dacia laureate 1.6 van 19-03-2008 nog maar 4600,00 euro!!!!

• Annemiek

Jeetje ik ben helemaal beduusd.

Op 19-03-2008 hebben wij een Dacia Logan Laureate 1.6 gekocht voor 12.261 euro.

Nou kijk ik bij de ANWB wat hij nou nog waard is, dat is maar 4600,00 euro!!!!!!!!!

Dit had ik toch echt niet verwacht.

Jullie wel????????

• marcol

Ik heb nog net geen 5 jaar geleden een Megane gekocht voor bijna 25000, nu ingeruild voor een Duster (is er helaas na een kleine 5 maanden nog niet), mocht blij zijn dat we er nog 7700 voor kregen. Hoe duurder de auto hoe hoger de afschrijving. In jouw geval zal de daling niet zo hard meer gaan

• midget

Ik ruilde bij de koop van mijn Duster een Kia Carnival in van boven de 40000 euro.

Deze auto vas toen 7 jaar oud en kreeg 2500 euro terug, particulier kon ik ook niet meer krijgen.

• adriaan van hoorn

dat is goed 2500 euro per jaar, ach, koop je een auto van 40.000 euro, dan redt je dat bij lange na niet.

Bovendien is het een richtprijs van de ANWB, vraag eerst maar bij verschillende merken wat ze willen geven. Vermoedelijk geeft Renault/Dacia nog het meest.

• j. buffing

Hallo Annemiek

Ja een auto is een slechte investering.

Als je de richtprijzen van de dealer aanhoud kom je op ongeveer 50 % afschrijving in 3 jaar en 75 % in 5 jaar.

Dus als de auto € 12000,- heeft gekost zal er na 3 jaar ongeveer de helft oftwel € 6000,- afschrijving zijn.

Maar met een beetje “shoppen” kan een veel beter bod opleveren.

Vraag diverse offertes aan bij diverse dealers en je zal zien dat er nog wel wat te onderhandelen is.

Bij ons leverde dit een verschil op van ± € 1250,-

Dus beschouw het als een openingsbod en kijk waar je het meeste terug krijgt.

Ook kan je onderhandelen over accesoires en opties voor je nieuwe auto.

Succes met je zoektocht.

Groetjes

Jan

• mcvjournaal

Aangezien ik dat wel erg weinig vond, toch maar even gecheckt op de ANWB.

En die geven toch echt een andere prijs:

Van een Dacia Logan Sedan 1.6 Lauréate met 40.000 km is de inruilprijs € 6.850,–

Das toch een wat andere prijs !

Relatief schrijf je op een Dacia jaarlijks in Euro's gemeten het minste af.

Herke

http://mcvjournaal.punt.nl/

• Vinnie

Daarom moet je wagen niet zo snel inruilen. Ik hoor mensen altijd zeggen dat een auto na drie jaar geld gaat kosten, nou volgens mij kost ie de eerste drie jaar veruit het meest.

• bert

voor een sandero van dat bouwjaar beur je veel meer,en die was ook nog eens goedkoper!

• Ben

Wij wilden in september 2010 eens even kijken of het haalbaar was onze Sandero (nieuw 12.200,= op factuur) in te ruilen op een nieuwe Clio Estate 100 pk.

Het bleek niet haalbaar; onze Sandero bleek na 14.000 km, net z'n grote beurt gehad, nieuwe waterpomp, distributie set, multiriem enz.,slechts 6.000 euro op te leveren. (bij inruil op een auto van 17.000 euro)

Dat betekent een afschrijving van 6.200 euro binnen twee jaar!

En dat voor een auto die nooit in de stad heeft gereden, zelfs vrijwel nooit in de regen heeft gereden en altijd in een garage heeft gestaan. Daarnaast twee extra anti-corrosie behandelingen heeft gekregen. Op de achterbank heeft zelfs nog nooit iemand gezeten!

Klinkt niet vreemd Annemiek!

Groetjes, Ben

• GJvdZ

Je hebt ook nog het nadeel dat het de sedan betreft. Sedans zijn niet zo populair in Nederland en bovendien is deze al een tijdje niet meer nieuw te krijgen. Dat zorgt voor extra afschrijving. Ik had pas gekeken wat onze MCV van ‘07 nog zo opbrengen, en dat viel op zich nog mee. Iets van 8500 euro. Dus 50% afschrijving in 3 jaar, procentueel iets meer dan de wat gangbaardere auto’s.