klaar met Dacia

• DerRudy

@Arno,

Ik snap je probleem, je denkt garantie te hebben maar de dealer denkt daar anders over.

Leg deze situatie eens voor aan de Bovag (daar zijn ze tenslotte voor), kijk gaat het om een paar tientjes dan vraag ik me af of dat de moeite is maar zo,n bedrag lijkt me dat de moeite toch waard.

Succes en met vriendelijke groeten,

Ruud

• frans5

Jammer voor U dat het zo is gelopen.

Maar zoals andere mensen al laten weten, dit hoeft niet bij iedere Dacia te gebeuren.

Wel is de genoemde Dealer niet een man van afspraak, daar heeft U groot gelijk in.

als U een keertje op “problemcar”inlogt, en op het merk (of ieder ander merk) klikt, dan kunt U zien dat er heel veel problemen zijn met allerlei automerken, zowel de goedkopere alswel de duurdere merken, en waarbij tevens ook niet alle problemen kunnen worden opgelost.

Voor U dus nooit geen Dacia meer, maar andere Dacia rijders zijn dus wel tevreden met hun auto.

Maar dat moet ieder voor zichzelf weten nietwaar, in ieder geval wens ik U veel succes als U een ander automerk gaat rijden in de toekomst.

Ik krijg medio februari a.s. een nwe Dacia Duster Ambiance afgeleverd waarvan ik denk dat het een fijne auto is gezien de vele reactie,s op dit Forum.

Wel weet ik dat als ik hem inruil na bv 3jaar, ik niet veel terug krijg bij inruil, maar daar was de aankoopprijs ook naar hé.

En dit hebben ze wel meegedeeld tijdens de aankoop, dus werd het voor mij de Dacia.

Frans5

• Willem Z

Een auto aanschaffen gaat nu eenmaal samen met het uitgeven van een flinke som geld. De een geeft het uit aan een Dacia de ander aan een Hummer. Hopelijk maakt ieder zijn of haar keuze al naar gelang de financiele positie. Wat voor iedereen gelijk blijft is dat je een bepaalde verwachting hebt van je keuze. Als men voor weinig geld veel terug verwacht kan het wel eens vies tegenvallen. Hiermee wil ik beslist niet zeggen dat een goedkopere auto per definitie slechter is dan een duurdere.

Toch denk ik dat men de verwachtingen moet afstemmen op wat men koopt.

Ik rij 43 jaar auto en leg ongeveer 18000 km/jr. af, heb in al die jaren vele merken gereden en heb altijd tweedehands gekocht.

Van alle merken heb ik veel plezier gehad maar ook kopzorgen omdat de reparatie weer net niet binnen de garantie viel.

Rij nu Dacia Duster Laureate 4x2 op LPG, mijn eerste nieuwe auto, ik ben er zo trots op als een pauw en zo blij mee als een kind.

• arno vd Veer

Het gaat er niet om of je veel of weinig betaald voor een auto, Hummer of Dacia…

En ook niet hoeveel afschrijving je hebt. . .

Maar het gaat erom als je iets koopt verwacht je ook dat wat er inzit/aanzit of wat dan ook , dat dat allemaal het ook doet.

En als je een abonnement hebt op de garage, ook al is het binnen de garantietermijn, krijg je behoorlijk de ziekte erin. helemaal

als de medewerkers je met een lach vertellen dat het hoog tijd wordt voor een andere auto , ook al is de jouwe(mijne) twee en een half jaar jong.

Dan mag ik hopen dat je begrijpt dat bij mij de nek haren gaan rijzen?

Als ik in een rustigere bui ben of als het weer eens ter sprake komt zal ik een lijst plaatsen van de dealer bezoekjes welke ik al gehad heb.

Hopelijk blijft mijn MCV het nog jaren volhouden want de ruimte die hij biedt die kan ik nog moeilijk missen.

Ook hoop ik maar dat ik een maandag ochtend product heb, of vrijdagmiddag , hoe jij het wil. Want een volgende auto zou best weer een Dacia

kunnen worden, mits ik de ruimte nog nodig heb, anders weet ik het nog niet.

• annoniem ivm angst

Hoi Arno,

Dat zijn slechte berichten. Ik schaam me oprecht om te zeggen dat de garage hier ook mafait heet in Lelystad en heb daar eveneens slechte ervaringen mee. Garantiezaken die niet juist verrekend worden of niet eens aangevraagd worden. Als klant betaal je de rekening toch wel, daar gaan ze vanuit en in vrijwel 100 procent van de gevallen is dat ook zo.

Delen die besteld zijn en waar nooit voor gebeld wordt terwijl ik echt mijn goede nummer achtergelaten heb. En als je erachter belt of langs gaat dan kunnen ze het niet vinden omdat de receptionist in het magazijn zit en van niks weet. Uiteindelijk is altijd alles zoek en moet het dan maar opnieuw besteld worden.

Begrijp me goed, ik schaam me diep! Enige reden waarom ik niet van mijn Dacia af wil is omdat het zo'n leuke auto is om zelf aan te knutselen. Veel zaken zijn door gebruikers zelf op te lossen. Maak je eens een krasje in het dashboard.. Wat maakt jou het uit? Natuurlijk wel jammer maar het is de gouden koets niet.

Iedereen succes met knutselen! En zijn er vragen dan vinden we elkaar op dit forum want we benne op de wereld voor mekaar om mekaar te hellepen nietwaar!!!

• remcora

Wat kunnen ervaringen toch verschillen. Ik heb zelf uitstekende ervaringen met Marfait in Lelystad. Ook ik had wat kleine dingen en was in het begin regelmatig bij de garage. Nooit een rekening gezien, keurig geholpen met of lift of leenfiets. Auto altijd op tijd klaar en een vriendelijke baliemedewerker. Ik zou je ervaring maar eens met hen bespreken.

• devries

ik heb een dacia logan Mcv van meid 2008, 88000 gereden, geen enkele onkosten aan gehad. wagentje rijdt prima,

wil nooit weer anders.

• arno

Nog even als laatste opmerking ooit.

Inmiddels ben ik echt klaar met Dacia want ik heb mijn MCV verkocht.

Toch een klein beetje weemoed dat hij de straat uitree gevolgt door veel vreugde.

Tabee, s6 allemaal

Arno