Dacia Duster E5 motor

• tbone67

de discussie e4 of e5 , wat maak het uit , ik rij zelf al 15000 km met de e4 motor en met grote tevredenheid en deze motor heeft zijn betrouwbaarheid bewezen.

en wat lawaai en toeren betreft kan ik alleen zeggen het is wat je gewent ben en heeft ook niet te maken met low budget auto.

Ik had hiervoor een ford focus 1.6 16v 110pk , nieuw gekocht voor 24.000 euro uit 2007 en deze maakte de zelfde toeren bij 120 km en het zelfde geluid .

En tot slot iedereen die loop te klagen over geluid en toeren vonden het blijkbaar niet zo groot probleem toen ze een proefrit maakte want volgens mij was dit vorig jaar nog met een e4 motor !!!! En toch gekocht !!!>:D<

• frans5

Dacia Duster blijft gewoon het D label houden volgens het “brandstofverbruiksboekje ” 2011 van het RDW, de emissie uitstoot is nl hetzelfde gebleven volgens dat verbruiksboekje, nl 177 gr/km.

Volgende week ga ik mijn nwe Duster 4x2 benzine ophalen en zal bij de Dealer dit nog extra navragen over dat label, maar gezien het gestelde van het RDW ben ik toch wel vrij zeker dat het een D label zal blijven , wat wel jammer is dan.

Ik geef hierover nog wel een berichtje want schijnbaar moet het ergens in de auto te lezen staan.

• WM

Het blijft gewoon een vreemd verhaal dat de uitstoot en label van de nieuwe E5 motor niet opgenomen zijn in het systeem bij de RDW. Renault dekt zich trouwens volledig in ten aanzien van eventuele afwijkingen (lees brochure Duster of andere Renault/Dacia brochures er maar op na) van CO2 waardes ten opzichte van RDW waardes. Afwijkingen en mogelijk financiele gevolgen (BPM) zijn altijd voor rekening van de klant en Renault/Dacia is daar niet voor verantwoordelijk.

M.a.w., ze hadden net zo goed energielabel A met uitstoot 80g/km CO2 in de brochure kunnen opnemen!

Toch jammer, want mogelijk gaat dit wel consequenties krijgen als de ‘milieunormen’ en heffingen verder worden aangescherpt en je door een verkeerde waarde bij de RDW net meer belasting zou moeten gaan betalen in de toekomst…

• adriaan van hoorn

Gaat mogelijk om minimale afstellingen, de “oude”Duster met VIJF jaar garantie maakt mogelijk iets meer toeren, waardoor hij zijn kracht behoud (goed voor de caravan) en minder vaak moet worden terug geschakeld. Hoort bij het type auto. De nieuwe motor schijnt in Roemenie in elkaar te zijn gezet en zal dus zijn betrouwbaarheid nog moeten bewijzen. De Euro 4 komt uit de rekken van het Franse magazijn en heeft zijn kwaliteiten ruimschoots bewezen. De tijd zal het leren.

• EdwinAM

Ik heb mij Dacia Duster Laureate 1.6 16V 105 4x2 Benzine gisteren opgehaald bij de dealer. Helaas nog weinig plezier van gehad want ben op dit moment geveld door de griep.

Kan wel bevestigen dat mijn auto een E5 motor heeft en bij de RDW is geregistreerd met een C-label en een uitstoot van 165 gr/km CO2.

zie ook , mijn kenteken is 79-PKR-8

• silverstorm

Bij mij staat dat vermeld op het kentekenbewijs(belgië)

• Dirk Bleeker

Reactie op Marco: Inderdaad een sticker aan de bijrijdersportier.

Nu ben ik het spoor nog meer bijster.

Er staat een hele reeks cijfers, wat ik er wel op kan herkennen is:

E2 en een code HSDCM.

Wie heeft de oplossing?

Groeten,

Dirk.

• Dirk Bleeker

Dirk Bleeker Schreef:

——————————————————-

> Reactie op Marco: Inderdaad een sticker aan de

> bijrijdersportier.

> Nu ben ik het spoor nog meer bijster.

> Er staat een hele reeks cijfers, wat ik er wel op

> kan herkennen is:

> E2 en een code HSDCM.

>

> Wie heeft de oplossing?

>

> Groeten,

>

> Dirk.

• silverstorm

Hebben jullie dan geen kentekenbewijs?

Hier in België staat dat gewoon vermeld op mijn kentekenbewijs.

• WM

Dirk,

HSDCM5 is een euro 5 benzine motor van het type K4M696… HSDCS5 is de E85 (ethanol) motor..

gr.,

Wouter

Dirk Bleeker Schreef:

——————————————————-

> Reactie op Marco: Inderdaad een sticker aan de

> bijrijdersportier.

> Nu ben ik het spoor nog meer bijster.

> Er staat een hele reeks cijfers, wat ik er wel op

> kan herkennen is:

> E2 en een code HSDCM.

>

> Wie heeft de oplossing?