzaak dat ze in Duitsland (wat meer heuvels/bergen en vaak auto,s met een groot vermogen op de achterwielen) wat kritischer zijn.
Ik zie mijn winterbandjes als een soort van No-Claim beschermer en kijk eens dan vallen de kosten opeens errruuuuggg mee.
Kijk en een banden test is net zo goed als de data actueel is, banden die een aantal jaren geleden als goed uit de test kwamen zijn nu (met de huidige vooruitgang in techniek/ontwikkeling) opeens de zg mindere band.
Kijk als we in mijn ogen een test uitvoeren moet je ook bv een Michelin (zomerband) met een Michelin (winterband) wegzetten met dezelfde auto,s onder dezelfde test omstandigheden.
Maar het valt me op dat mensen die nooit winterband uitgeprobeerd hebben twijfels hebben over het nut van deze bandjes, ik was tot een paar jaar geleden ook kritisch maar ik had zo van “Iedereen zijn ding’.
mgr
Ruud