klaar met Dacia

• mark

arno vd Veer Schreef:

——————————————————-

> En nee Mark. . . Hij heeft niet de primeur die

> staat op een Belg z'n naam (als ik me goed

> herinner Gunter) Maar dit is ook denk ik twee jaar

> geleden!

Namen , namen, … ik ben niet die Mark waarop je gereageerd hebt maar ik ben wél die Gunter waarop je doelt.

Ik ben van identiteit veranderd na een paar kleine akkefietjes met de directie van het Dacia prikbord :D

Lange tijd hier niet meer geweest omdat ik de liedjes toch ken die hier worden gezongen, maar de nieuwsgierigheid drijft me soms toch nog eens terug.

• arno

Een maandagochtend auto……………………ja, dat is lekker makkelijk gezegt ………

Knap irritant als het je eigen auto betreft.

Feit is dat deze nieuwe auto in de eerste drie jaar bij elkaar 3 weken bij ome garage heeft gestaan.

Dat houdt dus in dat deze auto 3 % van de tijd in de garage doorbrengt, en dat vind ik veel.

Een auto is je om van A naar B te brengen.

En dan nog die afschrijving, meer dan de helft in 3 jaar is veel, wat anderen daar dan ook van mogen vinden.

Bij de aanschaf van de volgende auto zal ik toch iets dieper in de buidel gaan tasten en ja ook dan blijft het een gok of het allemaal wel werkt hoe het zou moeten werken. Maar ok, zo werkt het nu eenmaal. Als je een nieuw soort pindakaas koopt die lekker goedkoop is, maar in gebruik blijkt dat het niet lekker is dan blijf je zo'n potje pindakaas toch ook niet kopen…..

Groet, Arno

• mark

arno Schreef:

——————————————————-

Als je een nieuw soort pindakaas koopt

> die lekker goedkoop is, maar in gebruik blijkt dat

> het niet lekker is dan blijf je zo'n potje

> pindakaas toch ook niet kopen…..

>

> Groet, Arno

Die moet ik onthouden !

Is mogelijk de beste zin die ik hier in al die jaren al gezien heb ! Omvat perfect de kern van de zaak.

Simpel gezegd en toch zo duidelijk en herkenbaar.

• Avaka

Voel me niet aangesproken…… ik hou meer van chocoladepasta! (:P)

• djingo

in een andere topic spreekt men over romantiseren van kritiek op dacia en dit is een schoolvoorbeeld van wat er bedoeld is

• HenkM

Uhhh, smaken mogen toch verschillen????

• Avaka

Is gewoon een grapje djingo…..

De vergelijking van een auto met een pot pindakaas gaat wat mij betreft volkomen mank, vandaar dat ik mij dat grapje permiteer.

Daarbij kan je onder mijn naam regelmatig onderwerpen vinden waar ik de ‘minder geslaagde’ Dacia onderdelen en andere tekort komingen behandel. Vaak bied ik daar een eenvoudige en goedkope oplossing voor. Geromantiseer van een ‘dood’ ding is aan mij niet besteed.

Verder valt het mij op dat sommige mensen zich enorm ergeren aan bepaalde eigenschappen van een Dacia. Dat kan natuurlijk. En voor diegenen is dat ook volkomen terecht en legitiem. Maar leg dan een ander niet op dat hij dat probleem ook heeft omdat die toevallig ook Dacia rijdt. Niet iedereen is hetzelfde. Niet iedereen hecht dezelfde waarde aan een auto of aan sommige eigenschappen daarvan. Veel zaken zijn subjectief. De een stoort zich eraan en de ander niet.

Veel Dacia eigenaren zijn heel erg blij met hun Daas en zijn er trots op. Dat laten ze ook merken op dit forum. Ook ik rij nog elke dag met veel plezier in mijn MCV. Ik word nog regelmatig aangesproken door mensen zo van: “Hoe bevalt dat ding, is het wat?” En altijd antwoord ik met dat het een prima auto is. Veel waar voor je geld. Maar ook dat het een eenvoudige auto is. En dat er zaken zijn die beter kunnen.

Edit: typo.

• Jubbels

Je hebt helemaal gelijk Avaka.

Primair is voor mij een auto een “ding” om van A naar B te komen, waarbij B de supermarkt, familie of een camping in Spanje etc. is.

Aan luxe hecht ik niet zo.

Zeker heeft Dacia tekortkomingen, maar welke andere (ook dure) auto's niet.

Ik reed tot 1 januari 2010 een (lease) Opel Zafira van 30.000 euro. Ook deze had tekortkomingen o.a. het zicht naar de hoeken voorkant, een onwillig gaspedaal en slecht zittende stoelen.

Nee, laat mij maar in m'n MCV phase2 rijden. Geen last van slechte ruitontwaseming of voetverwarming.

Moet na enkele km's de verwarming zelfs lager draaien.

• remcora

Dag Arno, ik wil je klacht zeker niet afdoen met de opmerking maandagmorgenauto. Ik denk dat je heel veel pech hebt. Ik heb zelf zo'n ervaring met een vorige auto (ander merk) Ik ben ook regelmatig bij de garage geweest voor kleinigheden, maar ik was zeker te spreken over Marfait. (niet Almere)

• Barrabas

Volledig eens Avaka.Wanneer ik mijn persoonlijke autogeschiedenis sinds 1968 moet schrijven over merken ben ik hier volgend jaar nog bezig.Van Alfa Romeo tot Golfjes en al wat daar nog tussenkwam,zelfs bij de Volvo schorte er overal wel wat aan.Zoals mijn neef zijn nieuwe Audi TT gingen de ramen open en dicht tijdens het sluiten van de deuren ZONDER afstandsbediening.Maar luxemerken DURVEN daar niet over praten.Hoeveel van die zogenaamde kwaliteitswagens zijn er de laatste jaren al niet teruggeroepen ook op het gebied van veiligheid.Het is zoals met een vrouw je moet er sjans mee hebben en het is een investering die elk jaar in waarde verliest.Met ALLE respect voor de vrouwen,want zonder kunnen we nu ook weer niet.