Winterbanden in Duitsland verplicht

• Rick

Bedankt voor je reactie…maar waar haal toch die € 160,- vandaan??

http://dacia.startpagina.nl/prikbord/13176007/13176390/re-winterbanden-in-duitsland-verplicht#msg-13176390

Mvgr,

Rick

• HenkM

Vraag ik me ook af.

De boete zou €40 bedragen bij verkeerde banden.

Bij hinderen van het verkeer kan dit €80 worden.

E.e.a. is =winterreifen&tx_ttnews=161&cHash=04a99b1276]HIER te lezen. Nergens een vermelding van de boete per band (ook elders heb ik hier niets over gevonden).

Verder is =16&cHash=43c5db78cd]HIER te lezen dat er alleen over M&S wordt “gepraat”, het sneeuwvlok symbool wordt in de Duitse wetgeving (voor zover ik en anderen tot nu toe) niet vermeld.

Hier de samenvatting van de ADAC:

KLIK

• HenkM

Hmmm, de linkjes zien niet uit maar werken gelukkig wel (:P) .

• Rens

Hebben de sandero's ook die M+S banden? Heb ieder geval wel contin. banden er onder zitten. Zal het straks anders even nakijken :) Moet overigens zeggen dat ze erg veel grip hebben en ik het al zonde geld vond om winterbanden te kopen. Heb 1 dag een twingo gereden als leenauto van de garage, deze “grasmaaier” op winterbanden gleed alle kanten op.

• Rens

Als je googled op M+S banden zie je al snel dat er EU richtlijnen zijn die zeggen dat M+S banden als winterbanden gezien worden. Een land kan hier niet van afwijken.

• Rens

Cont. eco contact 3 88t ligt er onder, geen M of T te bekennen helaas ;<

• Rens

M of S bedoel ik.

• Rick

Het M+S logo is blijkbaar niet een garantie voor een goede grip onder winterse omstandigheden

Lees eens de ANWB bandentest maar eens

http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/bandentest/zomerbandentest-2010/zomerbanden2010_185.pdf

De laatste twee merken met de aantekening:

"Let op: band heeft een M+S logo op de wang hoewel het een pure zomerband is dus zonder winterse

eigenschappen."

• Ed

Ed Schreef:

——————————————————-

> Dus toch met standaard M&S band door Duitsland van

> de Duster maak ik uit het artikel op. Ondanks het

> sneeuwvlokje(tu)

Het gros van de Dusterbezitters heeft een M+S band eronder zitten fabriek af, volgens mij. Diegene die naar b.v. naar Oostenrijk gaan, net als ik (wintersport) willen dus graag weten of je die eronder kan laten zitten en dat je op een legale manier op M+S in zowel Oostenrijk als Duitsland rijdt. Dat het artikel leeft onder de Dacia-rijders lijkt me duidelijk. De een zegt dit, de ander zegt weer wat anders, natuurlijk met alle goede bedoelingen.

Kan je dus wel/niet met de standaard M+S band die landen in zonder problemen met de plaatselijke agenten? Anders 100 euro er tegenaan en huren van winterbanden voor een week, als tweede optie.

• HenkM

In de links in mijn post van 27/11/2010 00:15 is duidelijk te lezen dat voor Duitsland de M&S banden voldoende zijn. Voor andere landen wet ik het (nog) niet.