dacia laureate 1.6 van 19-03-2008 nog maar 4600,00 euro!!!!

• Annemiek

Hoe kan dat, ik ben op de site van de anwb geweest, heb daar de waarde indicatie aan geklikt en kwam zodoende op de 4600, euro uit.

\wil jij me uitleggen waar jij gekeken heb?

Bedankt,

Annemiek

• Karl

Sorry maar 14000 en dan nieuwe waterpomp en distributieriem etc.

Zal toch wel garantie zijn ?

• Ben

Ja, ja het was allemaal keurig onder garantie. (De 30.000 of twee jaar beurt was bijna 200,=)

Al heb ik wel 1100 (!) kilometer hen en weer gereden tussen mijn woning en de dealer voor het geval opgelost was! Geen leenauto; dat weet je!

Nooit meer Dacia; dat leert zoiets wel.

• mcvjournaal

Je gaat naar: http://www.anwb.nl/ klik op *auto* scroll naar *autokoerslijst* vul het kenteken in en klik op *ga verder* of zoals ik moet doen: vul in Dacia - Logan - 2008 - maart selecteer het juiste type Dacia Logan Lauréate 1.6 64 kw klik op *ga verder* geef de opties aan bv airco, metaliclak en radio-cdspeler, vul de km-stand in en klik op *bereken*.

Het programma komt dan met:

inkoop- of inruilprijs € 6.850,–

Verkoopprijs € 8.650,– en € 9.000,–

Verkoop Particulier € 7.250,–.

Succes,

Herke

http://mcvjournaal.punt.nl/

• Annemiek

Geweldig Herke, bedankt voor je uitleg.

groetjes Annemiek

• Avaka

Waar kom je nu op uit dan?

• peTer

Beste Ben,

Ik verkoop Dacia en Renault. Dus ik weet zo´n beetje wat auto´s (lees: dacia`s) waard zijn. Een Sedan van 2008 is (laureate met airco) is ongeveer 5.000,-/5.500,- waard op dit moment. De sedan zakt relatief harder in prijs dan de Sandero en MCV. Een Sandero is dus idd meer waard. Mensen blijken toch liever een hatchback dan een sedan te kopen in deze prijsklasse (kijk je naar de hogere prijsklasse, bv. Mercedes en BMW dan is dat niet het geval). Een Sandero moet zeker wel (wel minimaal ambiance/metallic/airco, zonder schade uiteraard) 7.000,- opleveren. Als je een Clio koopt kan de inruilprijs met de acties die ze hebben wel oplopen tot 9.000,- euro op dit moment! (of zit ik nu reclame te maken voor Renault…haha…).

Als je Dacia wil blijven rijden dan is de Duster een goede optie…..dat is een stoerdere auto dan de Clio en qua maandlasten maakt het niet zoveel verschil.

Advies voor als je de waarde van je auto wilt weten…..kijk naar waar de verkoopprijzen mee beginnen op internet. En daar haal je wat geld vanaf.

Fijne avond.

peTer

• adriaan van hoorn

koopje?

• Ben

Beste Peter,

Leuke dat je reageert; bedankt!

In ons geval waren het twee Dacia/Renault-dealers en één Renault-dealer die allen ongeveer 6000,= boden bij aankoop van een Clio III Estate TCe 100 pk eco Exeption (op voorraad), met trekhaak, voor iets meer dan 17.200,= euro. Acties waren hierbij niet mogelijk.

De Renault-dealer deed onze Sandero gelijk door naar de handel; hij verkoopt geen Dacia.

Het waardeverlies van de Sandero en de gezondheidstoestand van mijn vrouw deden ons de eventuele aankoop van een nieuwe auto maar even in de koelkast te zetten.

Daarbij is de Sandero nog in absolute nieuwstaat; we hebben sinds deze taxatie in sept. 2010 ook nog maar 300 km. gereden. Hij staat dus nog steeds op 14.000 km.

Hoe de Sandero ons ook tegen is gaan staan en dan bedoel ik niet de auto zelf, maar de hele sfeer en de behandeling door de dealers, houden we hem toch nog maar!

Ik neig er toch meer naar om weer een auto te gaan rijden van een merk waarvan er onze woonplaats Den Helder een normale dealer is.

Zoals je in mijn vorige bijdrage las reed ik 1100 km om een kleine storing opgelost te krijgen. Dat kost naast veel geld ook nog eens heel veel tijd. Terwijl mijn dealer het probleem adequaat aanpakte. Het was gelukkig het enige probleem dat onze Sandero tot heden had.

Dat wordt dan mogelijk toch weer een tweedehands Volvo. Meer dan 17 jaar kwam ik bij dezelfde garage en altijd tot tevredenheid. Er zijn echter voor onze situatie niet zulke geschikte modellen van Volvo op de markt. Wat dat betreft, past de Sandero ons als een jas.

Met vr. gr.

Ben

• Ronald-2008

Ja, autorijden is duur en een auto kopen is een van de slechtste investeringen die je kunt doen.

Een auto lang rijden, is meestal het goedkoopste. Zeker de eerste 3 jaren schrijf je heel veel af op de aanschafwaarde.

Het grote voordeel van 'n Dacia is dat je veel krijgt voor weinig geld … en wat je niet uitgeeft hoef je ook niet af te schrijven! Dat is al de eerste winst die je meteen in je zak steekt.

Mijn MCV kostte in 2009 (nieuw!) minder dan mijn Zafira die ik in 2003 tweede hands kocht (toen 3 jaar oud).

(tu)

Daarnaast heb ik aan de MCV praktisch geen onderhoudskosten in de eerste 3 jaren, ook wat dat betreft is de MCV goedkoper dan mijn toenmalige tweede hands Zafira.

Ik ga nog steeds voor Dacia! (:P)